Wróć do bloga

Co zmieniło się w mobilnych wynikach wyszukiwania?

Redakcja

Kilka tygodniu temu pisaliśmy o zmianie algorytmu wyszukiwarki mobilnej, która została zapowiedziana przez Google na 21 kwietnia 2015. Wdrażanie tej aktualizacji rozpoczęło się wczoraj, lecz z pewnością nie jest to zmiana, która w jeden dzień spowoduje rewolucję w mobilnych wynikach wyszukiwania. Google poinformował, że pełne wdrożenie może zająć nawet do kilku tygodni.

Czy jest to ważny update? 
I to jak! Ruch mobilny w Polsce rośnie bardzo dynamicznie. W lutym 2013 roku wynosił około 8%. Dziś stanowi on już około 48%! (dane Statcounter)*. W związku ze światowym trendem rosnącego wykorzystania telefonów komórkowych i tabletów do wyszukiwania, wyszukiwarka zdecydowała się na podjęcie czynności mających na celu zwiększenie jakości serwisów prezentowanych w mobilnych wynikach wyszukiwania. Serwisy, które są przyjazne urządzeniom mobilnym będą miały lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, a serwisy nieprzystosowane do obsługi na urządzeniach mobilnych, mogą dobre pozycje stracić.

Czy już widać zmiany?
Jeszcze nie 🙂 Monitorujemy rankingi wielu serwisów, mobilnych (wersje responsywne, wersje osobne m.) oraz niemobilnych i jak na razie nie widać większych zmian w pozycjach, które mogłyby oznaczać wdrożenie w polskiej wersji mobilnego Google.

Nie mam strony mobilnej. Czy wszystko stracone?
Oczywiście, że nie! Przy każdych odwiedzinach Googlebota mobilnego, Twój serwis będzie sprawdzany pod kątem dostosowania do urządzeń mobilnych. W momencie, gdy wdrożysz zmiany w swoim serwisie sprawdź poprzez to narzędzie, czy już można nazwać go „mobile-friendly”. Jeśli przejdziesz test,  możesz przyspieszyć analizę serwisu, np.: poprzez wykorzystanie narzędzia „Pobierz jako Google”. Algorytm ten ocenia każdą podstronę osobno. Jeśli do tej pory przygotowałeś tylko część Twojej strony mobilnej, opublikuj ją – dostosowana pod kątem mobile podstrona już zacznie korzystać z aktualizacji. O tym, jak dostosować stronę do urządzeń mobilnych, przeczytasz w artykule Czarka Ciechanowskiego.

Pracujemy nad badaniem wpływu przyjazności serwisu na pozycje w mobilnych wynikach wyszukiwania. Posiadamy dane przed aktualizacją i będziemy zbierać dane „po”. Już niedługo przedstawimy Wam, jak poradziły sobie strony responsywne oraz osobne wersje „m.”, a także jakie straty zanotowały strony nieprzyjazne urządzeniom mobilnym. Dowiecie się też, czy do zmiany przygotowani byli liderzy e-commerce w Polsce. Stay tuned!

_

Roman Bębenista

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF