en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Praca zdalna – jak przymus przekuć w korzyść?

O pracy zdalnej słów kilka

Praca zdalna do niedawna kojarzyła się z samymi pozytywnymi aspektami. Wielu z nas chciało tak pracować. W końcu home office to wygoda, swoboda działania i możliwość skupienia się zawsze, kiedy tego potrzebujemy (bo nikt nie podejdzie nieoczekiwanie do naszego biurka, co najwyżej napisze na komunikatorze, a ten zawsze można wyciszyć). 

Pandemia i związana z tym konieczność ograniczenia aktywności poza domem, dla wielu firm oznaczała radykalną zmianę pracy. W Bluerank dzień zdalny to od wielu lat norma i można nim zarządzać dowolnie w ramach określonych wewnętrznie zasad, jednak dla wielu firm praca z domu to coś zupełnie nowego, nieoczekiwanego, często wiążącego się z wyzwaniem technologiczny i managerskim. Niezależnie od tego, jak duże doświadczenie w tym temacie ma organizacja, obecne wyzwanie pracy zdalnej jest zupełnie inne niż wcześniej. Przestała bowiem być ona przywilejem, a stała się koniecznością. A przymusy, działają na ludzi, jak płachta na byka. Jako psycholog tylko potwierdzę, że zakazany owoc jest tym, co nas najbardziej kusi. Nagle więc z morza korzyści i pozytywów, które niesie praca zdalna, wyłaniają się trudności: bo sąsiad wierci za ścianą, nasze łącze internetowe nie jest tak wydajne, jak to w biurze, a praca w pojedynkę na dłuższą metę przestaje być tak komfortowa, jak się wcześniej wydawało. Łatwo zapętlić się w negatywach i wypełnić swoją głowę narzekaniem. A może warto przeramować myślenie i dostrzec w obecnej sytuacji, niepowtarzalne szanse i korzyści?

Praca rys.1 zdalna – jak przymus przekuć w korzyść?

Wysyp nowych możliwości

Internet to złoty wynalazek dzisiejszych czasów. Dzięki niemu, nawet w tak trudnej, jak obecna sytuacji możemy „czuć” się częścią większej społeczności. Dostrzegamy to zarówno w życiu zawodowym (tak wiele firm pozostaje w stałym kontakcie z pracownikami i tworzy wiele integrujących onlinowych inicjatyw), jak i prywatnym (spotkania towarzyskie na skypie i relacje z nich, stały się obecnie jednym z bardziej popularnych tematów na prywatnych wall’ach w mediach społecznościowych). 

Dziś częściej niż kiedykolwiek napływają do nas informacje o społecznym wsparciu i bezpłatnych działaniach skierowanych zarówno do: pracowników ochrony zdrowia, codziennie walczących o zdrowie i życie Polaków, jak i do lokalnych biznesów np. w formie większego niż wcześniej wsparcia restauracji poprzez zamawiania jedzenia na wynos. Gro działań skierowanych jest również do indywidualnych odbiorców. Darmowe inicjatywy takie jak: wirtualne spacery po miejscach kulturalnych, legalnie udostępnione e-booki, czy nagrywane przez specjalistów z różnych dziedzin webinary sprawiają, że w tym trudnym czasie mamy coraz więcej możliwości spędzania wolnego czasu. Być może nawet więcej niż te, z których korzystaliśmy na co dzień. 

W tym trudnym dla wielu osób czasie, bardziej niż wcześniej ważne jest, aby kierować swoje myśli i działania w kierunku aspektów, na które mamy wpływ. Niezwykle istotne jest, aby uodpornić się psychicznie i zająć swoją głowę produktywnymi działaniami. Jednym z takich działań może być samorozwój.

Zainwestuj w swój rozwój

Jak chętnie jeszcze kilka tygodni temu, skorzystałbyś z możliwości oszczędzenia 1-2h dziennie stania w korkach, jazdy samochodem czy komunikacją miejską? Często to właśnie droga do i z pracy bywa najbardziej uciążliwą częścią dnia, generującą stres i powodującą wewnętrzne napięcie. Po powrocie do domu bywamy zmęczeni i zależy nam tylko na tym, żeby odsapnąć, a przecież w tle mamy jeszcze tyle innych obowiązków. Dzisiaj praca zdalna pozwala nam niemalże z chwili na chwilę przerzucić się między wykonywaniem zadań służbowych, a życiem prywatnym. „W kieszeni” zostaje nam cenny czas i energia, które możemy wykorzystać bardziej produktywnie niż nam się wydaje: inwestując w samorozwój. 

Z pewnością każdy z nas zapisany jest do co najmniej kilku newsletterów. I z pewnością nie tylko mi zdarzyło się w ostatnich dniach odebrać kilka maili z zaproszeniem na darmowy webinar, czy inną formę bezpłatnego, rozwijającego materiału. To dla nas niepowtarzalna szansa zainwestowania swojego czasu w zdobywanie wiedzy i poszerzanie kompetencji. Ważne jest jednak nie tylko samo edukowanie się, ale również wyciągnie wniosków na przyszłość: Jak to co usłyszałam pomoże mi w codziennej pracy? Jak mogę wykorzystać ten materiał w realizacji postawionych przede mną celów? W jaki, dodatkowy obszar, mogę się obecnie zaangażować, wzmacniając zasoby mojej firmy? To tylko niektóre pytania, jakie warto zadać sobie przebrnąwszy przez kolejny, rozwojowy materiał. 

Inspiracji do samorozwoju można teraz szukać wszędzie: na półce z książkami, w telefonie kontaktując się z interesującymi nas osobami (uwierzcie, że przeciętnie mają teraz więcej czasu i ochoty na rozmowy telefoniczne), w mediach społecznościowych, czy branżowych. Codziennie przybywa wartościowych materiałów, które są szansą na naukę, lepsze zrozumienie siebie, czy biznesu.

Rozwój w czasie pandemii case Bluerank

To nie tak, że piszę teoretycznie. W Bluerank praca zdalna funkcjonuje, jednak działamy, korzystając z tego, co przynosi nam rzeczywistość. Nasi pracownicy w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy wzięli udział w dziesiątkach webinarów i innych formach samokształcenia, które pozwoliły im inspirować się i uczyć, a także podtrzymywały ważną dla nas wartość jaką jest rozwój pracowników. Nasza firmowa baza wiedzy poszerzyła się o wiele cennych materiałów, z których będą mogli skorzystać także Ci niemający możliwości uczestniczenia w danym wydarzeniu „na żywo”. Ale to nie wszystko! 

Bluerank nie tylko konsumuje treści, ale także je tworzy. Nasi managerowie oraz eksperci z powodzeniem angażują się w tworzenie rozwojowych materiałów dla szerokiego grona odbiorców: od tych na użytek wewnętrzny przez te dla przedsiębiorców, specjalistów z branży oraz osób chcących dowiedzieć się więcej na temat digital marketingu. Jedną z naszych inicjatyw jest #BluerankOnAir, czyli seria merytorycznych webinarów. Pojawiamy się także, jako goście w innych kanałach np. podczas wydarzeń realizowanych przez IAB. Zachęcamy do śledzenia poczynań Bluerank i zdobywania wiedzy od naszych ekspertów. 

Zainwestuj czas mądrze – rozwiń siebie!

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: