en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

SEM przegrywa… tylko z wiosną

Nawet Internet nie zastąpi ładnej pogody.

Niektórzy twierdzą, że coraz więcej czasu spędzamy w Internecie, przedkładając go nad inne – „oflajnowe” 😉 rozrywki. Jednak – jak widać po statystykach – nawet Sieć nie wygra w starciu z ładną pogodą.

Wpływ pogody na Internet możemy sprawdzić między innymi poprzez analizę trendów popularności słów kluczowych związanych z rozrywką i porównanie tych trendów z pogodą w danym okresie. Do analizy weźmy przykłady takie, jak „nasza klasa”, „pudelek” i „rasy psów”.

„nasza klasa”

„pudelek”
„rasy psów”
Na wszystkich wykresach widać wyraźny spadek popularności po 29 marca 2009, czyli w czasie, gdy poprawa pogody była najbardziej odczuwalna.

To samo możemy sprawdzić, analizując ruch na serwisach. Na przykład serwis o tematyce hobbystycznej / rozrywkowej http://www.psy.elk.pl/ w tygodniu po 29 marca br. zanotował aż 18% spadek liczby wizyt w stosunku do poprzedniego tygodnia!

Heh… wychodzi na to, że z wiosną nawet SEM nie wygra 🙂 mimo, że jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie 🙂


Jacek Tkaczuk

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: