en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Blog Dla marketerów, którzy chcą wiedzieć więcej.

Wyszukiwarki na świecie

Na blogu Nialla Kennedy’ego można znaleźć ciekawe zestawienie informacji o popularności poszczególnych wyszukiwarek na rynku globalnym i niektórych rynkach lokalnych. Dane dotyczące udziału zostały przedstawione dla takich krajów, …

czytaj dalej...
Mało popularne kupowanie odnośników

Rozwijanie sieci odnośników prowadzących do serwisu to jedno ze standardowych działań podejmowanych podczas pozycjonowania. Liczbę linków do witryny można zwiększać na wiele sposobów, np. poprzez: wpisy w katalogach internetowych, wymianę odnośników …

czytaj dalej...
Co wpływa na pozycje w wyszukiwarkach?

Nie tak dawno temu firma Fortune Interactive, oferująca usługi związane z marketingiem wyszukiwarek, opublikowała wyniki pierwszego z serii badań, podejmujących próbę zdefiniowania najważniejszych czynników wpływających na pozycje w naturalnych wynikach …

czytaj dalej...
Neostrada w ofercie Dialogu

Otwieram dziś stronę Google.pl, wpisuję w oknie wyszukiwarki 'Neostrada' i oto co otrzymuję… Na pierwszej pozycji naturalnych wyników wyszukiwania link do serwisu TP w całości poświęconego produktowi Telekomunikacji Polskiej, czyli …

czytaj dalej...
Biznes 2.0

Web usability, pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach cieszą się obecnie największym zainteresowaniem wśród przedstawicieli biznesu i marketerów, którzy – mówiąc kolokwialnie – chcą z Internetu wycisnąć jak najwięcej. Podczas …

czytaj dalej...
Netsprint i WP stawiają na odpowiedzi

„Zadaj pytanie, a wyszukiwarka Ci odpowie” – tak najkrócej można scharakteryzować zmiany w funkcjonowaniu systemu wyszukiwawczego zapowiadane przez Netsprint i WP. Wyszukiwarka analizować ma intencje internauty i poza zbiorem stosownych linków oferować …

czytaj dalej...
„Nie indeksuj, proszę”

Zakaz indeksacji określonych obszarów serwisu czy wchodzących w jego skład dokumentów to jeden z największych problemów, z którymi borykają się webmasterzy. Problemów o tyle poważnych, że najczęściej skutki nieradzenia sobie z nimi …

czytaj dalej...
Wyszukiwarki walczą ze spamem

Walki z nieuczciwym pozycjonowaniem stron ciąg dalszy. Poza karami w postaci usuwania serwisu z indeksu wyszukiwarki za nielegalne działania pozycjonujące, teraz mamy również specjalne narzędzia służące do 'śledzenia' poczynań …

czytaj dalej...
Zagadkowe tytuły i opisy stron

Zwykle na wszystkich stronach wyników wyszukiwania konstrukcja opisu pojedynczego odnośnika jest identyczna: najpierw widzimy tytuł strony, będący jednocześnie odnośnikiem do niej (jest zresztą najbardziej wyróżniony), pod nim …

czytaj dalej...
Oh la la!

Google ma pecha do francuskich procesów. Po raz kolejny, jak pisze Gazeta.pl, przegrano we Francji sprawę sądową, której przedmiotem były linki sponsorowane i przyporządkowane im słowa kluczowe. O podobnych przypadkach wspominaliśmy już …

czytaj dalej...
Pytanie zawsze aktualne – cz. II

Pisaliśmy jakiś czas temu o niezależności Google AdWords i pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania, a ostatnio redaktorzy bloga Google Sitemaps przypomnieli, jak uzyskać optymalne pozycje w zasobach ograniczonych do wybranego …

czytaj dalej...