en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Relacja z Google Marketing Live 2019

Dla wielu, jeden z najważniejszych eventów branżowych roku, pod auspicjami Giganta z Kalifornii, podczas którego przedstawiane są nowości i kierunki na najbliższe 12 miesięcy. Agenda obejmuje przede wszystkim produkty Google Ads oraz Google Marketing Platform, a w samym wydarzeniu bierze udział aż 5000 uczestników z 68 krajów.

Konferencja podzielona jest na 2 dni i ponad 9 ścieżek tematycznych, a rozpoczyna – tradycyjnie –  key note’em, w trakcie którego przez wszystkie przypadki odmieniano hasła: #intent #useful #responsible #privacy #machine learning #transparency i #trust. Myślą przewodnią, wokół której krążyły wszystkie nowości Google Ads tego dnia, było „Be there. Be useful. Be responsible”.

Obok samych produktów, które mają być użyteczne i trafiać do użytkowników w najbardziej odpowiednich momentach, Google przykłada szczególną uwagę do prywatności, bezpieczeństwa danych oraz zaufania internautów do serwowanych im reklam i o to samo prosi marketerów oraz agencje reklamowe. Dla wzmocnienia przekazu podano, że aż 2,5 miliarda osób odwiedziło strony Google Accounts w samym 2018r.

Miałam przyjemność poznać dziś nowości Google Ads – sporą część z nich z krótkim komentarzem przedstawiam poniżej.

Discovery Ads

Google uważa, że reklama powinna inspirować i docierać do użytkowników również wtedy, gdy nie poszukują oni konkretnych produktów. Dzięki własnym systemom machine learning potrafi jednak wskazać odpowiednie audytorium odbiorców, co pozwala na znaczne poszerzenie zasięgu – o wartościowych użytkowników.

Będą to reklamy tekstowo-obrazkowe, wyświetlane na YouTube home feed, w Gmail’u oraz w usłudze Discover – wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Będą zawierały 5 tytułów, 5 opisów, CTA i jeden obraz 1200×628. Google radzi, żeby korzystać ze zdjęć, które służą do działań socialowych. W późniejszym czasie dodadzą możliwość tworzenia karuzeli.

Gallery Ads

Jest to połączenie tekstowego i obrazkowego formatu w sieci wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, w formacie karuzeli, na samej górze listy. Reklamodawcy mogą wykorzystać od 4 do 8 obrazów, 70 znaków tekstu opisu pod każdym zdjęciem oraz do trzech nagłówków. Po kliknięciu w zdjęcie użytkownik jest przeniesiony do galerii, zaś nagłówek będzie cały czas widoczny u góry strony (kliknięcie go prowadzi do witryny). Wstępne testy pokazały, że Gallery Ads, w porównaniu z reklamami tradycyjnymi osiągają do 25% więcej reakcji użytkowników.

Nowe podejście do reklam firm, których użytkownicy mają zainstalowane aplikacje mobilne

Wychodząc im naprzeciw, Google ogłasza możliwość wykorzystania deep linking, które w takim wypadku, po kliknięciu przeniesie internautę do aplikacji mobilnej, zamiast na stronę www. To podejście  wzmacnia pozytywne doznania użytkowników danej marki oraz podwyższa użyteczność procesu zakupowego. Google zaoferuje również lepsze raportowanie na temat konwersji, jeśli marketingowcy zintegrują się z Google Analytics dla Firebase.

Usprawnienia w Smart Biddingu

W tym obszarze także pojawiły się zapowiedzi wprowadzenia nowych  strategii –  Maximize conversion value oraz Store visits conversions.

Dodatkowo:

  • Campaign-Level Conversion Goals – umożliwi wybór typu konwersji, pod który optymalizuje się poszczególne kampanie – niezwykle przydatne rozwiązanie, gdy cele kampanii są różne (zasięgowe, sprzedażowe itp.);
  • Conversions Action Sets – pozwoli ustalać zestawy konwersji dla poszczególnych grup kampanii;
  • Conversion Value Rules – da możliwość ustalenia warunków, które będą dynamicznie zmieniać finalną wartość konwersji, w zależności od potrzeb, np. inną dla nowych użytkowników;
  • Seasonality Adjustments – pozwala poinformować Google o lepszych lub gorszych okresach sprzedażowych w biznesie, co wspomoże algorytm. Dobrym przykładem jest też wprowadzenie w ustawieniach kalendarza swoich promocji;
  • Raport Top Signals – dodatkowe informacje o czynnikach, które przekładają się ostatecznie na konwersję;

Usprawnienia Odbiorców

  • Custom Affinity + Custom Intent = Custom Audience. Dwie funkcjonalności zostały połączone w jedną po to, by poszerzyć zasięg naszych użytkowników z zachowaniem jakości audytorium. Custom Audience będzie dostępna w Displayu, Gmailu i na YouTubie.
  • Audience Expansion Tool. Narzędzie, które w łatwy sposób może poszerzyć nasze obecne grupy odbiorców o nowe osoby, które są o tym samym profilu. Dzięki temu zwiększa się swój zasięg, przy tym samym koszcie konwersji.
  • Raport kombinacji dla responsive display ads, który pozwoli zidentyfikować elementy reklam, które przekładają się na konwersję;
  • Business Profile Viewers. Remarketing do osób, które odwiedziły naszą wizytówkę.
  • Customer Match, dostępne w kierowaniu na Display!

Usprawnienia Google Shopping

  • Nowa odsłona google.com/shopping z rekomendacjami, przeglądanymi produktami, filtrami, materiałami video. Zakup produktu będzie możliwy bezpośrednio ze strony Google.
  • Showcase Shopping Ads – dostępne już od jakiegoś czasu. Teraz także w Google Images, Discover oraz na YouTube. 

Bumper Machine

Narzędzie, które przy pomocy AI, z materiału filmowego, o maksymalnej długości 90 sekund,  stworzy automatycznie od trzech do czterech 6 sekundowych reklam bumper ads. Każdą z propozycji będzie można nieznacznie edytować.

YouTube Ad Views in Attribution

Wyświetlenia i kliknięcia reklam na YouTube zostaną ujęte w atrybucji Google Ads.

Smart Display Campaigns & Pay Per Conversion

Będzie dostępne również na mniejszych kontach, o niższej wartości budżetów.

Dynamic Prospecting

Reklama Display bazująca na feedzie.  Wykorzystując predykcję AI, wyświetla nowym użytkownikom, na podstawie historii ich poprzednich wyszukiwań, odpowiednie produkty z naszego sklepu internetowego.

I na deser – dla osób, które nawet na chwilę nie mogą rozstać się ze swoim kontem Google Ads, wprowadzona zostanie zaktualizowana i wzbogacona wersja aplikacji mobilnej do zarządzania kampaniami. Dodatkowo, będą dostępne powiadomienia i rekomendacje możliwe do wdrożenia jednym dotknięciem ekranu.

Jutro wezmę udział w ścieżce poświęconej Google Marketing Platform i już teraz zapraszam na podsumowanie tej części eventu.

Relację z drugiego dnia znajdziecie TUTAJ.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: