Wróć do bloga

Dobry fanpage. Czyli jaki?

Marta Bukowicz, Klaudia Włodarczyk

Facebook bardzo zachęca do tworzenia nowych stron, przez co sam proces utworzenia fanpage’a jest szybki, prosty i intuicyjny. Jednak samo utworzenie profilu nie wystarczy. Zanim zaczniemy zdobywać serca fanów naszymi publikacjami, warto zadbać o poprawną konfigurację i ustawienia fanpage’a. Możemy umieścić na nim wiele informacji i elementów, które sprawią, że wizyta na profilu naszej marki będzie dla odbiorców przyjemna i wartościowa, a nam może przynieść określone konwersje.

 

Najważniejsze elementy

W pierwszej kolejności należy zadbać o to, co jest widoczne od razu po przejściu na profil. Uwagę większości osób z pewnością przyciągnie obszar zdjęcia w tle. Warto więc zadbać, aby materiał był atrakcyjny wizualnie. Obecnie coraz rzadziej wykorzystywane jest statyczne zdjęcie, a właściciele stron chętnie korzystają z możliwości dodania video lub utworzenia pokazu slajdów. Takie dynamiczne kreacje dodatkowo przyciągają uwagę i bardziej zapadają w pamięć. Aby nie popsuć dobrego pierwszego wrażenia, należy pamiętać, że obszar zdjęcia wyświetla się w innym rozmiarze na desktopie i na urządzeniach mobilnych. Należy unikać umieszczania istotnych elementów blisko krawędzi grafiki lub video.

Jeśli uda nam się przyciągnąć uwagę kreacją w tle, zwiększymy nasze szanse na konwersje z przycisku na górze strony, który w wersji desktopowej znajduje się tuż pod nim po prawej stronie (na urządzeniach mobilnych jest dobrze widoczny, gdyż znajduje się pod nazwą profilu). Istnieje dużo gotowych przycisków, które pozwalają realizować różne cele, dlatego warto skonfigurować tę opcję.

konfiguracja profilu na Facebooku

 

Kolejnym elementem graficznym widocznym jeszcze przed wejściem użytkownika na nasz fanpage jest zdjęcie profilowe. Rzecz mała i oczywista, jednak często bagatelizowana, przez co czasami spotykamy zdjęcia niedostosowane do okrągłego formatu lub złej jakości, co wpływa niekorzystnie nie tylko na percepcję profilu, ale może także rzutować na odbiór marki lub produktu. 

 

Zakładka informacje

Aby ułatwić osobom odwiedzającym fanpage poznanie nas, warto zadbać o szczegółowe uzupełnienie sekcji “Informacje”.

Możemy tu dodać:

  • krótki opis strony (do 255 znaków)
  • kategorie (np. remonty, samochody, sklep odzieżowy)
  • numer telefonu
  • adres strony www
  • adres e-mail
  • szczegółowe dane lokalizacji (wraz z mapą)
  • obszar świadczenia usług
  • godziny pracy w poszczególnych dniach tygodnia
  • metryczkę (oświadczenie o prawie własności na stronie – jeśli wymagane)
  • zakres cen
  • link do polityki prywatności

Po wprowadzeniu ograniczeń związanych z pandemią COVID-19, w sekcji “Informacje” możemy również dodać status ewentualnych zmian w zakresie usług:

konfiguracja profilu na Facebooku

W sekcji “Informacje” znajdziemy również pole “Opis”, w którym możemy dodać dłuższy tekst przybliżający zakres działań lub historię naszej marki.

 

Szablony i karty

W ustawieniach fanpage’a znajdziemy sekcję “Szablony i karty”, w której możemy dostosować układ elementów na naszej stronie w taki sposób, aby optymalnie wykorzystać jej potencjał.

szablony profilu na Facebooku

Do wyboru mamy kilka rodzajów szablonów, każdy z nich posiada dedykowane przyciski oraz karty, które możemy dowolnie ustawiać, ukrywać lub edytować, a także udostępniać bezpośrednie linki do odpowiednich podstron na naszym profilu.

  • Standardowy
  • Usługi
  • Obiekty
  • Organizacje non-profit
  • Politycy
  • Restauracje i kawiarnie
  • Zakupy

Każdy z szablonów posiada określone przyciski w pasku narzędzi, trzy widoczne na Stronie Głównej i kolejne dostępne po rozwinięciu przycisku menu obok opcji obserwowania strony.

konfiguracja profilu na Facebooku 5

konfiguracja fanpage

Dodatkowo, każdy z szablonów posiada określone przyciski podstawowe, które również można konfigurować w zależności od potrzeb lub preferowanego celu konwersji m.in. wysłanie wiadomości, kontakt telefoniczny, przejście na stronę.

 

Każdy z szablonów posiada określone, przypisane do niego karty, zgodne z zakładanym celem fanpage’a. Karty możemy dowolnie przestawiać oraz ukrywać, aby jak najlepiej dostosować profil do swoich potrzeb. Poniżej przykłady oraz opisy kart jakie można znaleźć w szablonach Facebooka na przykładzie szablonu Standardowego. 

W pozostałych szablonach możemy znaleźć także karty z ofertami pracy (Restauracje i kawiarnie, Usługi, Firma, Obiekty, Szablon dla organizacji non profit, Zakupy), usługami (Usługi), sklepem (Zakupy) czy transmisjami na żywo (Video Page).

Szablon możemy wybrać w zależności od profilu działalności firmy lub indywidualnych potrzeb, jednak każdą z kart występujących na Facebooku, można dodać do każdego z szablonów, niezależnie od pierwotnej kategorii. Na przykład szablon Firma możemy poszerzyć o karty takie jak Transmisje na żywo, Sklep, czy Usługi

 

Ustawienia Messengera

Messenger coraz częściej pełni funkcję dodatkowego kanału obsługi klienta. Użytkownicy chętnie wybierają tę formę kontaktu z markami ze względu na czas reakcji oraz szybkość i wygodę komunikacji w aplikacji, która jest dla nich naturalnym środowiskiem. Z perspektywy administratorów fanpage’a, obsługa klienta tym kanałem jest również wygodna, wszystkie wiadomości z Instagrama i Facebooka agregowane są w skrzynce odbiorczej Menedżera Firmy, zapewniając tym samym łatwy dostęp do zapytań konsumentów oraz historii konwersacji

W ustawieniach wiadomości znajdziemy kilka sekcji, pierwszą z nich, ogólną, jest możliwość wyboru, czy wiadomości z poziomu desktopu będą wysyłane po kliknięciu entera. Rekomendujemy wyłączenie tej funkcji, aby nie dopuścić do sytuacji, kiedy przypadkiem klikniemy enter przed skończeniem wiadomości lub jej uprzednim sczytaniem.

ustawienia messengera

W sekcji “Rozpoczynanie konwersacji w Messengerze” możemy skonfigurować takie elementy jak automatyczne otwieranie okna czatu, wiadomość powitalna czy pobrać adres URL Messengera

W przypadku automatycznego otwierania okna czatu, funkcja będzie aktywna w przypadku, kiedy osoba zarządzająca stroną jest online lub jeśli fanpage posiada odznakę “ bardzo sprawnego odpowiadania na wiadomości”, która jest dostępna dla profili ze wskaźnikiem odpowiedzi na poziomie minimum 90% oraz czasem odpowiedzi wynoszącym maksymalnie 15 minut.

Sekcja “Pokaż powitanie” jest natomiast doskonałym miejscem do umieszczenia informacji o przetwarzaniu danych osobowych, aby dopełnić obowiązku informacyjnego RODO

ustawienia wiadomości w Messengerze

W kolejnych krokach konfiguracji Messengera możemy dodać wtyczkę czatu na naszej stronie (Messenger Chat Plugin), dzięki czemu użytkownicy znajdujący się w witrynie, będą mogli zadawać pytania bezpośrednio w Messengerze, bez konieczności wychodzenia ze strony. To rozwiązanie może zastąpić zewnętrzne narzędzia takie jak Livechat czy często nieintuicyjne i wymagające rejestracji formularze kontaktowe, a dodatkowo wszystkie zapytania klientów będą możliwe do obsłużenia w skrzynce odbiorczej Facebooka. 

ustawienia wiadomości w Messengerze

W zależność od specyfiki firmy, możemy także skonfigurować funkcję informowania użytkowników, z kim prowadzą konwersację w Messengerze, do wyboru mamy ustawienie głównej nazwy profilu lub przypisanie konkretnej osoby (Moderatora), która będzie wyświetlana z imienia i nazwiska w rozmowie na fanpage’u.

Szczególnie ważną sekcją są automatyczne wiadomości. Ich poprawna konfiguracja może usprawnić obsługę klienta na profilu oraz wpłynąć pozytywnie na czas odpowiedzi wyświetlany na profilu. 

Pierwsza opcja to automatyczna odpowiedź, wysłana bezpośrednio po pierwszej wiadomości kontaktującego się z nami użytkownika. Warto z niej skorzystać, aby poinformować nadawcę, że jego wiadomość do nas dotarła i postaramy się na nią odpowiedzieć najszybciej, jak będzie to możliwe. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskamy czas na zweryfikowanie zapytania oraz w większości przypadków unikniemy zniecierpliwienia użytkownika lub wrażenia, że jego wiadomość trafiła w próżnię.

ustawienia wiadomości w Messengerze

Warto także poprawnie skonfigurować wiadomość o nieobecności, zwłaszcza, jeśli firma pracuje w określonych godzinach i zakładamy, że profil nie będzie moderowany po godzinach lub w weekendy. 

ustawienia wiadomości w Messengerze

Poza wiadomością o nieobecności, w tej sekcji możemy skonfigurować harmonogram, który będzie wyświetlał informację o obecności marki lub osób moderujących w określonych godzinach (zielony symbol dostępności na Messengerze) oraz wysyłał automatyczną wiadomość o niedostępności.

ustawienia wiadomości w Messengerze

Kolejne dwie funkcje umożliwią nam klasyfikację kontaktów i zbieranie leadów oraz ułatwią potencjalnym klientom uzyskanie odpowiedzi. Najczęściej zadawane pytania mogą stanowić swego rodzaju zakładkę FAQ na profilu, gdzie na podstawie najczęstszych zapytań konsumentów stworzymy wygodną i szybką opcję uzyskania przez odbiorców odpowiedzi na zapytania o cenę, lokalizację, czas realizacji czy dane kontaktowe. 

ustawienia wiadomości w Messengerze

ustawienia wiadomości w Messengerze

Podsumowanie

Profil na Facebooku jest wizytówką marki, dlatego ważne, aby wywarł na użytkowniku dobre wrażenie. Intuicyjny, w pełni uzupełniony i przyjazny profil na Facebooku może w pewnym stopniu zastąpić stronę internetową, co może być przydatne w przypadku nowych działalności. Przy zakładaniu fanpage’a warto wziąć pod uwagę powyższe wskazówki, które w połączeniu z angażującym, wartościowym i atrakcyjnym wizualnie contentem oraz skuteczną obsługą klienta, zapewnią sukces komunikacyjny w mediach społecznościowych. Jeśli szukasz profesjonalnego wsparcia w konfiguracji profilu Twojej marki na Facebooku, skontaktuj się z nami TUTAJ 

 

 

Wróć do bloga

Tags: , , , ,
Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF