en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Relacja z Google Marketing Live 2019 (dzień drugi)

Podczas drugiego – i zarazem ostatniego – dnia konferencji Google Marketing Live, wiele dowiedziałam się o nowościach i planach rozwoju Google Marketing Platform. Tym razem, motywem przewodnim większości wczorajszych wystąpień były #atscale #precision #data #machinelearning #relevant i #connectivity.

Kluczem do efektywności są działania, które w jak największym stopniu spełniają oczekiwania użytkowników, a jednocześnie są prowadzone z poszanowaniem ich prywatności. Ponieważ reklamy personalizowane mają dość istotne ograniczenia, marketerzy muszą szukać nowych, bezpiecznych sposobów na pozyskiwanie danych, ich przechowywanie, mierzenie i wreszcie, wykorzystywanie do emisji. Część rozwiązań, które opisuję poniżej, bezpośrednio do tego nawiązuje.

Ads Data Hub

Wspomniane rozwiązanie istnieje już od kilku miesięcy i jest narzędziem, które oferuje dostęp do większej ilości danych ze wszystkich kampanii Google, prowadzonych na wielu platformach i urządzeniach. Oparte o infrastrukturę Google Cloud, w tym Google BigQuery, Ads Data Hub zapewnia reklamodawcom dostęp do szczegółowych danych na temat ich kampanii, w bezpiecznym środowisku, zgodnym z polityką prywatności. Można je również zasilać danymi z innych źródeł, takich jak system CRM. Dzięki temu, reklamodawcy mogą analizować dane i wyciągać wnioski dotyczące ich działań marketingowych, np. na temat ścieżek konwersji użytkowników. Do tej pory, dane na poziomie wyświetleń były dostępne tylko dla celów analitycznych i do generowania raportów. W najbliższym czasie, wprowadzonych zostanie kilka zmian:

  • skrócenie czasu dostępności raportów – do 6 godzin;
  • możliwość dodawania do narzędzia danych 3rd party data dla celów analitycznych by lepiej zrozumieć i móc ocenić efektywność kampanii oraz poszczególnych grup odbiorców;
  • pojawienie się dodatkowych metryk związane z widocznością reklam;
  • wprowadzenie TV screen measurement;
  • możliwość tworzenia list odbiorców na bazie analizowanych wyników i danych, które przekażemy do Ads Data Hub. Listy te wykorzystamy w kampaniach Google Ads oraz Display&Video 360;  

Myślę, że przed nami jeszcze sporo zmian i udoskonaleń, w kontekście Ads Data Hub. Google już teraz wskazuje na duże zainteresowanie i coraz częstsze wykorzystywanie tego rozwiązania. Więcej dowiecie się TUTAJ.

 

 

Nowe formaty reklamowe

Garść informacji o kreatywnej stronie platformy. Sporo miejsca poświęcono formatom audio. Są one już dostępne, jednak poszerzeniu ulegnie przestrzeń reklamowa. Ponadto, pojawią się formaty reklamowe audio do stworzenia bezpośrednio w galerii. Na zaprezentowanym demo, oprócz wyboru zdjęcia i podkładu muzycznego, należało wpisać tekst reklamy a następnie wybrać płeć, wiek, ton głosu a nawet akcent „osoby”, która przeczyta treść naszej reklamy! „Nagrywanie” reklamy audio chyba nigdy nie było tak proste.

Pojawi się też kilka nowych formatów reklamowych, wśród których najciekawszym jest Swirl. To reklama produktowa wykorzystująca materiały w 3d, co pozwala na niezwykłą interakcję użytkownika z reklamą: produkt może zostać obejrzany z każdej strony, również przybliżony i oddalony. Tematy związane z wirtualną rzeczywistością znalazły się w porannym key nocie, a przejawem ich wykorzystania w świecie marketingu było – między innymi -właśnie Swirl.

 

 

Reklamy telewizyjne

Podczas wystąpień drugiego dnia konferencji bardzo dużo mówiło się o reklamach programatycznych, wyświetlanych w telewizorach i na konsolach do gier (podłączonych do sieci). Należy jednak sądzić, że dla naszego rynku jest to wciąż kwestia bliżej nieokreślonej przyszłości. W USA dla odmiany, faktycznie można już ogłosić, że „TV is here”. Dostępna dotąd powierzchnia reklamowa online została wzbogacona o tradycyjne stacje telewizyjne. Programatyczna emisja reklamy telewizyjnej w tradycyjnej stacji, gdzie samemu definiuje się grupę odbiorców, ich wiek, płeć, lokalizację i czas emisji staje się faktem. Dodatkowo, Google wprowadza narzędzia i raporty, które znacznie ułatwią planowanie budżetów, zasięgu, prognozę widoczności we wszystkich dostępnych miejscach emisji na raz. Osobiście, nie mogę się doczekać takich możliwości w Polsce!

Integracja Google Analytics z Google Analytics for Firebase

Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom związanym z pomiarem ścieżek konwersji, zarówno w środowisku webowym, jak i w aplikacjach mobilnych. Wkrótce powstanie App + Web Properties, które nam to właśnie umożliwi. Przedstawiane raporty, dashboardy, wizualizacje lejków sprzedażowych, ale też konkretnych ścieżek użytkowników zdecydowanie ułatwią analizę i ocenę działań marketerów, którzy do celów marketingowych wykorzystują własne aplikacje mobilne. Nie zabraknie też funkcjonalności związanej z tworzeniem list odbiorców i przesyłaniem jej np. do Display&Video 360.

Cieszę się, że mogłam wziąć udział w wydarzeniu Google Marketing Live. Było produktowo, technicznie, ale też bardzo inspirująco. Organizacja zapięta na ostatni guzik, zaś największe wrażenie wywarła na mnie przestrzeń Sandbox, w której można było porozmawiać o każdej ogłaszanej nowości. Dziękuję też zespołowi Google, który bardzo dbał o mnie na każdym kroku mojej wizyty!

Relację z dnia pierwszego znajdziecie TUTAJ.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: