en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Reklamy graficzne w kampaniach rozszerzonych

Nowe, rozszerzone kampanie dają większą możliwość sprawowania kontroli nad reklamami wyświetlanymi na wielu urządzeniach, w obrębie jednej kampanii. Do tej pory te same kreacje w grupie kierowanej na wszystkie urządzenia, były prezentowane wszystkim użytkownikom. Nie mogliśmy więc wybrać, która reklama zostanie wyemitowana na urządzeniach mobilnych. Obecnie wystarczy oznaczyć kreację jako „mobilną”. Dzięki temu reklama zyska większe prawdopodobieństwo wyświetlenia na komórkach niż inne reklamy tego samego typu w danej grupie.

Typy reklam:
– reklamy tekstowe,
– dynamiczne reklamy w wyszukiwarce,
– reklamy w formie listy produktów,
– reklamy tylko w sieci wyszukiwania,
– reklamy mobilne WAP,
– reklamy tylko w sieci reklamowej.

Jeżeli mamy możliwość zwiększenia kontroli nad sposobem lub miejscem wyświetlania reklam – należy z niej skorzystać. Oddzielenie ruchu pochodzącego z urządzeń przenośnych ułatwi także prawidłową ocenę skuteczności kreacji wyświetlanych na smartfonach, tabletach, laptopach i komputerach stacjonarnych.

Czas na eksperyment

Wykorzystując udogodnienia oferowane przez kampanie rozszerzone przetestowaliśmy skuteczność różnych rozmiarów reklam graficznych w branży motoryzacyjnej, wyświetlając je na telefonach komórkowych. Poprzez nasz mały test chcieliśmy dowiedzieć się, jakie możliwości w zakresie kierowania reklam na urządzania dają nowe kampanie rozszerzone, w jaki sposób możemy testować skuteczność kreacji graficznych w komórkach oraz jakie będą wyniki testów dla określonej branży.

Dysponowaliśmy grafikami o rozmiarach:
– 300 x 250
– 120 x 600
– 160 x 600
– 200 x 200
– 250 x 250
– 336 x 280
– 468 x 60
– 728 x 90

Grafiki były dość charakterystyczne dla branży motoryzacyjnej, czyli zdjęcie samochodu wraz z ceną i krótką zachętą. Dysponowaliśmy bannerami z dwoma modelami samochodów (grafika I, grafika II). Kampanie kierowaliśmy na dwa województwa (województwo 1, województwo 2). Sposób targetowania działań był taki sam dla wszystkich kampanii – kierowanie reklam poprzez słowa kluczowe na serwisy motoryzacyjne.

Struktura kierowania reklam wyglądała następująco:

Kampania A  – kierowanie reklam poprzez słowa kluczowe na serwisy motoryzacyjne;
województwo 1, grafika I 
Kampania B – kierowanie reklam poprzez słowa kluczowe na serwisy motoryzacyjne;
województwo 2, grafika  I 
Kampania a – kierowanie reklam poprzez słowa kluczowe na serwisy motoryzacyjne;
województwo 1, grafika  II
Kampania b – kierowanie reklam poprzez słowa kluczowe na serwisy motoryzacyjne;
województwo 2, grafika  II

We wszystkich kampaniach były takie same grupy reklam. W każdej grupie znajdowały się wszystkie rozmiary grafik. Kreacje były wyświetlane równomiernie. Ocenie podlegały wyłącznie grafiki w tych rozmiarach, które uzyskały min. 30 wyświetleń w grupie. Wyznacznikiem jakości był CTR.

Poniżej kreacje, które najczęściej miały najwyższy CTR w grupie:

– Kampania A,  województwo 1, grafika I: 468 x 60
– Kampania B,  województwo 2, grafika  I: 120 x 600, 468 x 60
– Kampania a, województwo 1, grafika II: 468 x 60, 300 x 250, 728 x 90
– Kampania b, województwo 2, grafika  II: 300 x 250

Kreacje, które były najbardziej skuteczne na tle całej kampanii (CTR całościowy kreacji w danym rozmiarze; bez podziału na grupę):

– Kampania A,  województwo 1, tematyka grafik I: 250 x 250
– Kampania B,  województwo 2, tematyka grafik  I: 250 x 250
– Kampania a, województwo 1, tematyka grafik II: 468 x 60
– Kampania b, województwo 2, tematyka grafik  II: 300 x 250

Jaki z tego wniosek?

W przypadku branży motoryzacyjnej w mobilnych kampaniach wykorzystujących grafiki, warto stosować następujące rozmiary: 468 x 60; 300 x 250; 250 x 250; 120 x 600; 728 x 90. Duże znaczenie przy dobrze grafik ma oczywiście ich zawartość (nie każda grafika dobrze „wygląda” w danym formacie). Kierowanie reklam na dane województwo raczej nie miało dużego wpływu na ich efektywność. Oczywiście za wcześnie jest, by uogólniać wnioski z naszego małego testu na inne obszary. Mamy jednak nadzieję, że nasze spostrzeżenia mogą się Wam przydać podczas konfiguracji kampanii rozszerzonych. Jeśli zaobserwowaliście inne zależności dotyczące skuteczności rozmiarów grafik w kampaniach AdWords dla innych branż, zachęcamy do podzielenia się nimi w komentarzach pod tym postem.


Dominika Walczak – PPC Manager w Bluerank

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: