en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Sponsorowane odnośniki hitem 2006

Zdaniem analityków, najpopularniejszą formą reklamy w 2006 r. będą sponsorowane odnośniki. To właśnie one diametralnie zmienią media plany, w których nie będą już tak istotnie dominować telewizja i prasa. Na całym świecie zapowiada się olbrzymi wzrost nie tylko rynku e-reklamy w ogóle (np. 32% w USA w stosunku do roku 2005), ale przede wszystkim znaczne powiększenie przychodów z płatnych odnośników: w Stanach Zjednoczonych szacuje się tę wartość na 14 mld USD w 2006, w Polsce natomiast, jak ocenia Artur Banach – prezes Netsprinta, przyjmuje się, że przy rynku reklamy online wartym ok. 120 – 130 mln zł wartość reklamy w wyszukiwarkach to mniej więcej 10% (nie licząc reklamy kontekstowej – adkontekst i onetkontekst). Jest to o 3% więcej niż w roku 2004, co oznacza, że rynek reklamy wyszukiwarkowej rośnie szybciej niż rynek e-reklamy w ogóle!

Przyczyn takiego stanu rzeczy jest zapewne wiele – płatne odnośniki są stosunkowo niedrogie, do tego oferta reklamowa wyszukiwarek ze względu na coraz ostrzejszą walkę konkurencyjną ciągle się rozwija, a internautów w Polsce i na świecie przybywa z dnia na dzień, bo dostęp do Sieci tanieje. Za najważniejsze i najpopularniejsze usługi ubiegłego roku uważa się dziś, obok szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług głosowych, wspomniane tu już adkontekst i onetkontekst, które stanowią polskie odpowiedniki Googlowego adsense. Artur Banach uważa to za niezwykle istotną zmianę na rynku interaktywnym, podkreślając jednocześnie dwa związane z tym wydarzenia (niebagatelne dla polskiego środowiska search engine marketing) – wejście Google do Interii oraz współpracę zawiązaną pomiędzy Wirtualną Polską i Netsprint.pl w zakresie wspólnego oferowania produktów reklamowych SEM. Co będzie dalej? Zdaniem Banacha, mimo że stosunkowo trudno jest oszacować rynek płatnych odnośników, w perspektywie dwóch lat możemy spodziewać się 70% wzrostu rynku wyszukiwarek!


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go:

Zobacz także: