en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Rok wyszukiwarek?

Serwis WebInside.pl przygotował podsumowanie 2005 roku w branży internetowej. Okazuje się, że temat wyszukiwarek przewijał się w mediach niemalże przez cały ubiegły rok. 

W lutym, jak piszą autorzy, pod hasłem Microsoft vs Google, oficjalnie uruchomiono wyszukiwarkę MSN Search – niestety polski rynek nie wykazał większego zainteresowania tą propozycją. Również wyszukiwarce Gooru.pl nie udało się zainteresować swoją ofertą więcej niż 2% internautów (mimo udostępnienia funkcjonalności przeszukiwania słynnej listy Wildsteina, która stała się swoistym hitem internetowym w pierwszej połowie roku)… Najwyraźniej w Sieci sprawdza się zasada – „albo zrobisz rewolucję i od razu zdobędziesz duże zainteresowanie albo nie licz na wiele – tutaj cierpliwość nie wystarczy”. Drugi i trzeci kwartał należał zdecydowanie do Google. W maju wprowadzono możliwość personalizacji strony głównej wyszukiwarki, w czerwcu internauci mieli już do swojej dyspozyzji GoogleMaps, chwilę później – GoogleEarth. Latem potwierdziły się liczne doniesienia mediów o planach otwarcia biura Google w Warszawie. W drugiej połowie roku, być może po części w odpowiedzi na szum medialny związany z konkurencją, Onet uruchomił usługę OnetKontekst (działającą na podobnych zasadach jak AdSense). Koniec roku natomiast to przede wszystkim liczne newsy i komentarze na temat rozpoczęcia ostrej walki konkurencyjnej pomiędzy wyszukiwarkami funkcjonującymi na polskim rynku internetowym. Wygląda na to, że 2006 rok zapowiada się bardzo interesująco pod tym względem.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: