Artykuł pochodzi z raportu „Era post (third party) cookies. Pobierz bezpłatnie cały raport TUTAJ Od ponad 20 lat pliki cookies (ciasteczka) są podstawą funkcjonowania reklamy internetowej. Dzięki ich wykorzystaniu reklamodawcy mogą precyzyjnie kierować przekaz reklamowy, opierając się na wyszukanej segmentacji i skutecznie docierać do użytkowników, bazując na ich zainteresowaniach czy zachowaniu w sieci, a w […]
Tytuł to oksymoron? Przecież real-time marketing to szybkie reagowanie na bieżące wydarzenia i nie da się go w żaden sposób zaplanować. Są jednak rzeczy związane z RTM, które możemy zaprojektować z wyprzedzeniem. To procesy wewnątrz organizacji, np. agencji, ułatwiające tworzenie skutecznych akcji RTMowych. Tak powstał RTM Alert w Bluerank. Chcę być jak Ikea! Brzmi znajomo? […]
Nierozłącznym elementem pracy SEOwca są narzędzia analityczne, bez których nie da się wyciągnąć konstruktywnych wniosków napędzających dalsze, skuteczne działania. Google Analytics znane jest każdemu e-marketerowi, natomiast nie wszyscy słyszeli o jego odpowiedniku zza naszej wschodniej granicy – Yandex Metrica. Czym jest Yandex Metrica? Jak wskazuje sama nazwa, geneza tego narzędzia jest związana z przedsiębiorstwem Yandex […]
Pomiar procesów reklamowych na Facebooku, jest istotnym elementem działań marketingowych, daje możliwość oceny skuteczności prowadzonych kampanii i szanse na lepszą optymalizację, która pomaga w rozwoju biznesu. Musimy znać nasz cel, żeby wiedzieć jak go zmierzyć Efektywność kampanii płatnych na Facebooku w dużej mierze zależy od obranego przez nas celu i odpowiednio dobranych środków reklamowych. Od […]
Chcąc efektywnie korzystać z prowadzenia komunikacji w social mediach, warto określić sobie tzw. KPI, czyli Key Performance Indicators (kluczowe wskaźniki efektywności). Przykładowo, dane statystyczne Facebooka umożliwią nam śledzenie postępu działań, kontrolę realizacji celów, a także porównanie do innych firm. 10 lat temu, kiedy marki w Polsce rozpoczynały realizację działań komunikacyjnych na Facebooku, podstawowym KPI była […]
Globalna popularność platformy Amazon sprawiła, że ich wewnętrzne narzędzie reklamowe, stało się dla wielu sprzedawców jednym z najważniejszych do generowania sprzedaży. Choć bazuje ono na dobrze znanych w świecie marketingu zasadach, przed uruchomieniem pierwszej kampanii warto poznać jego wyjątkowe cechy. Zatem, jakie możliwości daje nam inwestycja w Amazon i co możemy zrobić by wybić się […]
Wprowadzasz na rynek nową markę lub produkt? Twoim celem jest zbudowanie zasięgu bądź pozyskanie ruchu na stronę? Wykorzystaj banery statyczne i elastyczne reklamy displayowe! Stwórz kreacje idealne, wybierz odpowiednie targetowanie i ciesz się skutecznością sieci reklamowej Google Ads. Dlaczego warto postawić na sieć reklamową? Przede wszystkim jest to doskonała możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do […]
Chatboty ułatwiają pracę wielu marketerom i właścicielom biznesów. Tego typu narzędzia są powszechnie używane w komunikacji online już od kilku lat, dlatego wielu użytkowników zdążyło się już nie tylko przyzwyczaić do ich obecności, ale nawet je polubić. Dodatkowo, w czasie pandemii, kiedy biznes internetowy kwitnie, wsparcie chatbotów w obsłudze klienta stało się jeszcze bardziej potrzebne. […]
Spoty reklamowe są doskonałym narzędziem marketingowym. Dlaczego? Filmy publikowane w Internecie z powodzeniem mogą konkurować z reklamami emitowanymi w telewizji. Każda ciekawa produkcja nie tylko angażuje uwagę widza, ale również na długo zapada w jego pamięć. Niezależnie od tego czy oglądamy 60-minutowy film dokumentalny, czy minutowy spot reklamowy – film wywołuje w nas emocje. Tak […]
Niedawno na blogu Bluerank, zamieściliśmy artykuł na temat skutecznego zarządzania danymi użytkowników – TUTAJ. Dzisiaj, przejdziemy przez możliwości wykorzystania ich w różnych działaniach reklamowych. A tych opcji jest całkiem sporo. Na podstawie zebranych informacji, firmy mogą prowadzić różnego rodzaju kampanie – zarówno w sferze online, jak i poza nią. W przypadku kampanii marketingowych realizowanych w […]