Wróć do bloga

Dane od zaraz – Strona Główna w Google Analytics i inteligentna analiza

Redakcja

 

 

Od ponad miesiąca dostępna jest dla użytkowników Google Analytics nowa strona główna. Zaproponowane zmiany są bardzo potrzebne, ułatwiają pracę i wprowadzają nowatorskie rozwiązania. Czas przyjrzeć się dokładniej nowej stronie głównej Google Analytics.

W momencie zalogowania na konto i przejścia do wybranego widoku danych rozpoczynamy analizę od szybkiego i łatwego przejrzenia najważniejszych wskaźników naszych serwisów.
Strona główna oferuje zapoznanie się z podsumowaniem statystyk dotyczących m. in. użytkowników, sesji czy współczynnika odrzuceń. Można także dowiedzieć się jak wygląda korzystanie ze strony w czasie rzeczywistym. Poza tymi danymi Google Analytics umożliwił również ekspresowy dostęp do wiedzy o:
● kanałach pozyskiwania użytkowników,
● częstotliwości odwiedzin,
● stopniu utrzymania w czasie odwiedzających,
● czasu w jakim użytkownicy odwiedzają stronę lub aplikację,
● pochodzenia odwiedzających,
● używanych urządzeń,
● odwiedzanych podstron,
● realizacji celów,
● skuteczności realizowanych kampanii AdWords,
● dla stron ecommerce – skuteczności produktów.
Każda z powyższych sekcji Strony Głównej została opisana w sposób ułatwiający identyfikację danych. Dodatkowo istnieje opcja wybrania okresu, z którego będą przedstawiane dane oraz link do pełnego raportu.

W powyższym przykładzie, który pochodzi z konta demo Google Merchandise Store widzimy kanały, którymi użytkownicy docierają do strony. Można również szybko sprawdzić podsumowanie raportu źródło/medium oraz odesłania. Etykiety wykresów sprawiają, że dane są czytelne dla każdego.
 
Trzy przedstawione podsumowania pokazują dni i godziny sesji, kraj oraz rodzaj urządzenia odwiedzających. Nie trzeba szukać tych danych w szczegółowych raportach Analytics’a, dostępne są one już od razu po wejściu w wybrany widok danych.


Możliwe jest również podsumowanie informacji o popularności witryn i realizacji wyznaczonych celów. Jest to bardzo przydatne w codziennych szybkich analizach.
W momencie, gdy ktoś będzie potrzebował większej ilości danych lub będzie chciał wykorzystać dodatkowy wymiar lub filtr, może łatwo przejść do pełnego raportu w prawej dolnej części dashboardu.
Nowością jest także opcja automatycznej analizy.

 
Google rozwijając swoje narzędzie analityczne postawił na sztuczną inteligencję i po raz pierwszy użytkownik nie jest zmuszony samodzielnie zapoznawać się z danymi. Dzięki tej funkcjonalności Google Analytics umożliwia nam łatwiejsze rozeznanie we wskaźnikach skuteczności naszych witryn poprzez zadawanie pytań specjalnej konsoli. Sposób formułowania zapytań nie jest oczywisty i wciąż ewoluuje. Póki co analiza dostępna jest jedynie w języku angielskim, lecz jest to krok w stronę ubrania danych w konkretne pytania. Nie zmienia to jednak faktu, że Google nie spoczywa na laurach i wciąż stara się ulepszać swoje narzędzia, tak aby były one łatwe w obsłudze i dostosowane do użytkowników.
Więcej na temat korzystania z automatycznej analizy można przeczytać pod tym linkiem:
https://support.google.com/analytics/answer/7347597?hl=pl&ref_topic=7346206

Strona Główna i automatyczna analiza w Google Analytics z pewnością ułatwią poruszanie się i wstępne analizy osobom, które nie miały wcześniej do czynienia z aplikacją oraz osobom, niezajmującym się na co dzień analityką internetową.
Takie nowości, chęć ułatwienia funkcjonalności narzędzia i kolejny krok w stronę personalizacji sprawiają, że Google znów wyprzedził konkurencję o krok lub dwa.

 
Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF