Wśród mieszkańców Korei są tacy sami internauci jak na całym świecie: piszą blogi, korzystają z bezprzewodowego dostępu do Sieci, robią zakupy online i poszukują potrzebnych informacji na WWW. Różnią się od nas przede wszystkim jedną cechą – prawie wcale nie używają Google! W Korei Południowej do wyszukiwania służy Naver – główna wyszukiwarka i portal tego […]
Na ocenę wpływa na pewno trafność wyników wyszukiwania, szybkość działania, liczba zindeksowanych stron, aktualność wyników, design, łatwość obsługi, dodatkowe funkcje etc. Wszystko to jednak nie daje w gruncie rzeczy możliwości obiektywnego stwierdzenia, że najlepsza jest wyszukiwarka X, a najgorsza Y. Mimo, że analitycy próbują konstruować tego typu opinie, opierając się na różnego rodzaju testach i […]
W rankingu najpopularniejszych w Polsce witryn w pierwszym kwartale tego roku nastąpiła ważna zmiana – po raz pierwszy na czele listy (pod względem liczby użytkowników) zamiast Onetu znalazł się Google. To znakomita ilustracja tendencji panujących wśród internautów, którzy potrzebują w Sieci przede wszystkim sprawnego, praktycznego narzędzia do wyszukiwania informacji, a nie tylko wyselekcjonowanej informacji podanej […]
Google wdraża nową funkcjonalność dedykowaną naukowcom na całym świecie, którzy dzięki wyszukiwarce będą mogli od tej pory być zawsze na bieżąco w temacie udostępnianych online badań i publikacji z różnych dziedzin. Teraz można będzie je sortować nie tylko po dacie, ale także z uwzględnieniem stopnia ich ‚ważności’ w świecie nauki. Przeszukując dokumenty, użytkownicy będą wiedzieli […]
MŚP chętnie reklamuje się online. Internauci coraz aktywniej korzystają z Sieci i jest ich coraz więcej. Wydatki na reklamę w Internecie rosną nadspodziewanie szybko. Dynamicznie rozwija się też polski e-commerce. Tak optymistycznie podsumowano ubiegły rok, jeśli chodzi o stan polskiego Internetu, w ostatnim raporcie IAB. Powiększona o pół miliona rzesza internautów spędza teraz w Sieci […]
Google Maps przestaje być tylko ciekawostką i narzędziem dostępnym wyłącznie dla internautów. Od tego roku, dzięki współpracy zawartej pomiędzy Google Inc. oraz Volkswagenem, samochody tej marki wyposażone będą w komputer pokładowy z dotykowym ekranem, dającym łatwy dostęp do aktualnych map i zdjęć Google. Praktyczne korzyści wynikające z bieżącego dostępu do Google Maps to nie tylko […]
Wyszukiwarki Google, Yahoo i MSN odnotowały znaczący wzrost liczby zapytań (tj. między 9% a 47%) w marcu br. w porównaniu z tym samym miesiącem w roku ubiegłym. Google o 2 punkty procentowe powiększyło również swój udział w międzynarodowym rynku wyszukiwarek, dochodząc do poziomu 49%. Yahoo odnotowało jednoprocentowy wzrost (obecnie 22%). O 3% zmalał natomiast udział […]
Liczba fałszywych kliknięć w reklamy internetowe to tylko 12% wszystkich klików w reklamy online – podaje firma Click Forensics. Analitycy uspokajają, że jest to wynik stosunkowo niegroźny. W Polsce proceder ten (tzn. kliknięcia wykonywane tylko w celu narażenia reklamodawcy na koszty) nie jest, na szczęście, tak popularny jak w Stanach Zjednoczonych czy Kanadzie, skąd pochodzi […]
NetSprint udostępnił usługę wyświetlającą informacje pochodzące z serwisu news.netsprint.pl ponad wynikami wyszukiwania – pisze MediaRun. „Liczymy, że nasze rozwiązanie przełoży się na wzrost liczby użytkowników” – skomentował Artur Banach. Wyświetlane informacje zbierane są z ponad 100 polskich serwisów internetowych. Pojawiają się one przy wynikach tylko wtedy, gdy dany temat cieszy się naprawdę dużą popularnością w […]
Jak wskazuje Jupiter Research, w 2007 roku udziały reklamy w wyszukiwarkach wyniosą ok. 50%, a już rok później będą stanowiły ponad połowę tortu reklamowego. Obecnie w USA płatne odnośniki to 41% wszystkich form reklamowych online. Popularność działań SEM cały czas rośnie, a najważniejszą siłą napędową wciąż pozostaje sektor finansowy oraz sprzedaż detaliczna. —Aneta Mitko