en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Ulepszona integracja Google Analytics i Google AdWords

Użytkownicy obu narzędzi marketingowych Google z pewnością znają i korzystają z praktycznej funkcjonalności, jaką jest integracja Analytics i Adwords. To dzięki niej możemy nie tylko śledzić jakość ruchu, jaki jest sprowadzany poprzez płatne kampanie, ale przede wszystkim zwrot z inwestycji poczynionych w pozyskanie użytkowników.

W ostatnim czasie Google wprowadził pełniejszą integrację Google Analytics i Google AdWords

W pierwszej kolejności rozwiązał jeden z dokuczliwych problemów w zakresie raportów GA dla Adwords, a mianowicie brak nadpisywania nazw kampanii. Do tej pory każda zmiana nazwy kampanii skutkowała pojawieniem się nowej kampanii w raportach GA. Wielu specjalistów PPC z pewnością ma doświadczenia z reorganizacją i przemianowaniem kampanii na potrzeby uporządkowania rozrastającej się struktury konta i niejednokrotnie rosnącej też liczby kont. Brak aktualizacji nazw kampanii utrudniał śledzenie ich skuteczności w czasie i nieraz zmuszał do wykorzystania karkołomnych filtrów, w celu  pogrupowania statystk dla konta/kont Adwords.

Zakłamane były też dane na temat rentowności kampanii o wcześniejszej, nieużywanej już nazwie. Powodem było przypisanie im przychodu na podstawie danych z modułu e-commerce GA, podczas gdy koszt tej samej kampanii przypisywany były już w całości do kampanii o zaktualizowanej w Adwords nazwie. Koszty kampanii importowane są bowiem z konta AdWords, a tam nazwy kampanii się nadpisują. Efekt?

Z początkiem lipca menedżerowie PPC, którzy doświadczyli powyższych utrudnień w raportowaniu, mogli odetchnąć z ulgą. Statystyki dla jednej kampanii AdWords, raportowane dla kilku kolejnych odsłon jej nazwy w raportach GA, zostały wreszcie zagregowane. Obecnie jest tak:

Google zapowiada kolejne ulepszenia w zakresie integracji Google Analytics i Google AdWords.
Czekamy przede wszystkim na wzbogacone raporty dotyczące kampanii rozszerzonych, czyli dane pomocne w zaawansowanej modyfikacji w obrębie kierowania reklam i zarządzania stawkami CPC.


Karolina Rosińska – SEM Analyst w Bluerank

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: