en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Scrolling AdSense

Tekstowe reklamy kontekstowe wyświetlane przez Google na partnerskich stronach WWW można teraz przewijać!

W grudniu tamtego roku rzecz testowo pojawiła się na amerykańskich serwisach należących do sieci AdSense. Dziś zauważyliśmy ją już także na polskich witrynach. Żeby temat zilustrować załączamy screen.


Wygląda to całkiem niewinnie. Jedyna różnica wizualna polega na dodaniu delikatnych znaczników sugerujących możliwość przesuwania… a przewijać reklamy można zarówno w pionie, jak i poziomie.

Wygoda dla użytkowników? Z pewnością po części tak. W końcu ci, którzy świadomie klikają w linki sponsorowane, bo korzystają z tych reklam tak, jak z przydatnego źródła informacji i użytecznego odnośnika skorelowanego z tematyką odwiedzanej strony, nie będą musieli jej odświeżać żeby przejrzeć wszystkie proponowane linki.

Jak takie posunięcie wpłynie na skuteczność reklam? Zobaczymy… W tym momencie nie dysponujemy jeszcze żadnymi własnymi danymi. Nie wiadomo jak scrollowanie reklam wpłynie na efektywność czy na ich cenę. Pewne jest natomiast, że taki sposób prezentacji linków namiesza trochę w statystykach. W takiej sytuacji bowiem może być więcej odsłon reklamy niż odsłon strony, do której jest ona przypisana… Będzie zabawnie 😉

Eksperymentowanie Google z linkami przynosi różne rezultaty. Jakiś czas temu pisaliśmy o zmniejszeniu powierzchni klikalnej w reklamie kontekstowej. Zapowiadaliśmy, że to kiepski news dla właścicieli serwisów współpracujących z Google w ramach Google AdSense. Dzisiaj mamy informacje statystyczne, które to potwierdzają…

Na portalu informacyjnym dla pasażerów linii lotniczych mojeprzeloty.pl, przychód z Google AdSense spadł o kilkadziesiąt procent. Mamy nadzieję, że ten nowy sposób wyświetlania reklam (ze scrollem), który pojawił się wczoraj (na razie tylko na chwilę – testowo) na naszej witrynie spowoduje, że przychody z reklamy kontekstowej Google ponownie nam wzrosną… – mówi Marcin Kryska, właściciel portalu.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: