Wróć do bloga

E-commerce vs Black Friday. Sprawdź, jakie narzędzia mogą wpłynąć na zwiększenie sprzedaży tuż przed finałem Czarnego Piątku

Marta Wodzyńska

Na całym świecie trwa wielkie odliczanie do Black Friday, który jest wyjątkowym dniem zarówno dla klientów, jak i branży marketingu internetowego. Czarny piątek to szczególny okres, w którym sprzedawca ma dosyć ograniczony czas, by wykorzystać dostępne na rynku narzędzia i zwiększyć sprzedaż swojej marki. Niektórzy reklamodawcy traktują Black Friday inaczej niż przez resztę tygodnia, podczas gdy inni postrzegają go jako pięciodniową wyprzedaż, zaczynającą się w Święto Dziękczynienia, a kończącą na Cybernetycznym poniedziałku. Obecnie można zauważyć, że coraz więcej firm decyduje się na przedłużenie wyprzedaży, skutkujące większym sukcesem niż 24 godzinna akcja promocyjna.

1. Zacznij od strategii

Wykorzystując dostępne dla e-commerce narzędzia, możemy zmaksymalizować potencjał sprzedaży dopasowując odpowiednią strategię dla Twojej firmy. Kwestie, w jakich możemy Cię wesprzeć: zdefiniowanie celów i założeń, dostosowanie budżetów i stawek, przygotowanie odpowiedniego contentu, kreacja reklam displayowych i remarketingowych, dopasowanie strategii słów kluczowych. To tylko część działań, jakie możesz wykorzystać przy okazji Black Friday i pozostałych działań strategicznych.

2. Zainwestuj w Social Ads

W celu zwiększenia sprzedaży tuż przed finałem Czarnego Piątku, warto skorzystać z możliwości, jakie daje jedno z narzędzi e-commerce: Social Ads. Odpowiednio wykorzystane pozwala przekuć markom potencjał sprzedażowy Social Mediów w sukces i zdobyć nową bazę lojalnych klientów oraz zyskać na zwiększonej liczbie konwersji. Jak wiadomo – dobre planowanie jest kluczem do sukcesu. Na co postawić będąc przed szczytem sezonu?

  • Dbałość o zachowanie spójności wizualnej materiałów reklamowych i postów w Social Mediach,
  • Machine Learning i wykorzystanie automatycznych umiejscowień reklam, pozwalające na zwiększenie efektywności kampanii,
  • Zwiększenie aktywności w mediach poprzez intensyfikację działań remarketingowych, nie zapominając przy tym o prospectingu,
  • Optymalizację działań pod wyniki, które będą spójne z celami biznesowymi firmy,
  • Optymalizację budżetu na poziomie kampanii, co pozwoli na automatyczne dopasowanie budżetu do zestawów reklam,
  • Formaty reklamowe przykuwające uwagę i angażujące odbiorcę – materiały błyskawiczne, kolekcje czy karuzele,
  • Dopasowanie kreacji do umiejscowień – im więcej placementów, tym więcej możliwości na połączenie z klientem,
  • Reklamy dynamiczne, na skutek których kreacja będzie dużo bardziej dopasowana do odbiorcy.

3. Black Friday w polskim e-commerce

Zachowania zakupowe klientów zmieniają się – wzrasta wartość zakupów online na początku sezonu. Obserwując trendy panujące w kraju, można zauważyć, że większe zakupy robione są właśnie na początku kwartału, gdzie połowa zakupów dokonywana jest już przed Czarnym Piątkiem. Dodatkowo, przewiduje się, że rok 2019 może być lepszy pod względem sprzedaży z uwagi na późniejsze wystąpienie Czarnego Piątku w tym roku (EMEA, 2019). Warto więc odpowiednio wykorzystać ten potencjał.

Czarny Piątek obejmuje zarówno sklepy stacjonarne, jak i sklepy online. Gdzie Polacy częściej szukają okazji? Jak wynika z przeprowadzonych badań w latach poprzednich, polscy konsumenci w zdecydowanej większości (59%) korzystają z ofert obydwu form zakupów. Zaledwie co czwarty ankietowany przyznał, że podczas zakupów bierze pod uwagę jedynie sklepy internetowe. Jeszcze mniejszy odsetek badanych wskazał na poszukiwanie okazji wyłącznie w sklepie stacjonarnym. Dobrą praktyką jest, posiadając sklep online i stacjonarnie, łączenie i ujednolicenie promocji.

4. Siła mediów społecznościowych

Jeśli chodzi o wpływ na decyzje zakupowe konsumentów w okresie świątecznym, zauważalny jest wzrost siły mediów społecznościowych. Osoby poddane badaniu wskazują, ze Facebook wpływa w 52% na  ich decyzje zakupowe, a Instagram w 28%. Konsumenci coraz chętniej sięgają do swoich telefonów, by dowiedzieć się, co kupić swoim znajomym i sobie, co przekłada się na wzrost siły urządzeń mobilnych. Aż 80% kupujących używa telefonu podczas zakupów, aby porównać produkty, wyszukać zniżki lub informacje o marce. Jednak do finalizacji zamówienia dochodzi zazwyczaj w dalszym ciągu z poziomu komputera.

5. Czego szukamy w internecie?

Do najczęściej wyszukiwanych ofert w poprzednich latach możemy zaliczyć: odzież, buty, perfumy, kosmetyki, sprzęt AGD i elektronika. Szacuje się, że w trakcie Czarnego Piątku 2019 w Polsce na jednego przeciętnego konsumenta przypadną 4 produkty, a wartość zakupów zrealizowanych w sklepach online i stacjonarnych przez Polaków wyniesie średnio 663 zł na osobę! Czy założone te przełożą się na rezultaty? Przekonamy się już niebawem.

Pamiętaj o zastosowaniu się do obecnych trendów w e-commerce i wykorzystaj potencjał sprzedaży podczas Black Week. Postaw na zakupy wielokanałowe oraz personalizację i daj się pozytywnie zaskoczyć.

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF