en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Dzień psikusów w sieci


Prima Aprilis to jedyny dzień w roku, kiedy fake newsy i click baity nie tylko są usprawiedliwione, ale nawet wskazane. To też świetna okazja, aby popisać się kreatywnym wykorzystaniem RTM, zaangażować swoich odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji. Jak w tym roku robiły to znane marki? Oto nasze subiektywne zestawienie całkiem zabawnych przykładów ze świata digital marketingu.

Prima Aprilis w tym roku nie miało lekko – przyćmiła je niedziela wielkanocna, więc nie tylko dzień wolny od pracy, ale także dzień świąteczny. Jednak wiele firm zagranicznych poświęciło swoje nakłady finansowe z myślą o primaaprilisowych żartach. W tym roku inspirujemy się pomysłami „z importu”, ale być może już w 2019 r. pozytywnie zaskoczą nas także rodzime marki.

1. Devon Live

Na czele zestawienia umieściliśmy brytyjski portal informacyjny DevonLive, który w zabawny sposób nawiązał do niefortunnego zbiegu okoliczności.

Z artykułu dowiadujemy się, że Papież postanowił odwołać tegoroczny Prima Aprilis ze względu na Wielkanoc, za to w 2019 będziemy świętować przez 2 dni – tradycyjnie 1 kwietnia oraz 29 marca (oficjalna data Brexitu).

2. Snapchat

Specyficznym poczuciem humoru wykazał się także Snapchat, który po raz kolejny wykorzystał ten dzień jako okazję do utarcia nosa Facebookowi. Nawiązując do ostatnich kontrowersji i skandali, zaproponował swoim użytkownikom filtr imitujący layout popularnego portalu w wersji opanowanej przez rosyjskie boty. 

3. Lexus i 23ANDME

Z zaskakującego połączenia sił firmy motoryzacyjnej i biotechnologicznej powstała ciekawa kreacja video, promująca wyższy poziom personalizacji. Koniec z wybieraniem wyposażenia samochodu spośród wielu pozycji w katalogu – wystarczy próbka DNA, aby sztuczna inteligencja stworzyła pojazd dla konkretnej osoby na podstawie jej genów.
Żartujemy.

https://www.youtube.com/watch?v=s0Uxzh1E94U&feature

4. Amazon Publishing

Zamawianie książek on-line z błyskawiczną dostawą do domu nie jest już dla nikogo nowością ani zaskoczeniem. Co się jednak stanie, gdy do koszyka dodamy ulubionego autora? Amazon w krótkim klipie prezentuje swoją nową i niewątpliwie oryginalną funkcjonalność.

https://www.youtube.com/watch?v=lB8atl3Tc0I

5. Google Maps

Google z okazji Prima Aprilis co roku prezentuje kilka interesujących pomysłów na swoje usługi. Po poszukiwaniu Pokemonów i zeszłorocznej rozgrywce w Pacmana, tym razem, poprzez aplikację mobilną Google Maps, zachęcał do udziału w popularnej zabawie „Gdzie jest Wally?”.

 

6. Yelp

Dodatkowe atrakcje czekały też użytkowników mniej popularnej w Polsce aplikacji Yelp. Tym razem nie były one zbyt przyjemne, bo po uruchomieniu Yelpa telefon sprawiał wrażenie potłuczonego. Jednocześnie na ekranie smartphona pojawiał się komunikat informujący o tym, że Yelp spieszy z pomocą w znalezieniu najbliższego serwisu.


7. Niantic

Studio, które stworzyło popularną grę AR (Augmented Reality), ogłosiło, że uruchamia „nową” oprawę graficzną Pokémon Go: 8-bitową. Okazało się, że wielu użytkowników bardzo chętnie odbyło sentymentalną podróż w świat retro Pokemonów, a niektórzy nawet chcieliby takiej zmiany na stałe.

8. ThinkGeek

ThinkGeek słynie z tego, że 1 kwietnia prezentuje nowe produkty, które czasami wchodzą do regularnej sprzedaży. W tym roku pojawiły się aż 4 propozycje (m.in. magnesy na lodówkę z alfabetem Klingońskim i krzyczący budzik z kreskówki „Rick i Morty”). Na stronie można głosować na swoich faworytów.

9. LEGO

Produkt zaproponowany tego dnia przez Lego jest genialny i koniecznie powinien zostać wyprodukowany jak najszybciej! To odkurzacz, który nie tylko sprząta porozrzucane wszędzie klocki, ale także sortuje je według koloru i kształtu. Każdy, kto kiedykolwiek nadepnął na podstępne LEGO ukryte w ciemności, z pewnością uzna to za absolutny must-have!

10. Head & Shoulders

Popularna marka szamponów postanowiła z okazji Prima Aprilis poszerzyć swoją ofertę o produkt bardziej uniwersalny, nadający się także do stóp i kolan. Nareszcie szampon zacznie spełniać oczekiwania wszystkich, którzy w przedszkolu uczyli się znanej angielskiej rymowanki.

Zestawienie przygotował dział Digital Strategy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: