en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Znaki handlowe a słowa kluczowe

„Europejski Trybunał Sprawiedliwości potwierdził prawo Google do umożliwienia reklamodawcom licytacji słów kluczowych będących znakami towarowymi innych firm” – powiedział Artur Waliszewski, Country Director, Google Polska. „Zmiana ta pozwala ujednolicić nasze zasady na całym świecie.”

Tak więc od 14 września tego roku, firma reklamująca się w Google będzie mogła używać słownych znaków towarowych innych firm jako swoich słów kluczowych w kampaniach PPC (do tej pory w Polsce i prawie całej Europie nie można było tego robić). Oznacza to, że jeśli np. internauta wpisze w wyszukiwarce słowo kluczowe będące znakiem towarowym producenta telewizorów, zobaczy on dopasowane reklamy sklepów oferujących dany sprzęt, porównywarek cen, serwisów z recenzjami, sprzedawców produktów z drugiej ręki, a nawet reklamy innych producentów telewizorów. Nadal nie można natomiast używać cudzych słownych znaków handlowych we własnych tekstach reklamowych. To nie ulega zmianie.

Co się zmieni w praktyce?

Google przekonuje, że reklamy serwowane internautom będą teraz „jeszcze lepiej dopasowane” do ich potrzeb. Z pewnością zniknie (bądź ulegnie pewnemu złagodzeniu) temat nieetycznych zachowań w biznesie, bazujących na korzystaniu z popularności konkurencji, no bo… skoro można… oficjalnie… to czemu nie? :/ Reklamujące się w wyszukiwarce sklepy będą miały teraz nieco łatwiej i prawdopodobnie wykorzystają możliwości promowania się poprzez wizerunek znanych i uznanych marek, które mają w swojej ofercie. I jeszcze jedno… być może zwiększy się liczba spraw sądowych dotyczących wykorzystywania zastrzeżonego znaku towarowego. Nadal pozostaje bowiem kwestia przestrzegania polskiego prawa, które jest przecież nadrzędne względem tego „google’owego”… a w Polsce reklama, w której korzysta się z oznaczeń przynależnych innym przedsiębiorcom, nie jest dozwolona. Dotyczy to nawet oznaczeń nie stanowiących zastrzeżonego znaku towarowego. Jest więc tutaj pewien problem…


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: