Wróć do bloga

Google zmniejsza ilość reklam na stronach wyników wyszukiwania

Dawid Dutkiewicz

Google zaczął rezygnować z prawej kolumny reklam AdWords na stronach wyników wyszukiwania. Co to oznacza dla reklamodawców i jakie będzie miało konsekwencje w prowadzeniu kampanii SEM?

Do tej pory reklamodawcy mogli wyświetlać poprzez AdWords swoją reklamę na pierwszych 3 pozycjach nad wynikami organicznymi lub na 8 pozycjach po ich prawej stronie. Dodatkowo reklamy mogły pojawiać się na samym dole pod wynikami organicznymi. Jednak kilka dni temu Google potwierdziło, że porzuca prawą kolumnę reklamową na rzecz linków sponsorowanych na górze i u dołu strony.

Jak dowiedział się Search Engine Land, docelowo użytkownicy będą widzieć reklamy tylko nad wynikami organicznymi. Do znanych nam 3 miejsc dojdzie czwarta pozycja dla „najbardziej komercyjnych słów kluczowych”. Mowa tu o słowach z branż silnie konkurencyjnych jak kredyty, ubezpieczenia czy hotelarstwo w dużych miastach. Wyjątkami od tej reguły mają być:
• zapytania powodujące wyświetlenie listy produktów z Product Listing Ads;
• reklamy dla Panelu wiedzy;

Zmiana prawdopodobnie jest podyktowana unifikacją wyników wyszukiwania dla urządzeń mobilnych (w których z racji wielkości ekranu nie ma miejsca na prawą kolumnę z tekstami reklam) i urządzeń stacjonarnych. Co ciekawe, Google prowadziło już testy podobnych układów już od 2010 roku, zatem teraz jedynie widzimy efekty tych badań.

Co oznacza ta aktualizacja dla klientów AdWords?
Najprawdopodobniej ulegną zmianie stawki CPC oraz wyniki CTR. Jako że miejsce na wyświetlenia reklam mocno się zmniejszy, reklamodawcy będą musieli mocniej koncentrować się na wyniku jakości swoich reklam oraz stawkach, aby uzyskać taki ranking reklamy, który pozwoli na jej emisję wśród mniejszej liczby miejsc.

Zmiana może być odczuwalna przez wielu pośredników (np. porównywarki cenowe czy serwisy typu Ask.com), których strategia kupowania ruchu zakłada często emisję reklam na niskich pozycjach, co skutkuje relatywnie mniejszymi stawkami od tych, które są charakterystyczne dla ścisłej czołówki pozycji.

Dajcie znać w komentarzach, czy zaobserwowaliście już zmianę w ilości reklam AdWords i dla jakich zapytań.

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF