en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Rich Snippets – nowy sposób Google na…

… poprawę wyników wyszukiwania?

Przeglądaliśmy ostatnio Internet korzystając z google.com i trafiliśmy na bardzo ciekawy dodatek w wynikach wyszukiwania…

Od razu wyjasniamy, że nie jest to nowa funkcja wstawiania grafik do opisu strony. Doszła nowa funkcjonalność, która – jak informuje Google – jest na razie w fazie testów.

„Jeżeli w witrynie znajdują się oceny produktów i usług, możesz poprawić wygląd swoich treści w naszych wynikach wyszukiwania. Za pomocą Mapy strony Google możesz wyświetlać kluczowe informacje, takie jak podsumowania, oceny i ceny – bezpośrednio we fragmencie wiadomości dotyczącym strony.”

Dzięki takiemu wyróżnieniu strona jest bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania, jak również możemy od razu sprawdzić, jaka jest ocena użytkowników, ile jest opinii oraz jaka jest cena produktu.

Tego typu funkcjonalność sprawdzi się nie tylko w przypadku sklepów internetowych czy w porównywarkach cen, ale także w przypadku serwisów społecznościowych, w których punktuje się profile czy portali informacyjnych, gdzie internauci opiniują publikowane tam artykuły.

Tutaj można zgłaszać swoje strony do testów. W celu przetestowania nowego algorytmu, Google zastrzega sobie jednak prawo do wyświetlania tego rodzaju „promocji” dla strony tylko w 5 do 20% wyników.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: