en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Optymalizacja stron WWW a skuteczność SEM

Dobrze przygotowane strony internetowe są częściej odwiedzane przez użytkowników Sieci, a także skuteczniejsze – i w przekazie marketingowym i w wynikach związanych z bezpośrednią akcją internautów na stronie (np. dokonanie zakupu czy wypełnienie ankiety). Optymalizacja WWW ma więc swoje znaczenie również w przypadku prowadzenia kampanii linków sponsorowanych. Jeśli strona docelowa (tzw. landing page) czyli ta, na którą trafiają internauci po kliknięciu w płatny odnośnik, spełnia wymogi web usability i odpowiednio eksponuje najważniejsze dla danej kampanii elementy – konwersja będzie z pewnością wyższa.
Google doradza swoim klientom jak konstruować skuteczne 'landing pages', aby kampania linków sponsorowanych przyniosła jak najlepsze rezultaty. Udostępnione właśnie w wersji beta darmowe narzędzie Website Optimizer pozwala, poprzez sprawdzenie różnych wersji strony docelowej, wybrać do kampanii linków tę, która uzyska najlepszy współczynnik konwersji. Taka jest przynajmniej teoria… a sprawdzić ją mogą na chwilę obecną tylko niektórzy reklamodawcy zaproszeni do testów Optimizera przez Google. — Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: