Wróć do bloga

Google Display Network – nowe narzędzia dla reklamodawców

Redakcja

Kilka słów o nowych narzędziach dostępnych w Google Display Network. Google dokłada wszelkich starań, by targetowanie, optymalizacja i mierzenie efektów kampanii displayowych było jak najkorzystniejsze dla reklamodawców. Stąd nowe narzędzia.

Względny wskaźnik CTR

Nie jest tajemnicą, że zachowania użytkowników w Sieci w dużej mierze zależą od tego, z jakim typem witryny mają oni do czynienia (portale, sklepy, blogi…). Dotychczas poprzez CTR można było dowiedzieć się, jak internauta zareagował na nasze reklamy, jednak nie można było określić jak wypadają one na tle konkurencji na stronie. Właśnie dlatego powstał względny wskaźnik CTR, który w kampaniach displayowych pokazuje, czy nasze reklamy są skuteczne w odniesieniu do innych wyświetlanych w tym samym miejscu i czasie.

Mechanizm działania tego narzędzia Google ilustruje prostym przykładem – załóżmy, że naszą reklamę charakteryzuje CTR o wartości 0,04% w czasie, gdy inne reklamy w tym samym miejscu mają CTR na poziomie 0,02%. Nasz względny CTR wynosi więc (0,04)/(0,02) = 2x.

Z naszej perspektywy trochę szkoda, że nie ma możliwości podejrzenia względnego CTR dla konkretnej witryny. Najgłębiej możemy zrobić to dla grup reklamowych, czyli zobaczyć ten wskaźnik dla całej grupy podobnych witryn.

By uruchomić względny wskaźnik CTR w panelu AdWords,  należy wejść  w ”Grupy reklam”, następnie „Kolumny – Dostosuj kolumny” i zaznaczyć „Względny CTR.”

Impression Share

Narzędzie Impression Share (udział w wyświetleniach) zostało zaimplementowane w sieciach kontekstowych, aby skuteczniej mierzyć  wyświetlenia reklam displayowych. Wcześniej funkcjonowało już w ramach kampanii emitowanych w wyszukiwarkach. Narzędzie prezentuje odsetek odsłon kiedy nasze reklamy były pokazywane, w odniesieniu do wszystkich wyświetleń, które byliśmy w stanie wygenerować. W oparciu o dane uzyskane poprzez udział w wyświetleniach można określić potencjał reklamy, a następnie zwiększyć liczbę wyświetleń poprzez podniesienie dziennego budżetu lub weryfikację aukcji. Warto zauważyć, że  niski udział w odsłonach interpretowany w odniesieniu do budżetu pokazuje, ile wyświetleń traci się w stosunku do zainwestowanych środków. Rozpatrywanie niskiego impression share w stosunku do pozycji reklamy sugeruje podniesienie stawek CPC lub CPM.


Przykładowo, jeśli nowe narzędzie pokaże nam, że tracimy 25% udziału w odsłonach z powodu zaplanowanego budżetu reklamowego, należy zwiększyć dzienne wydatki na kampanię, by uzyskać maksimum zysków. Jeśli jednak zauważymy, że tracimy 35%  udziału w odsłonach w wyniku przegranych aukcji, należy nieco mocniej bidować lub po prostu poprawić swoje reklamy.

Google od dłuższego czasu mocno inwestuje w propagowanie kampanii displayowych zarówno wśród obecnych, jak i nowych reklamodawców. Nowe narzędzie jest co prawda pomocne, ale w pewien sposób ma za zadanie nakłonić do zwiększania wydatków na kampanie kontekstowe.

Większa transparentność

Narzędzie Content Ads Diagnostic Tool przygotowane zostało dla osób, których reklamy krążą po tysiącach stron w obrębie Google Display Network i trudno właściwie zweryfikować gdzie się wyświetlają, a gdzie nie. Narzędzie do diagnostyki reklam pozwala również ustalić dlaczego reklamy nie pojawiają się w Sieci.

Można na przykład zobaczyć komunikat informujący, że reklama nie wyświetla się na stronie ponieważ przegrała aukcję.


Można również sprawdzić kiedy reklama działa i gdzie się wyświetla.


Pełny start narzędzia przewidziany jest na początek lipca.

Brak opłat za niewidoczne reklamy

W przypadku reklam displayowych pewnym problemem jest skrolowanie strony. Wyobraźmy sobie, że reklama wyświetla się na dole witryny, więc żeby ją zobaczyć użytkownik musiałby ”zjechać” bardzo nisko. Jeśli skupi się wyłącznie na informacjach wyświetlonych u góry, nie zobaczy reklamy. Unseen Impression Filter został przygotowany właśnie na takie sytuacje, ma on uchronić reklamodawcę przed płaceniem za wyświetlenia reklam, których użytkownik nie miał szans zobaczyć. Warto wiedzieć, że filtr jest uruchamiany automatycznie i nie ma nad nim kontroli.

Wygląda na to, że wydawcy będą zmuszeni do umieszczania boksów z reklamami AdSense w bardziej atrakcyjnych i widocznych miejscach na swoich serwisach. W przypadku rozliczenia w formie CPC (koszt za kliknięcie) ta zmiana nie robi co prawda większej różnicy, lecz jeśli reklamodawca płaci w modelu CPM (koszt tysiąca wyświetleń) to niewidoczne dla użytkowników reklamy mogą znacznie obniżyć dochody wydawców.


Redakcja

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF