Wróć do bloga

IAB Update – odsłona czwarta

Redakcja

Kolejne (czwarte już) nieformalne spotkanie branży interaktywnej z marketerami dobiegło końca. Tym razem tematem przewodnim imprezy był „Social networking i social media”. Znakomici prelegenci, specjaliści w tym temacie, chętnie podzielili się swoją wiedzą i spostrzeżeniami.

Słowo wstępu tradycyjnie wygłosił Jarosław Sobolewski. Przyrównał on social networking i social media do stojącego przy scenie roll-up`u stwierdzając, że są to zjawiska które – choć łatwo je zaobserwować – to jednak nie tak łatwo zrozumieć i złożyć w całość. Postanowiliśmy podjąć wyzwanie, wytężyliśmy wzrok i… przyznaliśmy mu rację 😉

Cykl prezentacji, również tradycyjnie, rozpoczął dr Andrzej Garapich – prezes PBI. Najpierw przeprosił, że nie przygotował prezentacji „z tzw. jajem” tylko na poważnie, a następnie powiedział kilka słów na temat panoramy społeczności w polskim Internecie. Przytoczył kilka opinii prasy na temat serwisów społecznościowych, podał definicje terminów social networking i social media, oraz przedstawił interesujące dane liczbowe i wykresy, mające na celu statystyczne zobrazowanie profilu użytkowników społecznościówek. Wystąpienie przerywał, by uciszyć hałasy z sali obok (gdzie znalazły się osoby bardziej zainteresowane barem, niż prezentacją ;), staczać walki z zacinającym się rzutnikiem oraz podejmować polemikę z Jarkiem Sobolewskim na temat względności czasu.

Kolejni prelegenci to Agnieszka Pyrkowska i Łukasz Klik z Blomedia, którzy opowiedzieli o trendach na 2009 rok, w kontekście reklamy w social media. Referenci pochwalili się swoimi 14 blogami tematycznymi, 45 bloggerami – ekspertami, oraz wskazali profity wynikające z korzystania z takiej formy promocji. Na koniec zaprezentowali kilka case studies. Najciekawszy opowiadał o tym, jak za sprawą bloga uchroniono przed zamknięciem warszawskie kino Luna… Cóż, w końcu każdy wie, że „Google lubi blogi”.

Właściciel serwisu Fotka.plRafał Agnieszczak uraczył słuchaczy kilkoma anegdotami mającymi na celu zobrazowanie reklamowego potencjału społecznościówki. W czasie wystąpienia szczęśliwie udało mu się uniknąć nadmiernego „gibania” i charakterystycznego, przyspieszonego słowotoku. Ujawnił natomiast, że do kalendarza fotki zgłosiło się, aż 17 tys. dziewcząt! Eh… niektórzy to mają fajną pracę… 😉 Poza przedstawieniem danych liczbowych odnośnie liczby wejść i użytkowników, zaprezentowano także trzy case studies. Pierwszy pokazywał skuteczność oddziaływania fikcyjnego profilu nowej maskotki mediów – sympatycznego Chucka z reklamy lizaków. Drugi dotyczył produktu Axa Jet i fikcyjnego profilu stewardessy (znanej ze spotów TV), który „otrzymał” ponad 100 tys. wiadomości prywatnych (różnej treści, niektórych nie wypada nawet przytaczać 😉 od realnych użytkowników i został skomentowany ponad 4 tys. razy. Na koniec Rafał rzucił rękawicę… Onetowi.

O mechanizmach społecznościowych w komunikacji marketingowej opowiedział zdobywca Webstara w kategorii Człowiek Roku Polskiego Internetu 2008, czyli Dominik Kaznowski. Gdy wszedł na scenę okazało się, że ma na sobie skórzaną kurtkę, a wśród publiczności dało się usłyszeć teatralny szept – „dajcie mu gitarę”. Prelegent opowiadał o bardzo popularnym i często komentowanym przez poprzedników serwisie Nasza-Klasa.pl. Stwierdził, że serwis ma więcej odsłon, niż cały czeski Internet! Na przykładzie case`a „Szkoła Sony”, Dominik przedstawił potencjał marketingu wirusowego w oparciu o społeczność internetową. Zaprezentował też techniki oddziaływania marką poprzez zabawę, sposoby unikania negatywnych skojarzeń ze spamem, oraz spersonalizowane formy reklamowe. Na koniec zadał nieco retoryczne pytanie – jakie jest marzenie każdego marketera? Odpowiedź – by umieścić reklamę w albumie rodzinnym! Cóż takie rzeczy są możliwe tylko na naszej klasie.

Marek Soból z Onet.pl podjął wyzwanie Rafała Agnieszczaka i opowiedział o nowym serwisie społecznościowym – Ludzie Onetu. Przedstawił krótko mocne i słabe strony social media i social networking wykazując, iż serwisy społecznościowe są dużo mniej obciążone różnego rodzaju wymaganiami (kontent, usługi, brand) niż portale. Komentując rozrywkowy charakter Fotka.pl, czy też Naszej-Klasy stwierdził żartobliwie, iż są to miejsca, gdzie „ludzie chodzą się poiskać”. Filozofia budowania społeczności według Onetu to działania oparte o kontekst, o tworzenie określonych treści. Trafionym przykładem było tu nawiązanie do zjawiska dziennikarstwa obywatelskiego.

Cykl prezentacji zakończyło wystąpienie (choć termin „pokaz” byłby tu chyba bardziej na miejscu) Daniela Walendziaka – właściciela Poszkole.pl. Najmłodszy prelegent stwierdził, że z powodu niskiej temperatury na sali (co było prawdą) oraz zbliżającej się części nieoficjalnej zaprasza na prezentację „Poznaj ich EMO-cje”, która wprowadzi widzów w klubowy nastrój. Multimedialny pokaz składający się głównie ze zdjęć, haseł i muzyki wywołał mieszane uczucia (nie każdy lubi Rihannę i The Rasmus). Jedni uważali, że przekaz oparty na emocjach i obrazujący jak młodzi ludzie manifestują swoją tożsamość poprzez produkty był bardzo trafiony. Innym zabrakło trochę konkretnych danych – liczb, wykresów, statystyk…

Sam koniec należał do jednego ze sponsorów, czyli Goldenline. Na scenie miało miejsce losowanie wizytówek i wręczanie nagród ufundowanych przez serwis. Nie wiedzieć czemu, nikt nie zgodził się na gratulacyjnego buziaka od urodziwej hostessy. Następnie uczestnicy przenieśli się w stronę baru, bufetu i branżowych dyskusji. Co bardziej fotogeniczni pozwolili sfotografować się polaroidem zorganizowanym przez Fotka.pl. Kolejne minuty wypełnione były machaniem odbitkami (w oczekiwaniu na obraz) oraz konsumpcją kanapek. Powiedzieć o nich, że były wielkości wizytówek byłoby kłamstwem. Były mniejsze 😉


Blueranki na Fotce 🙂

Nasza relacja z poprzedniego – III IAB Update
Relacja Bluerank z II IAB Update


Szymon Pietkiewicz

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF