Wróć do bloga

Inteligentny remarketing z Google Analytics

Aneta Mondry

W kwietniu Google wprowadził możliwość skorzystania z inteligentnej listy remarketingowej dostępnej w Google Analytics. Jest ona tworzona automatycznie, a  jej zadaniem jest zapisanie ciastek użytkowników, którzy cechują się najwyższym prawdopodobieństwem dokonania transakcji na naszej stronie.

Jeżeli mamy moduł e-commerce, który raportuje minimum 500 transakcji miesięcznie, a nasza strona ma ponad 10 000 odsłon dziennie lista ta zostanie przygotowana w oparciu o naszych własnych użytkowników [moja lista inteligentna].

Jeśli to kryterium nie jest spełnione, lista tworzona jest w oparciu o dane branżowe udostępniane Google Analytics  bezpośrednio przez właścicieli innych kont. Na podstawie zachowań innych użytkowników, odwiedzających strony z tej samej branży, budowany jest zbiór użytkowników, wykazujących największą determinację w procesie zakupowym. Wtedy w panelu Google Analytics pojawia się opcja wyboru [lista inteligentna].

Co dokładnie jest brane pod uwagę przy tworzeniu list tego typu? Według oficjalnych informacji: lokalizacja, rodzaj urządzenia, przeglądarka, źródło odesłania, czas trwania sesji oraz głębokość wizyty. Te parametry pozwalają Google na zidentyfikowanie najbardziej wartościowych użytkowników. Co ciekawe,  lista jest aktualizowana codziennie i dodatkowo, jeśli przez 90 dni nie osiągalibyśmy założonych minimów [moja lista inteligentna] zostanie zamieniona na [listę inteligentną] tworzoną w oparciu o dane branżowe.
Inteligentne listy GA są ciekawą opcją dla tych, którzy boją się segmentacji użytkowników i nie wiedzą od czego zacząć tworzenie list remarketingowych w Google Analytics. Może też stanowić dobre uzupełnienie wykorzystywanych już strategii remarketingowych, dlatego też postanowiliśmy sprawdzić skuteczność listy inteligentnej dla naszego klienta z branży turystycznej – Rainbow Tours.

Tworząc nowe kampanie promujące ofertę Last Minute wykorzystaliśmy w nich zarówno własne wcześniej stworzone listy remarketingowe w oparciu o segmentację użytkowników, jak i opisywaną nowość – moją listę inteligentną. Ruch został podzielony możliwie równomiernie pomiędzy te dwa rodzaje list. Poniżej wyniki:

– wskaźniki takie jak: CPC, CTR i względny CTR były na bardzo zbliżonym poziomie;
– wskaźnik konwersji sprzedażowej był o 41% lepszy w przypadku naszych własnych list;
– koszt konwersji sprzedażowej był w związku z tym wyższy o 40% w przypadku listy inteligentnej;
– wartość zamówienia w obu przypadkach była bardzo zbliżona i dodatkowo stanowiła niewiele ponad połowę średniej wartości koszyka całości działań w badanym okresie. To z kolei świadczy o faktycznym zakupie ofert Last Minute i tym samym poprawnie dobranym ruchu.
– analizując dane z Google Analytics, jakość ruchu z listy inteligentnej była zdecydowanie wyższa niż w przypadku naszych własnych list i tak:
— wskaźnik Bounce Rate był niższy o 27%;
— ilość odwiedzonych stron podczas sesji była wyższa o 33%;
— czas trwania sesji w przypadku listy inteligentnej był wyższy o 38%;
– dodatkowo mierzony jest cel pośredni, jakim jest sprawdzenie konkretnych parametrów i ceny wycieczki, wskaźnik tego celu był wyższy w przypadku listy inteligentnej o 36%.
Jakość sprowadzanego ruchu w ramach listy inteligentnej jest więc bardzo obiecująca. W kolejnym kroku należałoby się bliżej przyjrzeć, co powodowało, że osoby te dokonywały rezerwacji online mniej chętnie niż użytkownicy z naszych własnych list.

Podsumowując, lista inteligentna, zwłaszcza ta tworzona w oparciu o naszych własnych użytkowników, stanowi ciekawą opcję uzupełnienia strategii remarketingowych. W kolejnych naszych testach zostanie ona dodana jako kombinacja z innymi listami oraz podzielona w kontekście okresu członkostwa.

 
Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF