Wróć do bloga

Framework AMP – zainwestuj w przyszłość

Redakcja

Nie tak dawno Google zaprezentowało technologię, która ma zrewolucjonizować przeglądanie stron WWW na urządzeniach mobilnych. Projekt Accelerated Mobile Pages umożliwia wczytywanie serwisów znacznie szybciej niż dotychczas. Dzięki temu serwisy będą zoptymalizowane i dostosowane do każdego mobilnego urządzenia. Co daje wdrożenie Framework AMP?

Framework AMP wykorzystuje potencjał nowych technologii webowych: HTML5, CSS3 oraz JavaScript, a więc technologie wszystkim znane i wykorzystywane na co dzień. Głównym założeniem Framework jest budowa stron tak, aby zminimalizować wczytywanie elementów, a wykorzystanie dodatkowych bibliotek zredukować  do wymaganego minimum. Dzięki zastosowaniu tej technologii webdeveloperzy  mogą budować serwisy o wiele lżejsze i szybsze, prezentujące wszystkie możliwe treści: tekst, video, mapy itp. Warto podkreślić, że Framework jest udostępniany na licencji open source , tak więc każdy ma do niego dostęp. Projekt, który można pobrać znajduje się na Github-ie (https://github.com/ampproject). Szczegóły techniczne oraz szerszy opis możliwości można znaleźć na oficjalnej stronie projektu AMP (https://www.ampproject.org/how-it-works/).

Przykładem zastosowania AMP są strony najpopularniejszych sieci reklamowych :
• Amazon A9
• AdReactor
• Google AdSense
• AOL AdTech
• Google DoubleClick
• Flite
• Taboola
• Adform
• DotAndAds
• Smart AdServer
• Yieldmo

Na stackoverflow znajduje się dużo ciekawych informacji, które mogą być bardzo pomocne podczas implementacji Framework we własnym serwisie (http://stackoverflow.com/questions/tagged/amp-html).

Właściciele stron WWW opartych na systemie CMS WordPress mogą zainstalować dedykowany dodatek, który pozwoli na wykorzystanie AMP:

 

Czy warto stosować AMP?
Google kładzie duży nacisk na prezentacje danych w wynikach wyszukiwania. Dave Besbris, jeden z wiceprezesów Google, przekazał wiadomość,  że „karuzela” newsów będzie wspierała tylko strony, które wykorzystują Framework AMP. W Polsce zapewne będziemy musieli jeszcze poczekać na wdrożenie tego typu prezentacji newsów. 
 
(Wykorzystane zdjęcia pochodzą z http://searchengineland.com/live-google-launches-amp-results-in-mobile-search-results-243147)
Czego można spodziewać się w przyszłości?
Wdrożenie technologii AMP może przynieść wiele dobrego w prezentacji informacji na urządzeniach mobilnych. Może to  realnie przyczynić się do zwiększenia  liczby odwiedzin z wyników wyszukiwania. Trzeba mieć na względzie to, że jeżeli nasza strona nie będzie odpowiednio dostosowana  do urządzeń mobilnych, to mimo wysiłku włożonego w wdrożenie AMP HTML, nie będzie odwiedzana.
Z niecierpliwością czekamy na wdrożenie danej technologii w Polsce.
 
_
Cezary Ciechanowski
Wróć do bloga

Zobacz także:


Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF