Wróć do bloga

Jak pozyskać followersów na Instagramie? Część I.

Juliusz Gajewski

Jak pozyskać followersów? Na to pytanie, wcześniej czy później próbuje odpowiedzieć sobie każdy posiadacz konta na Instagramie. Dla marki – im więcej obserwatorów, tym większa skuteczność działań i szansa dotarcia z naszymi treściami oraz produktami. Dla wielu działających w tym obszarze social mediów influencerów, odpowiednia liczba followersów to więcej propozycji współprac, a co za tym idzie – lepsza rozpoznawalnośći większe pieniądze.
Jak więc zdobyć obserwujących na Instagramie? Poniżej prezentujemy najbardziej skuteczne metody oraz techniki pozyskiwania fanów.

#content

Zanim zaczniemy rozglądać się za tajnymi sztuczkami, które zapewnią nam większa liczbę obserwujących, warto powrócić do istoty Instagrama. „Content is king” – od chwili, kiedy to zdanie zostało wypowiedziane po raz pierwszy (1996 rok), w digitalu zmieniło się praktycznie wszystko, jednak prawda bijąca z maksymy autorstwa Billa Gatesa jest wciąż aktualna. Aby obserwujący zainteresowali się naszym profilem na Instagramie, warto przede wszystkim zadbać o wysokiej jakości kontent. Nie może być przecież tak, że osoby zwabione interesującym postem czy dobrze ustawioną reklamą, po wejściu na profil nie znajdą na nim nic ciekawego. Owa „ciekawa” rzecz to zmienna perspektywa, dlatego  planując komunikację na Instagramie, warto zastanowić się, co może być skutecznym triggerem do naciśnięcia przycisku „Obserwuj”. Wiele marek na swoich profilach prezentuje dość różnorodną tematykę, nierzadko wychodzącą poza obszar firmy, a co za tym idzie – poza zainteresowanie fana. Komunikaty powinny być czytelne. Osoba wchodząca na profil oczekuje przekazu zgodnego z działalnością marki. Wysokiej jakości treści dopasowane do odbiorców są wystarczającym powodem do pozostania na naszym firmowym profilu.

Instagram

źródło: Adobe Stock

Wróćmy jeszcze na chwilę do reklam, które omówię szerzej nieco później, jednak w tym akapicie musi ta prawda wybrzmieć. Kreacja promocyjna, która ma zwabić potencjalnego obserwatora na nasz profil, powinna w 100% oddawać faktyczny charakter strony marki. Odgłos rozczarowania po wejściu potencjalnego fana, jest znacznie mniej przyjemny od dźwięku powiadomienia, informującego o nowym obserwującym.

Skoro jesteśmy przy kontencie i aspektach technicznych, warto zwrócić uwagę na częstotliwość publikowania postów. Nie chodzi nawet o określenie, ile tych postów być powinno. Ważne, aby postować regularnie. Kiedy nasi obserwatorzy będą systematycznie otrzymywać w feedzie ciekawe, jakościowe posty, zostaną z nami na dłużej. Pamiętajmy też, że pozostawione przez nich reakcje procentują w postaci lepszego zasięgu, a także skupienia uwagi innych użytkowników Instagrama.

#hasztagi

Stosowanie odpowiednich hasztagów to jedna z kluczowych metod pozyskiwania fiollowersów. Aby zdobyć nowych obserwatorów, należy dobierać hasztagi adekwatne do publikowanych na profilu postów. Szukając słów-kluczy, warto wziąć pod uwagę nie tylko ich popularność, ale przede wszystkim celność, z jaką mogą dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych tematem osób. Pamiętajmy, że dzięki możliwości obserwowania hasztagów, nasz post będzie się wyświetlał osobom już na starcie zainteresowanym jego tematyką. Warto przygotować własne hasztagi, które wyróżnią nasze posty. To również może zaprocentować w postaci nowych fanów. Podobnie jak oznaczanie miejsc, dzięki którym potencjalni obserwatorzy mogą trafić na nasz profil.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Schulstad Bakery Solutions 🇵🇱 (@schulstadbakery_pl)

Wyczerpując temat hasztagów, zwróćmy uwagę, aby hasztagi były dopasowane do aktualnie publikowanego posta. Dlaczego jest to takie ważne? Przeanalizujmy to. Jeśli post wyświetli się osobom, do których dopasowaliśmy nasze hasztagi, ale grafika nijak nie będzie z nimi korespondować – nie zachęci to odbiorców do wejścia na nasz profil. Stosując różnorodne hasztagi, które będą dopasowane do wyświetlającego się nad nimi zdjęcia, pozwolą za każdym razem złapać kogoś nowego, zainteresowanego zarówno hasztagami, jak i prezentowanym przez nas kontentem. Jak wyszukiwać odpowiednie hasztagi? Tu z pomocą przychodzą liczne aplikacje i generatory hasztagów (np. TagsFinder), a także regularnie publikowane rankingi popularnych słów kluczy. Oczywiście, nie należy korzystać jedynie z tych najpopularniejszych. Szukając hasztagów warto użyć wyszukiwarki Instagrama oraz opcji Eksploruj, gdzie pojawiają się trendujące treści dostosowane do nas. Warto też śledzić profile, które dostarczają kontent podobny do naszego i pooglądać hasztagi, jakie są na nich używane. Instagram, wraz ze zmieniającymi się trendami oraz nieodgadnionym algorytmem, jest środowiskiem niezwykle dynamicznym, dlatego warto trzymać rękę na pulsie.

#konkurs

Atrakcyjny i dobrze przeprowadzony konkurs to skuteczny wabik, który potrafi przekierować na profil sporo nowych obserwatorów. Ważne jest, aby zadanie konkursowe było ciekawe oraz nieprzesadnie angażujące (należy to odpowiednio wyważyć). Im mniejszy próg wejścia, tym więcej osób zainteresowanych konkursem ale i większa przypadkowość uczestników. Ważna jest atrakcyjna nagroda, która często bywa decydującym o wzięciu udziału w konkursie, a także moment jego przeprowadzenia.

Świetnym pomysłem wykazała się marka DecoMorreno – producent popularnego kakao. Kilka lat temu, internet podbił post przedstawiający opakowanie produktu, do złudzenia przypominające okładkę książki, w którym autorka pyta o inne tytuły autorstwa DecoMorreno. Nawiązanie do literatury szybko podchwycili czytelnicy popularnego portalu Lubimy Czytać, tworząc stronę książki, pt. „Najwyższa jakość”. Na ten doskonały przykład Real Time Marketingu zareagował sam producent kakao, publikując na swoim instagramowym profilu konkurs. Zadanie polegało na opisaniu fabuły fikcyjnej powieści. Konkurs cieszył się ogromną popularnością, którą przypieczętował wzrost nowych obserwujących.

Cacao Decomoreno - pytanie o książkę

źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-kakao-decomorreno-stalo-sie-w-internecie-najpopularniejsza-ksiazka-tygodnia

Równie zadowalający efekt można uzyskać poprzez zaproszenie do współpracy osób zainteresowanych branżą, w której działamy bądź tematyką pośrednio z nią związaną. Tak zrobili, m. in. Samsung, Orange oraz Lexus, zachęcając aktywnych Instagramowiczów do współtworzenia contentu. Dzięki nadesłanym przez artystów-amatorów zdjęciom oraz filmom, Lexus stworzył video promocyjne, Orange – wiralową wystawę w galerii sztuki, a Samsung pozyskał stałych współpracowników, którzy wykorzystali fotograficzny potencjał ich telefonu. Oczywiście, każda z marek zyskała na swoich akcjach dodatkowych followersów.

Konkursy warto promować na InstaStory, ale też na innych kanałach social media, np. Facebooku. Post o ciekawym konkursie z atrakcyjnymi nagrodami może zachęcić do kliknięcia w link a następnie przycisku ‘Obserwuj’.

Planując konkurs, pamiętajmy jednak o obostrzeniach, nakładanych przez portale społecznościowe. Istnieje wiele praktyk, niezgodnych z regulaminem Instagrama, m.in. zachęcanie do oznaczania znajomych czy udostępniania przez nich postu. Można jednak zachęcać do polubienia postu konkursowego oraz do oznaczania strony. Więcej przydatnych informacji o organizowaniu konkursów na Instagramie oraz Facebooku, znajdziecie w artykule autorstwa Aleksandry AbramczykTUTAJ.

#informacja

Instagram to najczęściej jeden z wielu kanałów, gdzie można obserwować aktywność marki. Wykorzystajmy to! Wrzucając informację o naszej obecności na Instagramie na innych profilach marki, gdzie mamy już zbudowaną społeczność, możemy w łatwy sposób pozyskać nowych followersów. Co ważne, będą to osoby z marką już zaznajomione, ufające jej, a więc jakość tych kontaktów będzie o wiele wyższa.  Warto więc wrzucić co jakiś czas odpowiedni komunikat na Facebooka, Twittera czy na LinkedIn.
Działania na różnych platformach social media są dowodem naszego kompleksowego podejścia oraz szerokiego spojrzenia na naszych klientów, którzy korzystają z różnych kanałów. Atrakcyjny komunikat o aktywnym profilu na Instagramie, może nie tylko zwrócić uwagę naszych dotychczasowych fanów, ale też całkowicie nowych klientów. 

Skoro nasza marka działa już na różnych kanałach, warto uzupełnić wszystkie możliwe, edytowalne pola o adres, kierujący do naszego profilu na Instagramie. Również na naszej stronie internetowej, najlepiej w widocznym miejscu (pomogą w tym odpowiednie buttony). Nie zapominajmy też o świecie poza digitalowym, w którym również możesz z powodzeniem promować profil na Instagramie. Szczególnie w miejscach, gdzie klient ma bezpośredni kontakt z marką. Tu pomocne będą materiały BTL – wizytówki, ulotki, opakowania – wszystko, co można obrandować, podając przy okazji adresy URL swoich social mediów.

#stories

InstaStories to miejsce, gdzie można wejść w interakcje zarówno z fanami marki, jak i jej przyszłymi obserwatorami. Jest to możliwe, dzięki kilku atrakcyjnym narzędziom, takim jak ankieta, pytania otwarte czy quiz. Przygotowując kontent na Stories warto użyć odpowiedniego hasztagu, który przyciągnie ludzi spoza aktualnych followersów. Osoby obserwujące dany hasztag, mogą dzięki niemu trafić na naszą relację, a jeśli spodoba im się to, co publikujemy – zaobserwować profil.

Wspomniane narzędzia można również wykorzystać podczas spotkań czy eventów, co jest dobrym sposobem na pozyskanie followersów w branży eventowej, marketingowej czy sprzedażowej. Przykładowo, jako prelegenci możemy poprosić grupę o uzupełnienie quizu na InstaStory, przy okazji sugerując zaobserwowanie profilu. Dobre wykorzystanie czasu i miejsca w którym się znaleźliśmy, może pomóc zyskać aktywnych followersów.

Stay tuned! Druga część artykułu już wkrótce!

Poszukujesz agencji, która pomoże Ci w prowadzeniu komunikacji na Instagramie? Zapoznaj się z naszą ofertą Social Media i wypełnij brief!

 

Wróć do bloga

Tags: , , , ,
Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF