en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Reklama online w czasie żałoby narodowej

Gemius opublikował raport – Reklama internetowa w Polsce w czasie żałoby narodowej.

Jak się okazuje, tygodniowa żałoba narodowa mocno zmieniła obraz mediów interaktywnych w Polsce. Jednym ze znaczących zjawisk było wstrzymanie emisji dużej części reklam internetowych w dniach 10 – 18 kwietnia. Prezentowane w raporcie dane nie odnoszą się co prawda bezpośrednio do reklamy w wyszukiwarkach, ale można zaryzykować stwierdzenie, że i tutaj poważni reklamodawcy nieco powstrzymali się od działań marketingowych. Wyjątkiem, jak zwykle w takich sytuacjach, są media, które np. poprzez linki sponsorowane kierują internautów do publikowanych przez nie materiałów odnoszących się do zdarzenia poprzedzającego żałobę… a także – niestety – ci, którzy bezmyślnie i nieetycznie żerują na tego typu sytuacjach.

Popatrzcie jak, wg danych Gemiusa, zmalała aktywność reklamowa w poszczególnych branżach (zjawisko zostało zilustrowane na bazie porównania dwóch okresów – czasu żałoby oraz analogicznego tygodnia w marcu br.).

Aneta Mitko
Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: