Blog

Dla marketerów, którzy chcą wiedzieć więcej.

Wojna z nielegalnym pozycjonowaniem

Redakcja

Strony koncernu BMW, usunięte kilka dni temu z wyszukiwarki (o czym informowaliśmy), z powrotem są przeszukiwane przez Google. Witryna bmw.de powróciła (nawiasem mówiąc – wyjątkowo szybko) do indeksu, ponieważ usunięto z niej fragmenty kodu służące manipulacji wynikami wyszukiwania. Pracownicy Google docenili i publicznie pochwalili szybkość działania firmy. Sami także działają szybko i skutecznie, cały czas pracując […]

Z netu wzięte

Redakcja

– Podobno 78% ludzi woli zadać pytanie Google niż swojemu partnerowi.– Taaa… Honorowi…– Nie. Po prostu 78% osób wychodzi z założenia, że Google wie lepiej! —Aneta Mitko

Ostatni będą pierwszymi… albo odwrotnie

Redakcja

Wysoko spozycjonowana witryna BMW.de została usunięta z indeksu wyszukiwawczego Google.com. Wyświetlała się na pierwszych miejscach w rankingu wyników wyszukiwania – teraz nie ma jej wcale. To kara za używanie zabronionych technik pozycjonowania stron WWW (BTW – ciekawe czy agencja opiekująca się tym serwisem skonsultowała z BMW działania zastosowane względem wyszukiwarek). Podobny los spotkał niegdyś niemiecki […]

Ukryta siła słów

Redakcja

Kilka dni temu redakcja jednego z internetowych wydawnictw ‚postanowiła być złośliwa’ i pokazała swoim czytelnikom na konkretnych przykładach – jak nie należy pisać informacji prasowych. Dostało się m.in. piarowcom wortalu Money, Wirtualnej Polski, serwisu Wakacje.pl… Dziś można dodać do tej listy kolejne newsy z cyklu ‚powiedzmy coś, nie mówiąc nic’. Dobrą ilustracją takiego podejścia jest zakomunikowanie […]

Gwałtowny skok czy powoli w górę

Redakcja

Najczęściej reklamuje się w Internecie branża finansowa (26% całości wydatków na reklamę online), potem: FMCG, telekomunikacja, motoryzacja i transport. Tu wszystko jest jasne – wiadomo kto się reklamuje. Niezgodności w opiniach pojawiają się natomiast w temacie – jak się reklamuje. Wśród internetowych form promocyjnych w Polsce ciągle jeszcze królują banery (38% przychodów), ale cały czas wzrasta […]

Naciągnięci na słowa kluczowe

Redakcja

Reklamodawcy korzystający z płatnych odnośników często płacą więcej niż jest to konieczne – pisze Internet Standard, podsumowując badanie „Internet Advertising and the Generalized Second Price Auction: Selling Billions of Dollars Worth of Keywords”. Wbrew własnym interesom podbijamy stawki chcąc umieścić nasz link sponsorowany na jak najwyższej pozycji, tymczasem – jak radzą specjaliści – nie powinniśmy wzorować się […]

Personalizacja wyników wyszukiwania

Redakcja

No i stało się! Google zaoferował swoim użytkownikom możliwość spersonalizowania wyników wyszukiwania. To zarazem dobra i zła wiadomość. Dobra – bo teoretycznie wyszukiwanie powinno być skuteczniejsze, bardziej trafne, odpowiadające indywidualnym oczekiwaniom użytkownika. Zła – bo to kolejny sposób na gromadzenie informacji o internautach i oczywiście do pewnego stopnia utrudnienie działań pozycjonujących (od tego momentu zaczyna […]

Yahoo trzy razy krócej

Redakcja

Tekstowe odnośniki sponsorowane pojawiające się na stronach wyszukiwania Yahoo będą teraz prawie trzy razy krótsze – 70 zamiast 190 znaków. Reklamy zyskają zapewne na konkretności i czytelności, ale to z pewnością nie jest jedyny powód takiej zmiany. Bardziej prozaiczna przyczyna to więcej reklamodawców na jednej stronie, a więc i większe przychody. Kilka tygodni temu podobną decyzję […]

Kto się bogaci na linkach sponsorowanych

Redakcja

Korzyści mają oczywiście wszyscy: internauci bo trafiają gdzie trzeba, reklamodawcy bo zyskują klientów no i wyszukiwarki. Te ostatnie mają bardzo konkretne zyski finansowe.  Netsprint na przykład głównie dzięki sprzedaży linków sponsorowanych odnotował w 2005 roku dwukrotny wzrost swoich przychodów w stosunku do roku 2004. Osiągnięte zyski znacznie przekroczyły oczekiwania spółki – tylko w ubiegłym roku […]

Chińczycy wolą googlować

Redakcja

Wśród chińskich internautów Google wygrywa z najpopularniejszą w Azji wyszukiwarką Baidu. Mimo znacznie większej rozpoznawalności tej marki, wypadła ona gorzej w badaniach przeprowadzonych przez Keynote Systems na próbce 1200 Chińczyków korzystających z Internetu. Chińska wersja Google wygrała aż w 11 z 13 kategorii wyszukiwawczych. No cóż – jest o co powalczyć… 111 milionów użytkowników Sieci w […]

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF