Wróć do bloga

Gdzie umieszczać reklamy, by omijać AdBlocka?

Dominika Chachuła

W tym temacie branża reklamowa ma swoje za uszami – wyświetlanie wyskakujących okienek, szczególnie bez możliwości komfortowego zamknięcia reklamy, brak dostosowania komunikatu albo niedopasowany capping powodują, że Polacy blokują na potęgę. Co zrobić, by dotrzeć z reklamami do odbiorców?

Według raportu IAB w 2017 roku już 8,8 milionów internautów korzystało z systemu blokującego reklamy. Co więcej, same wyszukiwarki umożliwiają stosowanie wtyczek, które blokują wyskakujące pop-upy i inne natarczywe komunikaty sprzedażowe. Poniżej przedstawiamy miejsca i sposoby, które pomogą każdemu reklamodawcy ominąć wszelkie blokady.

Wykorzystaj social media (i) wpływ

Media społecznościowe to wspaniałe miejsca, gdzie blokowanie reklam nie jest jeszcze rozpowszechnione i stosunkowo łatwo dotrzeć do odbiorcy. Wystarczy napisać genialny tekst, zgodny ze standardami, w którym zawrzemy bardzo subtelne lokowanie produktu.

Problem zaczyna się przy promowaniu wpisów, bo jak wiadomo “Facebook tnie zasięgi”. Żeby posty skuteczniej docierały do naszych odbiorców, można poprosić pracowników i rodzinę, żeby je lajkowali. Jak radzi pewien znany przedsiębiorca – Przychodzę do pracownika i mówię: daj mi pięć gwiazdek na Fejsie – i sprawa załatwiona.

Reklamy offline, ale z automatyzacją

Nawiązując do trendu vintage… może czas na klasyczne reklamy? Zachęcamy do udostępniania bannerów i ulotek reklamowych w przestrzeni off-line. Jednak, żeby iść do przodu (także technologicznie) możesz monitorować jak bardzo twoi odbiorcy zainteresowani są reklamami.

Wyobraźmy sobie prostą sytuację: prowadzisz szkolenie, a w międzyczasie na slajdach pojawiają się reklamy. Narzędzie o którym mowa może śledzić uwagę osób z publiczności: monitorować przymknięte oczy, uśmiech, wzrok. To wszystko połączono z opcją generowania alertów dla prowadzącego, który zostanie zmuszony do przykucia uwagi audytorium w ramach konkretnego przekazu. Tradycyjne i nowoczesne! Proste i genialne!

Czytaj, ale wyłącz Adblocka

Rozwiązanie znane doskonale z portali newsowych i darmowych serwisów streamingowych. Opiera się na prostym pomyśle – content dostępny jest dopiero po wyłączeniu przez użytkownika blokowania reklam.

Jeżeli ta idea rozprzestrzeniła się na inne internetowe usługi: wyszukiwarki, blogi, vlogi strony z branży fintech – być może w przyszłości ciastka staną się nową walutą.

A może dron?

Oprócz tradycyjnych form reklamy, mamy do dyspozycji wiele nowoczesnych i  ultramodnych rozwiązań – jednym z nich są drony. Dlaczego nie korzystać z przestrzeni powietrznej?

Drony można wspaniale wykorzystywać do personalizacji – w końcu dzięki nim realne staje się znalezienie  wszystkich i wszystkiego, dotarcie zawsze i wszędzie. Chcemy wyświetlać reklamy namiotów? Możemy wybrać sieć dronów, która będzie krążyła z reklamami pomiędzy uczestnikami festiwalu Woodstock. Ten idealny świat brzmi aż za dobrze.

Olej wszystko, personalizator to jedyna droga

Bluerank, w ramach działań zespołu R&D, wymyślił rewolucyjną sieć reklamową, która wykorzystuje narzędzia znane z on-line’u do działań OOH (out of home): strukturę agentów reklamowych (reklamiarzy) z naklejkami reklamowymi.

Czym jest personalizator?

Personalizator to rewolucyjne urządzenie, które za pomocą specjalnie wykonanej uprzęży pozwala reklamiarzom stać się żywym „słupem ogłoszeń”. Dodatkowo, elektroniczny i intuicyjny interfejs powoduje, że dopasowanie reklam do użytkownika staje się prawdziwą przyjemnością.

System ten wzbogaca nieco zaśniedziały już marketing bezpośredni o nowe technologie i pomysły oparte na hiperpersonalizacji. Do dystrybucji reklam w ramach działań Bluerank, wykorzystujemy sieć reklamiarzy, którzy pojawiają się w zwykłych miejscach i używają personalizatora do wyświetlania komunikatów. Rozważamy także możliwość wypożyczania narzędzia.

Jak to dokładnie działa?

Montujemy personalizator na plecach i poruszamy się w zwykłych lokalizacjach, jak komunikacja publiczna, centrum handlowe czy supermarket. Jednocześnie, w czasie poruszania się, na personalizatorze wyświetlają się reklamy.

Możemy wykorzystać urządzenie na kilka sposobów, w tym w dwa, które zalecamy:

  1. Wyświetlamy losowe reklamy wszystkim, którzy spojrzą na plecy reklamiarza.
  2. Wysyłamy reklamiarza w specjalne miejsca, w którym wyświetla konkretne komunikaty (np. zniżkę na olejek do opalania na otwartym latem basenie), dzięki temu pojawiamy się w najlepszym miejscu w najlepszym możliwym czasie.

Skąd ten pomysł?

Jak wszystkie inne – najlepsze koncepcje biorą się z obserwacji otoczenia. W czasie oglądania walk bokserskich zauważyliśmy loga sponsorów na plecach zawodników. Wtedy pomyśleliśmy… dlaczego nie wykorzystać każdych pleców do marketingu?

Oto prawdziwa rewolucja. Już dzisiaj.

To Prima Aprilis, więc (prawie) wszystko ma charakter humorystyczny. Nie gwarantujemy jednak, że nikt nie potraktuje tego serio i nie zechce wdrożyć naszych rekomendacji. W razie potrzeby pamiętajcie: tworzymy innowacje w zakresie personalizacji i robimy to szybko 😉

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF