en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Jak sobie radzić z cięciem zasięgów na FB?

Spójrzmy prawdzie w oczy – wieści o cięciu zasięgów organicznych to wcale nie koniec świata. Jeśli będziemy tworzyć angażujący i wartościowy dla odbiorcy content powodujący buzz komunikacyjny wokół naszych publikacji, nie powinniśmy czuć się zagrożeni. Poniżej znajdziecie kilka tipów, które pomogą Wam w opracowaniu strategii działań w 2018 r.


1. Skup się na społeczności

Tworząc content na nasz fanpage, bądźmy empatyczni, bardziej niż skupieni na KPI-ach. Przywiązanie uwagi do treści, które będą dla naszej społeczności stanowiły istotną wartość merytoryczną, jest kluczem do „znaczących interakcji”, o których wspomina Zuckerberg. Content, z którym nikt nie będzie chciał się identyfikować, spowoduje, że zasięg organiczny takich publikacji będzie skutecznie ograniczany.

2. Walcz o powracającego odbiorcę

Wideo, a szczególnie live, nie od dziś plasuje się na górze piramidy zasięgowej algorytmu Edge Rank. Kluczem jest jednak nie sam format, a tworzenie treści, które będą angażować odbiorcę w taki sposób, aby chciał regularnie do nich powracać. Rozważmy przygotowanie wideocykli, które dostarczą nie tylko wartościowych treści, ale pomogą zbudować lojalne grupy odbiorców, chętnie powracających do naszych publikacji („repeat viewership”).

3. Zadbaj o treści zewnętrzne

Facebookowi nie po drodze jest z tym, aby migrować użytkownika „na zewnątrz”. Linkując do zewnętrznych treści, zadbajmy zatem o ich jakość. Takie czynniki, jak optymalizacja WWW pod kątem czasu ładowania, prawidłowego wyświetlania na urządzeniach mobilnych czy ilości wyświetlanych reklam będą wpływać na zasięgi. Nie bez znaczenia będzie także dbałość o jakość treści na landing page’ach, do których chcemy kierować użytkownika.

4. Pamiętaj o engagement batingu

„Udostępnij teraz, jeśli…”, „Oznacz 15 znajomych, z którymi…”. Zasięg postów o takim charakterze, jako nieprzedstawiających istotnej wartości dla odbiorcy, będzie ograniczany. Reguła ta dotyczy też publikacji z głosowaniem reakcjami, zachęt do wpisywania komentarzy z określonym hasłem czy też do reagowania na posty przy użyciu konkretnych reakcji. Unikajmy tego typu publikacji na rzecz bardziej kreatywnego CTA.

5. Zbuduj platformę kontaktu

Ekspansja automatyzacji w 2017 r. dała ogromne możliwości wykorzystania Facebooka jako platformy kontaktu i integracji międzyplatformowej. Skonfigurowanie pluginu Messengera na WWW pozwoli na dotarcie do osób, które na fanpage potencjalnie by nie trafiły. Jeśli zintegrujemy go dodatkowo z chatbotem, którego ścieżki reakcji będą finalnie konwertować użytkownika do e-sklepu, będziemy realizować już realne cele biznesowe. W przypadku działań remarketingowych Messenger pełni funkcję newslettera, którego statystyki wyświetleń, nie wspominając o click rate, są wielokrotnie wyższe niż tradycyjnych mailingów.

 

Powyższy materiał jest częścią artykułu pt. „Eksperci o zmianach, które szykuje Facebook” opublikowanego w magazynie Social Media Manager nr 1/2018 (www.facebook.com/socialmediamanagerpl)

Jak w obliczu zaproponowanych zmian nakreślić nową strategię komunikacji na Facebooku? Sprawdź perspektywę stratega – Dominiki Chachuły (Digital Startegy Executive).

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: