en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

’Pogoda na linki'

Oto kolejny przypadek efektywnego wykorzystania aktualnych trendów i okoliczności w sprzedażowej kampanii reklamowej realizowanej na stronach wyszukiwarki…

Gdy w kraju załamała się pogoda i zaczęły padać ulewne deszcze, wszyscy – martwiąc się o swoje urlopy – rozpoczęli poszukiwania 'ciepłej' alternatywy dla wakacji w Polsce. Postanowiliśmy wykorzystać ten trend w kampanii linków sponsorowanych dla biura podróży Rainbow Tours.

24 czerwca br. wprowadziliśmy do kampanii linków emitowanych na stronach wyszukiwania Google teksty reklam podkreślające to, że w kraju jest chłodno, mokro i że warto w związku z tym wykorzystać swój urlop na wyjazd zagraniczny. Reklamy, które na chwilę obecną biją rekordy popularności cytujemy poniżej.

Wycieczki Last Minute
Tęsknisz za ciepłymi… krajami?
Wyjedź z nami!
r.pl

Zagraniczne Last Minute
Możesz tu zostać i marznąć lub…
Wyjechać i korzystać ze słońca!
r.pl

Last Minute i Słońce
Wycieczka do ciepłych krajów
lekiem na lokalną pochmurność!
r.pl

To one podobają się internautom najbardziej, dlatego są wyświetlane najczęściej (odnotowują aż 78% odsłon w swojej grupie!). W grupie reklamowej, w której funkcjonują (a jest to grupa reklam ogólnych, wyświetlanych na najbardziej popularne zapytania turystyczne) stanowią zaledwie jedną trzecią wszystkich tekstów, natomiast generują przy tym 73% ruchu na witrynie RT… (dane pochodzą z okresu 24 czerwca 2009 – 8 lipca 2009).

Jakie są efekty?

Wykorzystanie w linkach sponsorowanych obecnego boomu na turystykę zagraniczną sprowadziło do Rainbow Tours kolejnych zainteresowanych wyjazdem do 'ciepłych krajów' i egzotycznym urlopem z dala od Polski. Najbardziej atrakcyjne kierunki (i terminy wycieczek) sprzedają się jak przysłowiowe świeże bułeczki.

Zachęcamy do zapoznania się także z innymi – opisywanymi przez nas wcześniej – przykładami wpływu 'zdarzeń zewnętrznych' na przebieg i możliwość optymalizacji kampanii SEM.

Świąteczne hity TV generują kliki
Linki muszą żyć
Tragiczne linki sponsorowane
Masakra w Adwords
Szukanie i klikanie a kalendarz zdarzeń


Aneta Mondry

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: