en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Reklama bazująca na zainteresowaniach

Google testuje serwowanie reklam odpowiadających zainteresowaniom użytkowników swojej sieci partnerskiej i YouTube. Efektem ma być dostarczanie internautom lepiej dopasowanych do ich potrzeb reklam, zwiększanie ROI reklamodawców oraz podniesienie przychodów właścicieli stron publikujących reklamy Google. Za wszystko odpowiada specjalny program Interest-based Advertising.

Pozwoli on na wyświetlanie reklam w zależności od zainteresowań użytkowników oraz witryn, które odwiedzają. Reklamodawcy będą mogli kierować reklamy…

  • do użytkowników, którzy poprzednio odwiedzili ich witrynę (jeśli np. użytkownik oglądał w sierpniu buty piłkarskie na stronie ze strojami sportowymi, witryna ta może w grudniu skierować do niego reklamy informujące o zimowej wyprzedaży);
  • na bazie kategorii zainteresowań przypisanych użytkownikom, a będą one przypisywane na podstawie poprzednio oglądanych na YouTube filmów oraz wizyt na stronach partnerskiej sieci Google (jeśli np. ktoś poświęca dużo czasu na przeglądanie recenzji samochodowych, będzie miał okazję oglądać więcej reklam związanych z samochodami).

Google wprowadził również rozwiązanie, dzięki któremu internauci mogą sprawdzić, według jakich kategorii otrzymują reklamy i samodzielnie kontrolować / modyfikować ich dobór. „Menadżer preferencji reklamowych” (Ads Preferences Manager) pozwala użytkownikom przeglądać, dodawać i usuwać kategorie zainteresowań albo całkowicie zrezygnować z otrzymywania reklam odpowiadających ich zainteresowaniom. Dostęp do niego można uzyskać, wpisując w przeglądarce www.google.com/ads/preferences.
Na początku kwietnia niewielkie grono reklamodawców ze Stanów Zjednoczonych i Europy zacznie testować program w sieci partnerskiej Google i w YouTube. W ciągu następnych kilku miesięcy wersja beta zostanie rozszerzona o kolejnych reklamodawców z USA i regionu EMEA. Do końca roku Google planuje w pełni udostępnić reklamę opartą na zainteresowaniach wszystkim reklamodawcom poprzez program AdWords.
[źródło –> informacja prasowa Google Inc. z dn. 11 marca 2009]


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: