Wróć do bloga

Dzień psikusów w sieci

Redakcja


Prima Aprilis to jedyny dzień w roku, kiedy fake newsy i click baity nie tylko są usprawiedliwione, ale nawet wskazane. To też świetna okazja, aby popisać się kreatywnym wykorzystaniem RTM, zaangażować swoich odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji. Jak w tym roku robiły to znane marki? Oto nasze subiektywne zestawienie całkiem zabawnych przykładów ze świata digital marketingu.

Prima Aprilis w tym roku nie miało lekko – przyćmiła je niedziela wielkanocna, więc nie tylko dzień wolny od pracy, ale także dzień świąteczny. Jednak wiele firm zagranicznych poświęciło swoje nakłady finansowe z myślą o primaaprilisowych żartach. W tym roku inspirujemy się pomysłami „z importu”, ale być może już w 2019 r. pozytywnie zaskoczą nas także rodzime marki.

1. Devon Live

Na czele zestawienia umieściliśmy brytyjski portal informacyjny DevonLive, który w zabawny sposób nawiązał do niefortunnego zbiegu okoliczności.

Z artykułu dowiadujemy się, że Papież postanowił odwołać tegoroczny Prima Aprilis ze względu na Wielkanoc, za to w 2019 będziemy świętować przez 2 dni – tradycyjnie 1 kwietnia oraz 29 marca (oficjalna data Brexitu).

2. Snapchat

Specyficznym poczuciem humoru wykazał się także Snapchat, który po raz kolejny wykorzystał ten dzień jako okazję do utarcia nosa Facebookowi. Nawiązując do ostatnich kontrowersji i skandali, zaproponował swoim użytkownikom filtr imitujący layout popularnego portalu w wersji opanowanej przez rosyjskie boty. 

3. Lexus i 23ANDME

Z zaskakującego połączenia sił firmy motoryzacyjnej i biotechnologicznej powstała ciekawa kreacja video, promująca wyższy poziom personalizacji. Koniec z wybieraniem wyposażenia samochodu spośród wielu pozycji w katalogu – wystarczy próbka DNA, aby sztuczna inteligencja stworzyła pojazd dla konkretnej osoby na podstawie jej genów.
Żartujemy.

https://www.youtube.com/watch?v=s0Uxzh1E94U&feature

4. Amazon Publishing

Zamawianie książek on-line z błyskawiczną dostawą do domu nie jest już dla nikogo nowością ani zaskoczeniem. Co się jednak stanie, gdy do koszyka dodamy ulubionego autora? Amazon w krótkim klipie prezentuje swoją nową i niewątpliwie oryginalną funkcjonalność.

https://www.youtube.com/watch?v=lB8atl3Tc0I

5. Google Maps

Google z okazji Prima Aprilis co roku prezentuje kilka interesujących pomysłów na swoje usługi. Po poszukiwaniu Pokemonów i zeszłorocznej rozgrywce w Pacmana, tym razem, poprzez aplikację mobilną Google Maps, zachęcał do udziału w popularnej zabawie „Gdzie jest Wally?”.

 

6. Yelp

Dodatkowe atrakcje czekały też użytkowników mniej popularnej w Polsce aplikacji Yelp. Tym razem nie były one zbyt przyjemne, bo po uruchomieniu Yelpa telefon sprawiał wrażenie potłuczonego. Jednocześnie na ekranie smartphona pojawiał się komunikat informujący o tym, że Yelp spieszy z pomocą w znalezieniu najbliższego serwisu.


7. Niantic

Studio, które stworzyło popularną grę AR (Augmented Reality), ogłosiło, że uruchamia „nową” oprawę graficzną Pokémon Go: 8-bitową. Okazało się, że wielu użytkowników bardzo chętnie odbyło sentymentalną podróż w świat retro Pokemonów, a niektórzy nawet chcieliby takiej zmiany na stałe.

8. ThinkGeek

ThinkGeek słynie z tego, że 1 kwietnia prezentuje nowe produkty, które czasami wchodzą do regularnej sprzedaży. W tym roku pojawiły się aż 4 propozycje (m.in. magnesy na lodówkę z alfabetem Klingońskim i krzyczący budzik z kreskówki „Rick i Morty”). Na stronie można głosować na swoich faworytów.

9. LEGO

Produkt zaproponowany tego dnia przez Lego jest genialny i koniecznie powinien zostać wyprodukowany jak najszybciej! To odkurzacz, który nie tylko sprząta porozrzucane wszędzie klocki, ale także sortuje je według koloru i kształtu. Każdy, kto kiedykolwiek nadepnął na podstępne LEGO ukryte w ciemności, z pewnością uzna to za absolutny must-have!

10. Head & Shoulders

Popularna marka szamponów postanowiła z okazji Prima Aprilis poszerzyć swoją ofertę o produkt bardziej uniwersalny, nadający się także do stóp i kolan. Nareszcie szampon zacznie spełniać oczekiwania wszystkich, którzy w przedszkolu uczyli się znanej angielskiej rymowanki.

Zestawienie przygotował dział Digital Strategy.

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF