Wróć do bloga

Dobroczynność w oryginalnej i skutecznej formie. Historia licytacji dóbr abstrakcyjnych w Bluerank

Aleksandra Rychlik-Traczyk

Jak zorganizować skuteczną zbiórkę pieniędzy na cele charytatywne w firmie, w której pracuje ponad 100 osób? To proste: wystarczy zapytać pracowników o to, jak sami chcieliby ją przeprowadzić i pozwolić im przejąć inicjatywę. Pomoc finansowa, którą Bluerank przekazał Fundacji Gajusz, przekroczyła 21 tys. zł.

„Dobro to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy się ją dzieli”

Wigilijna licytacja dóbr abstrakcyjnych i niestandardowych pojawiła się jako inicjatywa Anny Engler –  Jasieczek, Programmatic Media Specialist w Bluerank. Cel był prosty – zebrać fundusze na sfinansowanie leczenia jednego z podopiecznych Fundacji Gajusz. Pracownicy wszystkich działów bardzo entuzjastycznie i kreatywnie podeszli do tematu i lista propozycji dóbr przeznaczonych do licytacji w krótkim czasie osiągnęła niemal 100 pozycji.  Ostatecznie zakwalifikowanych zostało ponad 80 fantów, a samo licytowanie dóbr, których autor dzieli się z darczyńcą swoją pasją, wprowadza go w świat swoich zainteresowań i oferuje swój czas, było niezwykle emocjonujące i wyzwalało same najlepsze reakcje.

Bank pasji, talentów i życzliwości

Wśród najchętniej licytowanych pozycji znalazły się: pomoc w przygotowaniu treningu biegowego lub wspinaczkowego, wycieczki rowerowe po okolicach Łodzi oraz przejażdżki samochodowe, w tym np. wycieczka do Garażu Klasyków czy cruising po mieście wiśniowym Polonezem w stanie „igła z Polmozbytu”.

Nie mogło zabraknąć domowych kulinariów: ciastek, serników i tart, przygotowywanych na podstawie pilnie strzeżonych, rodzinnych receptur. Dużym zainteresowaniem licytujących cieszyły się także takie oferty jak: „pean wychwalający wszelkie przymioty ciała i ducha”, „jednorazowe wsparcie IT w domu”, „dzień komplementów od działu SEO” czy propozycja: „Zbyszek (Dyrektor Zarządzający) przygotuje dla Ciebie kawę i coś ekstra przez tydzień”.

 

Misja: skuteczna pomoc

Na co dzień wspieramy Gajusza, dlatego oczywistym jest, że chcieliśmy licytacją i uzyskanymi środkami pomóc podopiecznym tej fundacji. Zdecydowaliśmy, że pomożemy nastoletniemu chłopcu, walczącemu ze straszną i okaleczającą chorobą nowotworową, która niszczy jego twarz. Zebrane fundusze miały być przekazane na zakup sprzętu, który pozwoli chłopcu na normalne funkcjonowanie oraz na sfinansowanie bardzo drogiego, nierefundowanego przez NFZ leku – jedynego, który daje możliwość poprawy stanu zdrowia.

 

Wigilia inna niż wszystkie

Szybko stało się jasne, że pomysł na organizację pomocy w taki właśnie sposób okazał się być „strzałem w dziesiątkę”. Czuliśmy, że ta Wigilia będzie inna niż wszystkie, że nie tylko będziemy jeść pierogi i dzielić się życzeniami, ale połączymy naszą energię, dobre serca i poczucie humoru, aby dokonać czegoś bardzo ważnego. Zarząd także włączył się do inicjatywy, oferując podwojenie zebranej kwoty. Poprzeczka została postawiona wysoko i wiedzieliśmy, że tylko od nas zależy, czy złożone deklaracje znajdą potwierdzenie w gotowości przekazania funduszy. Postaraliśmy się też o profesjonalną oprawę i poprosiliśmy o pomoc osobę prowadzącą licytacje biznesowe. Wszyscy wiedzieli, że choć to zabawa, to cel jest jak najbardziej ważny i poważny.

 

Rezultat, czyli „Blueranki potrafią”

Wspólnie, angażując niemal wszystkich pracowników, zebraliśmy 10 870 zł, ale wraz z kwotą zadeklarowaną przez Zarząd Bluerank, ofiarowaliśmy Fundacji Gajusz ponad 21 000 zł. To niemal połowa kwoty, która potrzebna jest do całkowitego sfinansowania leczenia chłopca. Mamy nadzieję, że wraz z  pieniędzmi przekażemy chłopakowi, który jak sam o sobie mówi „wygląda niewyjściowo” ,  także naszą energię. Trzymamy kciuki, aby leczenie zakończyło się sukcesem.

Wigilijna licytacja jest kontynuacją pomocy, którą pracownicy Bluerank regularnie przekazują Fundacji Gajusz. Od czterech lat, w ramach wewnętrznej, sportowej rywalizacji Bluechallenge, spalamy kalorie zamieniając je na złotówki. W 2017 roku, dzięki tej aktywności firma przekazała Gajuszowi 3 141 zł. Ponad połowa całego zespołu – 63 osoby, uczestnicząc w zajęciach sportowych, biegając, pływając czy jeżdżąc rowerem, spaliły w ciągu 12 miesięcy aż 3 141 228  kalorii (to równowartość kaloryczna 106 478 hamburgerów lub 7760 porcji spaghetti bolognese). Przebiegnięty wspólnie dystans wyniósł 32 398 km, czyli razem dotarliśmy niemal na Księżyc, choć tak mocno stąpamy po Ziemi.

 

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF