Wróć do bloga

Dlaczego warto prowadzić kampanie produktowe? Krótka historia sukcesu jednej marki

Dominika Walczak

Chcesz osiągnąć niższy koszt konwersji? Promować swoją ofertę internetową lub lokalną? Zwiększać ruch w witrynie? Czy też znajdować wartościowych potencjalnych klientów? Jest na to sposób. Są nim kampanie produktowe. Prowadzę je od lat i opowiem historię o marce, która już na nich skorzystała.

Kampanie produktowe są jednym z najbardziej efektywnych źródeł ruchu dla sklepów internetowych. Dostarczają użytkownikom szczegółowych informacji na temat produktów (nazwa, cena, model, opinie) zanim jeszcze klikną oni w reklamę. Mogą wyświetlane na wszystkie typy zapytań:

  • ogólne (np. pralki, pralki Samsung);
  • produktowe (nazwy konkretnych produktów, np. pralka Samsung wf70f5e0w2w);
  • brandowe (np. brand sklepu).

 

 

Ile kosztują kampanie produktowe?

Wszystko zależy od budżetu, jaki firma może przeznaczyć na działania reklamowe. Z doświadczenia jednak wiem, że środki zainwestowane w kampanie produktowe zwracają się i dodatkowo generują zysk. Ważną informacją jest to, że odnotowują koszt konwersji średnio o ok. 60% niższy niż pozostałe działania (bez uwzględnienia kampanii dla marki reklamowanego sklepu). Jest to z pewnością spowodowane tym, że użytkownik ma szansę wstępnie zaznajomić się z produktem, który go interesuje.

 

Czym się różnią kampanie produktowe od innych działań reklamowych?

Kampanie produktowe pod wieloma względami różnią się od standardowych działań w wyszukiwarce np. wyglądem reklam, sposobem tworzenia, brakiem słów kluczowych. Jednak warto pamiętać o tym, co je łączy – oba typy kampanii powinny mieć określony cel i strukturę dopasowaną do jego realizacji, np. wzrost sprzedaży, wyprzedaż produktów przecenionych.

 

Jak skorzystał na kampaniach produktowych nasz Klient?

Jednemu z naszych Klientów z branży RTV/AGD zależało na promocji wybranych marek w sklepie internetowym, osiągnięciu zwrotu z inwestycji w wydatki reklamowe (ROAS) oraz intensywnym reklamowaniu produktów będących w danym czasie w promocji. Jak podeszliśmy do realizacji tych założeń? Opracowaliśmy strategię promocji działań, która zakładała realizację założonych celów, a ponadto pozwoliła na szybkie raportowanie wyników. Na tej podstawie postanowiliśmy podzielić działania reklamowe na kilka kampanii, by osiągnąć jak najlepsze wyniki. Jak to zrobiliśmy?

 

  • Kampania Wszystkie Produkty – tego rodzaju kampania służy do badania trendów, czerpania inspiracji do nowych kampanii / grup (np. jeżeli produkty z określonej kategorii zyskiwały na popularności). Ze względu na swoją funkcję kampania uzyskała niski priorytet i stawki.

 

  • Kampania Wszystkie Produkty RLSA (Remarketing List for Search Ads; remarketing w wyszukiwarce) – pełniąca podobną funkcję, co kampania Wszystkie Produkty, ale skierowana wyłącznie do osób, które miały już kontakt ze stroną.

 

  • Kampanie dla wybranych kategorii – wyłaniane na podstawie wyników kategorii osiąganych w kampanii Wszystkie Produkty. Działania zostały ustrukturyzowane pod kątem kategorii produktów, nie marek, ponieważ w ramach jednego brandu występował bardzo zróżnicowany asortyment cieszący się nierównomierną popularnością i siłą sprzedażową. Do nowych, osobnych kampanii dla kategorii była kierowana tylko te części asortymentu, która odnotowywała wyróżniającą się rentowność lub popularność.

 

  • Kampanie RLSA dla wybranych kategorii – do wszystkich kampanii dla poszczególnych kategorii dodawane były listy remarketingowe z ustawieniami „tylko stawka”. W oparciu o wyniki danej grupy asortymentu w zestawieniu z konkretnymi listami powstawały nowe kampanie skierowane już tylko do użytkowników najskuteczniejszych list (opcja – „kierowanie i stawka”.

 

  • Kampanie dla Bestsellerów z podziałem:
    – bestsellery w sklepie: konfiguracja podzielona na – produkty, które najlepiej sprzedawały się danego dnia, produkty, które najlepiej sprzedawały się w danym miesiącu. Asortyment do kampanii był wyodrębniany na postawie dokumentów przesyłanych przez Klienta i danych z Google Analytics, np. bestsellery w kampaniach produktowych: produkty wyodrębniane na podstawie dotychczasowej skuteczności w kampaniach produktowych.

 

  • Kampanie dla określonych promocji – tutaj skupiłam się na działaniach mających na celu wyróżnienie określonego asortymentu czy marki. Wydzielanie do nowych kampanii ułatwiało zarządzanie (osobny budżet, priorytet, stawki) i raportowanie.

 

  • Kampanie dla kategorii z wykluczeniami fraz ogólnych – do działań dla kategorii były dodawane wykluczenia fraz ogólnych (np. lodówka), samych marek bez nazw produktów (np. lodówka Bosch), określeń typu: opinia, recenzja. Dzięki listom wykluczeń kampanie w założeniu miały wyświetlać się głównie na konkretne nazwy (np. lodówka bosch kgn39kl35).

 

Dzięki tak opracowanej strukturze działań wskaźnik ROAS dla kampanii produktowych był wyższy o 25% niż wyniki osiągane w pozostałych kampaniach (bez uwzględnienia brandu). Działania generowały ok. 46% całości przychodu z AdWords przy wydatkach budżetowych na poziomie ok. 41%.

Wypracowana struktura była wynikiem podziału opartego na statystykach. Ze względu na zmieniającą się popularność i zróżnicowanie w sprzedaży konfiguracja jest stale modyfikowana (np. dodawane były nowe, osobne kampanie dla kategorii lub wstrzymywane dotychczas działające).

A Wy, jakie macie doświadczenia z prowadzeniem kampanii produktowych? Dajcie znać w komentarzach.

 

Wróć do bloga

Zobacz także:


Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
My, czyli Bluerank sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, numer KRS 0000306691. KLIKNIJ i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF