Wróć do bloga

Gdy brak ci słów… czyli narzędzia przydatne przy tworzeniu kampanii PPC

Redakcja

Jednym z najbardziej podstawowych, a zarazem najtrudniejszym, etapem tworzenia kampanii PPC jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Proces ten należy rozpocząć od zdefiniowania celów reklamowych. Kampanie nastawione na pozyskiwanie dużej liczby użytkowników powinny opierać się na innych zestawach słów kluczowych niż kampanie ukierunkowanie na zmaksymalizowanie sprzedaży. W pierwszym przypadku najczęściej skupiamy się na słowach ogólnych, natomiast w drugim poszukujemy fraz jak najlepiej i najbardziej szczegółowo dopasowanych do oferty produktowej reklamodawcy.

W poszukiwaniu słów kluczowych pomocne są: własne pomysły, konsultacje z reklamodawcą, analizy stron docelowych, badanie serwisów i reklam konkurencji, rozmowy ze znajomymi, rodziną, sąsiadami, zapoznanie się z branżą. Kiedy wszystkie powyższe źródła informacji zostały już wykorzystane z odsieczą wyruszają różnorodne narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na…

Narzędzie propozycji słów kluczowych

Najbardziej podstawowe narzędzie (bo kto w końcu wie lepiej od samego Google, jakie zapytania są wpisywane w wyszukiwarkę Google?).

Główne funkcjonalności:
– liczba wyszukań dla wprowadzonego słowa i słów pokrewnych (ujęcie roczne i miesięczne);
– prognozowany średni CPC (w 49 walutach);
– trendy liczby wyszukań;
– konkurencje wśród reklamodawców;
– liczba lokalnych wyszukań;
– statystyki dla różnych typów dopasowania;
– eksport wyników w formie: tekstowej, csv, csv (Excel);
Wady:
– ograniczone statystyki dla fraz niszowych;
– duża popularność narzędzia;

DirectTraffic Generator

Narzędzie przydatne do tworzenia fraz „longtailowych”.

Główne funkcjonalności:
– tworzenie kombinacji z podanych słów kluczowych;
– tworzenie kombinacji z polskimi znakami lub bez nich, w dopasowaniu przybliżonym lub do frazy;

Wady
– brak możliwości tworzenia fraz z dopasowaniem ścisłym;
– kombinacje z maksimum 5 słów;
– ograniczona funkcjonalność (np. brak propozycji synonimów, brak możliwości swobodnego zarządzania kolejnością fraz w kombinacji);

Koło informacji

Dostępne po wybraniu opcji dodatkowych na stronie z wynikami wyszukiwania Google. W przejrzysty sposób pokazuje powiązane tematycznie frazy z wpisanym zapytaniem. Liczba prezentowanych propozycji słów kluczowych dla danego zapytania jest mocno ograniczona (najczęściej do 8 synonimów).

Google Statystyki wyszukiwarki

Narzędzie umożliwiające śledzenie trendów w Internecie. Funkcjonalność narzędzia jest szeroka. Umożliwia porównanie trendów i liczby wyszukań w określonych regionach, kategoriach, przedziałach czasowych i witrynach. Dla reklamodawców AdWords narzędzie niesie szereg korzyści – od badania, w jakich regionach oferta danej firmy cieszy się największą popularnością, poprzez informacje, w których miesiącach warto zintensyfikować działania, aż po synonimy fraz, które warto uwzględnić w kampanii. Oczywiście narzędzie ma ograniczone zastosowanie dla fraz niszowych.

Najpopularniejsze hasła w OnetSzukaj

Narzędzie umożliwiające analizę średniej liczby zapytań powiązanych z danym hasłem w ciągu ostatnich 7 dni. Zaletą statystyk jest ich aktualność, natomiast niewątpliwą wadą monotematyczność obserwowana dla pierwszych kilkunastu pozycji (frazy najczęściej wyszukiwane są związane z szeroko pojętą erotyką).

Różnorodność narzędzi jest ogromna. Pozostaje tylko dostosować wybór do własnych potrzeb.


Aneta Mitko

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF