en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Przyjazność stron WWW dla mobile ważnym czynnikiem rankingowym w mobilnej wersji Google

Od kilku lat ilość użytkowników urządzeń mobilnych sukcesywnie rośnie. Coraz więcej z nas korzysta ze smartfonów oraz tabletów również w celu wyszukiwania online. Oczywiste jest, że Google bierze pod uwagę tenże bardzo istotny trend i wdraża zmiany w swoim najważniejszym produkcie jakim jest wyszukiwarka. Od 21 kwietnia 2015 roku przyjazność serwisu dla urządzeń mobilnych będzie miała ogromne znaczenie dla rankingów serwisu w wynikach wyszukiwania na urządzeniach przenośnych.

Celem wyszukiwarki jest prezentowanie w wynikach wyszukiwania jak najlepszych stron, aby satysfakcja szukających była jak najwyższa. W tym celu Google ukierunkowywało webmasterów w stronę mobilności już od dłuższego czasu, aby ilość stron dobrze zoptymalizowanych pod kątem mobile była większa. Trend ten jest widoczny globalnie. W Internecie dostępnych jest mnóstwo wykresów przedstawiających wzrost udziału ruchu mobile, lecz spójrzmy na uśrednione dane naszych klientów.

 
Jak widać, od stycznia 2012 do stycznia 2015 udział ruchu z urządzeń mobilnych wzrósł o 30%! Należy zaznaczyć, że dynamika tego trendu jest różna w zależności od kraju. Przykładowo w USA udział ruchu desktopowego wynosi 50%, mobile 38%, a ruch z tabletów to 12%. Widzimy, że w USA stosunek ruchu desktop vs mobile to 50/50! Niektóre kraje europejskie również mogą pochwalić się ogromnym udziałem ruchu mobilnego. W Norwegii, desktop stanowi 56%, tablet 23%, a mobile  21% udziału całościowego ruchu. W Szwecji desktop to 54%, mobile  28%, a tablet  18%!
Również w Polsce ruch mobilny dynamicznie rośnie. W związku z tym należy przygotować serwis do poprawnego obsłużenia użytkowników urządzeń mobilnych. Jeszcze dwa lata temu (luty 2013) ruch mobilny (smartfone + tablet) w Polsce wynosił około 8%, a dziś stanowi już około 48% ogółu! (dane Statcounter)*
 
Mobile a Google
Google rzadko informuje webmasterów na temat tego co, kiedy i w jakim stopniu będzie miało wpływ na wyniki serwisów w wyszukiwarce. W przypadku Mobile wyszukiwarka zrobiła jednak wyjątek i poinformowała na łamach swojego bloga, iż zaczynając od 21 kwietnia, fakt przyjazności serwisu dla urządzeń mobilnych będzie miał znaczny wpływ na wyniki serwisuw mobilnych wynikach wyszukiwania. Zmiana ta będzie dotyczyła wyników wyszukiwania w każdym języku, co oznacza, że  przygotowanie serwisu przyjaznego urządzeniom mobilnym, ma ogromne znaczenie również w Polsce!
 
Czy Twoja strona jest gotowa na zmiany?
 
 Twój serwis, aby nie stracił ruchu lub jego części z urządzeń mobilnych, a nawet go zyskał, wyprzedzając konkurencję, musi być przyjazny urządzeniom mobilnym. Innymi słowy, jeśli posiadasz stronę dobrze przygotowaną pod urządzenia mobilne, możesz zaobserwować wzrost wizyt z tego typu urządzeń. Jeśli jednak Twoja strona nie jest „mobile-friendly”, to wkrótce możesz zaobserwować spadek wizyt z urządzeń mobilnych. Biorąc pod uwagę, że już dziś w Polsce urządzenia mobilne generują duży udział ruchu, Twój serwis nie powinien pozostać niezoptymalizowany pod tym kątem. 
 
Jeśli nie wiesz, czy Twoja strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym, skontaktuj się z nami, sprawdzimy!
 
Co dalej?
 
Bluerank trzyma rękę na pulsie! W najbliższych tygodniach będziemy prowadzić testy wyników mobilnych i damy Wam znać, jak wyglądały wyniki przed i po zmianie 21 kwietnia. Będziecie mogli zobaczyć, jak kształtują się wyniki serwisów przyjaznych i nieprzyjaznych urządzeniom mobilnym. Stay tuned!
 
_
Roman Bębenista
Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: