en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Symulator stawek Google AdWords

Google wprowadza nowe narzędzie pozwalające na symulację licytacji słów kluczowych oraz określenie wpływu wielkości stawek na efektywność kampanii AdWords (Bid Simulator).

Głównym zadaniem symulatora stawek jest ocena korelacji między licytacjami, ruchem na stronie oraz ogólnymi kosztami kampanii. Narzędzie w prosty sposób pozwala użytkownikom na przeprowadzenie symulacji kosztów oraz liczby wyświetleń i kliknięć dla zaproponowanych stawek na konkretne słowa kluczowe.

Bid Simulator, podobnie jak Google Insights for Search oraz Narzędzie propozycji słów kluczowych, umożliwia bardziej efektywne zaplanowanie kampanii AdWords.

Wprowadzone w zeszłym roku Google Insights for Search dostarcza reklamodawcom użytecznych informacji na temat popularności zapytań, dając możliwość poznania trendów panujących wśród internautów, natomiast Narzędzie propozycji słów kluczowych podaje po wpisaniu wybranego słowa kluczowego powiązane z nim hasła, średni wskaźnik CPC i liczbę zapytań w ciągu ostatniego miesiąca (co pozwala dobrać odpowiednie hasła do własnej kampanii).

Jak działa symulator stawek?
Na podstawie analizy statystyk z siedmiu ostatnich dni, symulator oblicza liczbę wyświetleń reklamy dla wybranej maksymalnej stawki CPC, potencjalną liczbę kliknięć w reklamę oraz koszt jednego kliknięcia. Funkcja ta umożliwia reklamodawcom podejmowanie korzystniejszych, bardziej świadomych decyzji dotyczących prowadzonych kampanii reklamowych. Symulator pozwala sprawdzić, co mogłoby się stać, gdyby wyznaczone zostały inne stawki dla wybranych słów kluczowych. W efekcie, pomaga to ustalić, jak zwiększyć ruch na reklamowanej stronie internetowej bez nadmiernych kosztów, oraz określić, które słowa wymagają zmiany stawek.

Symulator stawek dostępny jest w panelu AdWords, po przejściu do zakładki 'Słowa kluczowe' w nowym interfejsie konta AdWords.

Źródło –> PR Google


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: