Wróć do bloga

Czym są rozszerzone audyty SXO?

Redakcja

UX, czyli User Experience, to doświadczenia użytkownika, które są nieodzownym elementem podczas prowadzenia skutecznej akcji marketingowej lub sprzedażowej. W poniższym artykule postaram się przybliżyć nieco więcej informacji na temat wprowadzenia twojej strony www w całkiem inny wymiar konwertującego ruchu, czyli SXO (Search Experience Optimization).

Czym jest SXO?
SXO, czyli Search Experience Optimization to optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek ciągle się zmienia. Wymusza to nieustanna ewolucja wyszukiwarek, które chcą dostarczyć użytkownikowi (na podstawie wprowadzonego zapytania) najlepiej dobrane strony oraz informacje.

Jeżeli jesteśmy nastawieni na osiągnięcie największej skuteczności w działaniach, które mają przyczynić się do większej realizacji celów na stronie internetowej, musimy zadbać również o ogólne wrażenie użytkownika, który odwiedza naszą stronę internetową. Wędrówką poznawczą, którą jest zapoznanie się z zawartością serwisu, w tym przypadku będzie:

  • Wprowadzenie zapytania do wyszukiwarki,
  • Sprawdzenie zawartości wybranej strony,
  • Konwersja wytworzona na stronie WWW.

Wszelkie działania podjęte w celu zwiększenia konwersji na stronie to właśnie działania Search Experience Optimization, czyli połączenie optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) z optymalizacją elementów pod kątem użyteczności, co w konsekwencji przekłada się na większą konwersję.

Korzyść płynąca z Search Experience Optimization to bez wątpienia pozyskanie dużego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, który jest wartościowy i konwertujący. Podstrony serwisu posiadające szereg udogodnień dla użytkowników zapewne będą przez nich lepiej odbierane. Co więcej, w znaczącym stopniu przyczynią się wykonania określonych akcji, np. dodanie e-maila do newslettera, dokonanie zakupu w sklepie internetowym lub zwiększenie zaangażowania w przeglądaniu artykułów na stronie. Więcej informacji na temat optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych znajdziesz na naszym blogu. Poniżej skupię się na kwestiach związanych z UX (User Experience).

Optymalizacja UX
Pisząc o UX należy wspomnieć o heurystykach Nielsena, które są podstawowym elementem w procesie przygotowywania rekomendacji. Mimo upływu lat heurystyki te są dalej aktualne i szeroko wykorzystywane zarówno w projektowaniu stron WWW, jak i aplikacji internetowych.

Strona internetowa podczas dokonywania analizy SXO jest poddawana szczegółowej analizie. Analiza przebiega w kilku etapach: 

  • określenie celów projektowych,
  • dobór odpowiednich narzędzi i ich wdrożenie,
  • analiza uzyskanych wyników,
  • optymalizacja oraz testowanie. 

Nieodzownym elementem optymalizacji jest przygotowanie kilku wariantów wdrożeń. Na podstawie wykonanych testów A/B dobierane jest najbardziej optymalne rozwiązanie, które realnie wpływa na wzrost konwersji.

Przeprojektowaniu mogą ulec elementy takie jak:

  • MENU główne,
  • Sekcja Contentowa,
  • Ułożenie elementów na stronie,
  • Interakcja człowiek – strona WWW,
  • Widgety,
  • Stopka,
  • Formularze.

Optymalizacja wyżej wymienionych elementów ma przede wszystkim za zadanie zatrzymanie użytkownika jak najdłużej na stronie. Aby użytkownik odwiedził naszą stronę i nie opuścił jej w ciągu kilku sekund, musimy go zaciekawić i przekonać do dłuższego pozostania w serwisie. Aby tego dokonać, należy skupić się na kilku elementach:

• Czas wczytywania się strony – zbyt długie wczytywanie strony może spowodować zniechęcenie użytkownika do odwiedzin, co w konsekwencji doprowadzi do porzucenia strony na rzecz innej z wyników wyszukiwania. Czas, który jest górną granicą wczytywania się strony internetowej (szczególnie na urządzeniach mobilnych) to 5 sekund.
• Intuicyjna nawigacja – nawigacja na stronie powinna być na tyle intuicyjna i przejrzysta, aby użytkownicy, który pierwszy raz ją odwiedzają, bez problemu się po niej poruszali. Użytkownik musi mieć możliwość zrealizowania założonego celu wizyty.
• Layout – element, który jest przede wszystkim widoczny dla użytkowników. Musi być czytelny i przejrzysty. Oryginalny wygląd oraz czytelność pozwolą na zaciekawienie użytkowników i zatrzymanie ich na dłużej.
• Mobilna wersja – jest to element wymagany, gdyż ponad 60% wizyt pochodzących z wyników wyszukiwania to zapytania pochodzące z urządzeń mobilnych. Dopasowanie strony pod kątem użytkowników oraz urządzeń, na których się ona wyświetla, jest bardzo ważne i przede wszystkim należy o to zadbać.

Podsumowanie
Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek SEO jest bardzo ważna, jeżeli chcemy, aby nasza strona była wysoko w wynikach wyszukiwania. SXO to przyszłość, którą należy już rozwijać na swoich stronach. Rozszerzenie działań na stronie pozwoli na rozszerzenie perspektywy działań oraz rozwój stron zgodnie z wymaganiami użytkowników. Wprowadzanie zmian na stronie, które wymuszają zachowania użytkowników, jest obligatoryjnym elementem dalszego rozwoju. Dzięki temu użytkownicy będący na stronie wykonają zaplanowane przez nas akcje, co przełoży się na zrealizowanie celów biznesowych. Warto również mieć na uwadze to, że Search Quality Team (dział zajmujący się jakością oraz walką ze SPAM-em występującym w wynikach wyszukiwania) może ręcznie oceniać nasza stronę pod kątem jej przyjazności dla użytkowników. W końcu nasza strona jest przygotowana dla ludzi, a nie dla robotów.

Więcej informacji na temat wytycznych dotyczących jakości stron WWW.  

Dowiedz się tutaj

 _

Cezary Ciechanowski

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF