Wróć do bloga

Discovery Ads, czyli jak skutecznie odkryć przed użytkownikami Google ofertę firmy

Anita Szczepaniak

Google Ads to przestrzeń reklamowa, która daje możliwości dotarcia do setek grup odbiorców przy jednoczesnym dopasowaniu do nich reklam przedstawiających ofertę Twojej firmy. Jednym z rodzajów reklam wykorzystywanych do prowadzenia takich działań, obok reklam w sieci wyszukiwania i za pośrednictwem YouTube, są reklamy display. W dzisiejszym artykule przybliżę specyfikę jednego z typów tego segmentu reklam – Discovery Ads. Zobacz, jak za ich pomocą wzbudzać zainteresowanie użytkowników i poszerzyć działania zasięgowe, przy jednoczesnej maksymalizacji zysków.

Środowisko sieci reklamowej Google (Google Display Network) to baza niemal 90% wszystkich użytkowników Internetu na całym świecie, z czego z samej karty Discover korzysta ok. 800 milionów użytkowników.

Czym jest karta Discover?

To miejsce w przestrzeni Google dostępne na urządzeniach mobilnych, gdzie za pomocą kart przedstawiane są tematy, informacje wybrane dla użytkownika na podstawie jego działań, interakcji w obrębie systemu Google. Karty z informacjami są elementami, które po kliknięciu przenoszą na odpowiednią, podlinkowaną stronę internetową – stanowią rozwinięcie tematu przedstawionego na karcie. Pośród tych treści znaleźć można także wspomniane reklamy Discovery. Jednak formaty tych reklam możemy spotkać także:

  • w przestrzeni YouTube – na stronie głównej YouTube oraz w sekcji Co jeszcze warto obejrzeć?
  • w przestrzeni Gmail – na karcie Oferty i Społeczności

O wyświetlaniu reklam decydują algorytmy, które biorą pod uwagę takie informacje o użytkownikach, jak m.in. ich preferencje, intencje, czy działania zakupowe. To sprawia, że możliwości docierania z odpowiednim komunikatem do określonej grupy odbiorców są bardzo szerokie i umożliwiają osiąganie wyznaczonych celów reklamowych. Co jednak dokładnie kryje się pod tymi celami i jakie korzyści pozwalają osiągać Discovery Ads?

Cele i możliwości techniczne Discovery Ads

Discovery Ads to format, który skutecznie pozwala budować zasięg i wzmacniać świadomość marki, firmy, czy jej konkretnego produktu. Wyświetlanie w wielu przestrzeniach (Gmail, YouTube, Karta Discover) sprawia, że reklamy te są widoczne dla użytkowników niemal we wszystkich dostępnych miejscach sieci. Szeroki zasięg w połączeniu z odpowiednim targetowaniem i atrakcyjną formą reklam przekłada się także na zwiększenie zaangażowania użytkowników w momentach, w których są oni najbardziej gotowi do wykonania określonego działania (zakupu, rejestracji, wypełnienia formularza). Te możliwości sprawiają, że zarówno w przypadku celu zasięgowego, jak i skierowanego na wykonanie konkretnego działania w witrynie, reklama Discovery pomaga w jego realizacji i maksymalizacji osiąganych wyników.

Co więcej, jest to format często wspomagający dokonywanie konwersji, poprzez występowanie na ścieżkach konwersji odbiorców. Odznacza się on także wysokim wskaźnikiem konwersji po obejrzeniu.

Korzyścią tego rodzaju kampanii są także możliwości techniczne, jakie daje nam system Google na poziomie tworzenia kampanii – wybór formatu reklam:

  • Discovery
  • Karuzela Discovery

a także inteligentnych strategii ustalania stawek:

  • docelowy CPA
  • maksymalizacja liczby konwersji

Te wykorzystać możemy zarówno w przypadku tworzenia kampanii prospectingowych, jak i remarketingowych.  

Reklamy Discovery Ads – wygląd i specyfikacja

W przeciwieństwie do formatów statycznych i elastycznych, w przypadku reklam Discovery, Google umożliwia, a wręcz narzuca niejako odświeżenie layoutu reklam i sposobu ich przedstawienia w sieci. Co to oznacza w praktyce? Specyfikacja techniczna wykonania grafik do takich reklam jest bardziej restrykcyjna tj. Google zaleca, aby:

  • komunikaty przedstawione na grafikach nie imitowały klikalnych elementów będących bezpośrednim lub nachalnym wezwaniem do działania – w przeciwnym razie takie reklamy mogą nawet zostać odrzucone
  • pamiętać o zachowaniu odpowiedniej jakości przesyłanych grafik i niewprowadzaniu użytkownika w błąd komunikatami, czy elementami przedstawionymi na przesłanej grafice

Zarówno dla reklamy Discovery, jak i dla Karuzeli Discovery:

  • rozmiary grafik obowiązują takie, jak w przypadku reklam elastycznych, tj. 1200×1200 oraz 1200×628
  • obowiązkowe jest dodanie logo firmy w zasobach reklamy
  • w przypadku formatu Discovery mamy możliwość dodania maksymalnie 5 nagłówków, 5 tekstów reklam oraz wpisaniu nazwy firmy i linku do strony odsyłającej
  • w zasobach reklamy karuzelowej Discovery mamy do dyspozycji zagospodarowanie graficznie 10 kart produktów – każda z nich może zawierać maksymalnie dwie grafiki (w poziomie oraz pionie). W przypadku tego rodzaju reklam, mamy możliwość dodania innego linkowania do określonej podstrony w przypadku każdej z kart produktów.

Poniżej porównanie, jak prezentują się reklamy w poszczególnych formatach w różnych przestrzeniach reklamowych (z lewej reklama Discovery, z prawej Karuzela Discovery).

Strona główna YouTubeReklama w sieci Youtube (z lewej reklama Discovery, z prawej Karuzela Discovery)

Otwarta reklama Gmail:

Reklama GmailSekcja Discover:

Sekcja Discover

 

Możliwości targetowania i kierowania reklam Discovery Ads

W zależności od potrzeb, jakie zidentyfikujemy i zdefiniujemy, Discovery Ads możemy wykorzystać do realizacji następujących celów:

  •  Sprzedaż
  • Potencjalni klienci
  • Ruch w witrynie

Ze względu na te cele, mamy możliwość docierania do nowych, jak i już pozyskanych wcześniej użytkowników i wyświetlać im odpowiednie komunikaty zachęcające do odwiedzenia strony, czy też przypominające lub przedstawiające specjalne oferty promocyjne.

Wybór kierowania reklam do odbiorców:

  • Dane demograficzne – wiek, płeć, status rodzicielski, wykształcenie użytkowników
  • Zainteresowania – użytkownicy są dobierani i łączeni w grupy odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką np. sport i fitness, podróże, technologia
  • Odbiorcy na rynku – są to kategorie odbiorców, którzy aktywnie szukają informacji z danego sektora i przejawiają intencje zakupowe określonych produktów np. nieruchomości, jedzenie, samochody, telekomunikacja
  • Zdarzenia z życia – do tej grupy odbiorców należą m.in. osoby zmieniające pracę, kupujące mieszkanie, osoby, które ukończyły studia, wzięły ślub
  • Remarketing – czyli utworzone listy odbiorców, które odwiedziły stronę i/lub dokonały określonej akcji na tej stronie (dodanie produktu do koszyka, pobranie katalogu, odwiedzenie strony produktu)
  • Custom intent oraz custom affinity audiences – niestandardowe listy odbiorców, samodzielnie tworzone w panelu, które opierają się na wybranych słowach kluczowych i adresach witryn

Wykluczanie treści w kampaniach Discovery odbywa się automatycznie, co oznacza, że nie mamy możliwości wybrania poszczególnych typów treści ręcznie. Google jednak samodzielnie wyklucza miejsca wyświetleń, w których przeważają treści związane m.in. z przemocą, wulgaryzmami, dopasowując wyświetlane reklamy i miejsca ich wyświetleń do zachowań i intencji użytkowników.

Tworzenie kampanii Discovery Ads krok po kroku

Mając pogląd na to, w jaki sposób wyświetlają się reklamy Discovery oraz jakie są możliwości ich targetowania, poniżej znajduje się instruktaż krok po kroku, jak takie formaty stworzyć w panelu Google Ads.

Krok 1 – w panelu Google Ads wchodzimy w sekcję kampanii, następnie plusem wybieramy nową kampanię:

 

Tworzenie kampanii Discovery krok po kroku - tworzenie Kampanii

 

Krok 2 – wybieramy jeden z trzech celów, który chcemy osiągnąć za pomocą kampanii Discovery, a następnie wybieramy format Discovery:

Tworzenie kampanii Discovery krok po kroku - wybieranie celu Discovery

Krok 3 – wybieramy wszystkie ustawienia kampanii – nazwę, lokalizację, język, strategię ustalania stawek, budżet, harmonogram wyświetlania reklam (opcjonalne), datę trwania kampanii (opcjonalne), grupy odbiorców:

 

Tworzenie kampanii Discovery krok po kroku - konfiguracja kampanii

 

Krok 4a – tworzymy reklamę Discovery (dodajemy kierowanie do strony, nazwę firmy, tekst nagłówków, tekst reklam oraz zasoby graficzne – grafiki + logo):

 

Tworzenie kampanii Discovery krok po kroku - opis kampanii

Krok 4b – tworzymy reklamę karuzelową Discovery (dodajemy kierowanie do strony, nazwę firmy, tekst nagłówka, tekst reklamy oraz zasoby graficzne – grafiki + logo, mając do dyspozycji zapełnienie 10 kart karuzeli, a dla każdej wpisania indywidualnego nagłówka, opisu i linku odsyłającego):

 

Tworzenie kampanii Discovery krok po kroku - reklama karuzelowa Discovery

Krok 5 – na koniec kliknij „gotowe”, a następnie „utwórz kampanię” i obserwuj działanie swoich reklam Discovery.

Podsumowanie

Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google są istotnym elementem strategii pozyskiwania nowych użytkowników i docierania do obecnych klientów. Wzmacnianie przekazu poprzez dobieranie odpowiedniego kierowania w połączeniu z atrakcyjną formą przedstawiania reklam sprawia, że każda osoba prowadząca działania w Google Ads ma możliwość wzbogacania prowadzonych kampanii, realizacji celów i maksymalizacji zysków. Testowanie nowych rozwiązań i formatów takich, jak Discovery Ads jest tego przykładem. Format ten z pewnością sprawdzi się u każdego, kto prowadzi kampanie Google Ads dla ecommerce’ów z branży beauty, odzieżowej, czy restauracyjnej. Atrakcyjne formaty i możliwości przedstawiania produktów w ciekawych formach z pewnością pomogą w osiąganiu założonych celów i realizacji strategii działań płatnych online.

Wykorzystując nasze doświadczenie w działaniach Google Ads skutecznie wesprzesz sprzedaż, przeprowadzisz akcję promocyjną lub wypromujesz nowy produkt, markę czy wydarzenie. Poznaj nasze usługi SEM i wypełnij brief.

 

 

Wróć do bloga

Tags: , , ,

Zobacz także:


Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF