en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Wdrożenie Universal Analytics – pierwszy krok ku nowym funkcjom Google Analytics

O Universal Analytics mieliśmy przyjemność pisać już parę miesięcy temu. Dla przypomnienia – jest to nowa wersja Google Analytics, wykorzystująca nowy skrypt, nową, prostszą składnię śledzenia niektórych elementów oraz nowe pliki ciasteczek. Dzięki tym zmianom użytkownicy aplikacji będą mieć możliwość m.in. śledzenia sesji użytkownika strony pomimo korzystania z różnych urządzeń, czy integrację GA z danymi pozyskiwanymi offline.

Od kilku tygodni wersja beta Universal Analytics dostępna jest dla wszystkich użytkowników. Jak zacząć i jak wykorzystać nowe możliwości? O tym dowiecie się z serii artykułów, które pojawiać się będą przez najbliższe tygodnie. Dzisiaj przyjrzymy się wdrożeniu kodu śledzącego.

Jak uruchomić kod śledzący Universal Analytics?

Z racji tego, że UA pozostaje jeszcze w wersji beta, nie jest on dostępny dla istniejących usług, wymagane jest więc stworzenie nowych. Aby to zrobić, we właściwościach konta należy wybrać ”Nowa usługa”. Wyświetlona zostanie wtedy następująca strona:

Po wybraniu opcji ”Universal Analytics” oraz podstawowej konfiguracji usługi, wyświetlony zostanie kod śledzący, który trzeba będzie zaimplementować na stronie:

Na tym etapie możemy zauważyć już pierwsze różnice pomiędzy tą, a starszą wersją kodu:

  1. Po pierwsze, co najbardziej oczywiste, różni się jego składnia, dzięki czemu sam kod zajmuje mniej miejsca.
  2. Po drugie, odnosi się do nowej biblioteki Google Analytics – analytics.js.
  3. Po trzecie, różni się sposób wywoływania konkretnych akcji, który został uproszczony. Zamiast (‘_trackPageview’) obecny jest (‘send’, ‘pageview’). Warte uwagi jest to, że polecenie ‘send’ jest uniwersalne i analogicznie do wywoływania odsłon stron, wywoływać się będą np. zdarzenia.

Sam kod oczywiście wciąż pozostaje asynchroniczny. Podobnie jak w jego starszej wersji, zalecane jest jego wdrożenie tuż za znacznikiem
strony. Wdrożenie można oczywiście przeprowadzić zarówno manualnie, jak i na przykład za pośrednictwem Google Tag Managera, którego funkcjonalność przedstawialiśmy w jednym z poprzednich postów.

Implementacja nowego kodu śledzącego jest pierwszym krokiem do wykorzystania nowych możliwości UA. W następnym artykule skoncentrujemy się na śledzeniu parametrów e-commerce oraz zdarzeń. Zapraszamy!


Maciek Stanasiuk, Junior Consultant w Bluerank

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: