en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Rachunek Bezpieczeństwa – spot reklamowy UNIQA, który trafił do setek tysięcy odbiorców. Case Study.

Spoty reklamowe są doskonałym narzędziem marketingowym. Dlaczego? Filmy publikowane w Internecie z powodzeniem mogą konkurować z reklamami emitowanymi w telewizji. Każda ciekawa produkcja nie tylko angażuje uwagę widza, ale również na długo zapada w jego pamięć. Niezależnie od tego czy oglądamy 60-minutowy film dokumentalny, czy minutowy spot reklamowy – film wywołuje w nas emocje. Tak również było z “Rachunkiem Bezpieczeństwa” – spotem, który nakręciliśmy przy współpracy z LDZFILM dla naszego Partnera UNIQA.

 

STRATEGIA

Według wyliczeń 85 proc. nieruchomości w Polsce jest ubezpieczona.To wynik znacznie lepszy niż jeszcze 10 lat temu, kiedy na zakup polisy decydowała się połowa właścicieli domów. Jednak co szósty Polak nie wykupuje polisy mieszkaniowej, a do najczęstszych zdarzeń dochodzi właśnie w okresie wakacyjnym, kiedy przebywamy na urlopach.

Dane Komisji Nadzoru Finansowego pokazują, że liczba czynnych polis mieszkań i domków letniskowych wyniosła 12,4 mln w 2018 roku. Gdy porównać to z ogólną liczbą mieszkań w Polsce według danych GUS (14,6 mln w 2018 r.), to wynika, że objętych ubezpieczeniem jest już 85 proc. nieruchomości w Polsce. Ponadto tylko 50% Polaków ma pozytywną opinię dotyczącą firm ubezpieczeniowych. Przy pomocy video marketingu chcieliśmy wzmocnić pozytywny wizerunek UNIQA wśród użytkowników mediów społecznościowych oraz zachęcić internautów do ubezpieczania mieszkań i nierezygnowania z aktualnych. 

Głównym bohaterem naszego filmu jest pan Wacław (dla przyjaciół Całka), wielki miłośnik matematyki, który opowiada o swoim największym marzeniu – odkryciu rachunku bezpieczeństwa ze współczynnikiem “U”, jak ubezpieczenie. W ten sposób UNIQA uświadamia odbiorcom, że skoro pewnych zagrożeń nie da się przewidzieć, to lepiej nie ryzykować i wykupić ubezpieczenie. 

Wybór bohatera nie był przypadkowy. Mądrość, życiowe doświadczenie, jakie reprezentuje Wacław, to wartości bardzo cenione w branży ubezpieczeniowej. 

 

REALIZACJA

W przypadku „Rachunku Bezpieczeństwa” założonym celem było uzyskanie 12 000 wyświetleń Thru Plays, czyli całkowitych odtworzeń filmu. Dzięki kampanii promocyjnej uzyskaliśmy 62 856 Thru Plays, czyli ponad 4-krotnie więcej niż zakładaliśmy. Zasięg filmu przekroczył 320 tysięcy, a post osiągnął Interactivity Index na poziomie 2 928. Wskazuje to, że film był bardzo interesujący dla odbiorców, a w ciekawy sposób przedstawiona historia zachęcała widzów do pełnego zapoznania się z tym, co ma do przekazania główny bohater. Oprócz video na profilu UNIQA Polska zorganizowaliśmy konkurs nawiązujący do spotu. Otrzymaliśmy 210 zgłoszeń konkursowych, a sam post uzyskał zasięg na poziomie 36 tysięcy. Interactivity Index wyniósł 2 859 – POST KONKURSOWY.

spot reklamowy - post Facebook

 

EFEKTY

Poza powyższymi statystykami, niewątpliwie efektem publikacji spotu było zbudowanie pozytywnych skojarzeń z marką oraz zwiększenie zasięgu fanpage`a. Duże zasięgi to także furtka do zwiększenia świadomości marki wśród grupy docelowej oraz dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą ubezpieczeń. Warto również wspomnieć, że post z filmem “Rachunek Bezpieczeństwa” znalazł się na liście najlepszych postów, a sam profil UNIQA Polska dołączył do grona Top 5 na Facebooku w kategoriach: zaangażowanie, aktywność oraz obsługa klienta w branży Ubezpieczenia – według raportu narzędzia Sotrender za okres lipiec 2020. 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: