en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Tak czy inaczej – będą się pozycjonować

Firmy będą przywiązywać większą uwagę do pozycjonowania swoich serwisów w wyszukiwarkach internetowych, a budżety przeznaczane na ten rodzaj reklamy sięgną 20% – pisze Internet Standard. I nie jest to tylko teoria. Estymacji dokonał przedstawiciel branży, który zresztą w swoich ocenach nie jest osamotniony, bo SEM ewidentnie wysuwa się na prowadzenie, będąc już dziś dość oczywistą usługą reklamową w Sieci.

A jak firmy reklamują się w wyszukiwarkach?

Maciek Gałecki przedstawił na ostatniej konferencji IDG podsumowanie ankiety dotyczącej właśnie takiej reklamy. Pełne wyniki badania zostaną wkrótce opublikowane. Na ten moment zdradzamy tylko, że 75% spośród firm uczestniczących w ankiecie zadeklarowało, że promuje się w wyszukiwarkach. Ponad połowa ankietowanych ma również świadomość tego, czym jest pozycjonowanie i na czym polega etyczne oraz nieetyczne postępowanie w tej dziedzinie marketingu internetowego. To pozytywny aspekt. Nie obyło się jednak bez 'zgrzytów' przy tej okazji (zwłaszcza w części dyskusyjnej konferencji – na blogu jej poświęconym), bo… jak zwykle… to gdzie się etyka w biznesie kończy, a gdzie zaczyna się łamanie zasad nie było i nie jest dla wszystkich ciągle jednoznaczne.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: