en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Rewolucja w WP i Netsprint.pl

W kwietniu (dokładny termin nie jest na razie bliżej określony) Wirtualna Polska oraz Netsprint wprowadzają zmiany do swojej oferty reklamowej. Owa rewolucja dotyczy sponsorowanych odnośników wyświetlanych na stronach w/w wyszukiwarek…

Od tej pory także tutaj dostępny będzie model aukcyjny.

Kampanie SEM prowadzone w przestrzeni reklamowej Netsprinta bądź WP.pl będziemy mogli rozliczać (podobnie jak dzieje się to w Google) w modelu aukcyjnym. Reklamodawcy dostaną do wyboru dwie opcje – standardową (Max CPC) oraz wariant Stałe CPC.

W pierwszym modelu samodzielnie określa się maksymalną cenę, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za jedno kliknięcie w danej kampanii, co oznacza, że ów klik może nas kosztować tyle, ile zadeklarowaliśmy lub mniej. Rzecz wygląda tu bardzo podobnie, jak w Google. Model drugi natomiast zakłada precyzyjne ustalenie ceny za kliknięcie, która to cena będzie niezmienna przez cały czas trwania naszej kampanii.

Kto się cieszy, a kto się smuci z takiego obrotu spraw?

Wprowadzenie modelu aukcyjnego to z pewnością większe pole do popisu dla tych, którzy potrafią kampanię linków optymalizować, w czym celują agencje SEM oraz duzi, zaawansowani w temacie search engine marketing reklamodawcy. Możliwość grania stawkami, dziennym budżetem, różnicowaniem CPC dla poszczególnych słów kluczowych czy reklam oraz samo doskonalenie przekazu (copywriting, target, etc.) daje olbrzymie szanse na świetne wyniki za relatywnie niską cenę. Ci, którzy „nie bawią się” w takie rzeczy, bo nie potrafią lub nie chcą, mogą być odrobinę do tyłu… a właściwie mogliby na tym stracić, gdyby nie opcja Stałe CPC, która stanowi dla nich pewną alternatywę… Tak jak dotychczas bowiem, mogą oni uruchomić swoją kampanię i więcej do niej nie zaglądać. Nie mają oczywiście w tej sytuacji 100% gwarancji publikacji reklamy czy jej wysokiej pozycji, bo nadal jest to system aukcyjny (gdzie decyduje zadeklarowany CPC oraz jakość, czyli wysokość CTR), ale przynajmniej w pełni kontrolują swój budżet.

Co się jeszcze zmienia?

Wraz z wprowadzeniem modelu aukcyjnego zmianie ulega również liczba pozycji reklamowych na stronach z wynikami wyszukiwania. Będzie ich 15 (5 linków sponsorowanych na górze strony oraz 10 z boku rankingu). To więcej niż dotychczas i jest to zdecydowanie dobra wiadomość dla reklamodawców, którzy dzięki temu z pewnością łatwiej zniosą zmiany związane z przejściem na model aukcyjny.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: