en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Yahoo! Search – ambitne plany rozwoju

Yahoo! ujawnia plany rozwoju wyszukiwarki w wywiadzie dla czasopisma Macworld. I chociaż wywiad został opublikowany miesiąc temu, warto podkreślić dwie rzeczy…

  • Structured search – grupowanie wyników. Przykładowo, po wpisaniu „telefon komórkowy”, użytkownik będzie mógł skorzystać z listy rozwijanej, zawierającej podpowiedzi marek czy modeli telefonów. W pierwszej kolejności usługa ma być najbardziej użyteczna w modułach e-commerce. Jakkolwiek by się nie nazywała, trochę przypomina klastrowanie wyników, o którym pisaliśmy kilkukrotnie (np. tutajtutaj).
  • Przyspieszenie działania – Yahoo!, wzorem Google, planuje rozlokować centra danych po całym świecie, by w szybkości działania nie przeszkadzały ograniczenia geograficzne.

Co ciekawe, Yahoo! prezentuje podobne podejście do wyszukiwania semantycznego (tj. opartego o zrozumienie konstrukcji gramatycznych) co Google – a więc mniej nacisku na rozumienie naturalnego języka, a więcej wagi dla kontekstu w jakim występuje dane słowo kluczowe.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: