Wróć do bloga

Jak pozyskiwać followersów na Instagramie? Część II.

Juliusz Gajewski

Czy przeczytaliście część pierwszą artykułu? Jeśli nie, to zacznijcie czytać TUTAJ.

#społeczność 

Aby zbudować trwałą i oddaną społeczność, trzeba dać jej członkom coś wartościowego. Oczywiście, najważniejszy będzie tu dobrej jakości treść oraz produkt, ale w czasach działań influencerów (mniejszych i większych), liczą się także spersonalizowane gesty. Marki chętnie oferują swoim najbardziej oddanym obserwatorom oraz obiecującym użytkownikom IG prezenty, w postaci sampli swoich produktów. To dobry sposób na pozyskanie nowych obserwatorów, którego koszty i efekty potrafią być porównywalne do dobrze przeprowadzonej kampanii online. Wdzięczni za prezent fani, mogą opublikować go na zdjęciach i oznaczyć markę, dając tym samym cenną informację obserwatorom o naszych wartościowych produktach. Po takiej rekomendacji możemy spodziewać się przypływu nowych followersów.

Podobnie działają reposty. Warto zachęcać użytkowników do robienia sobie zdjęcia z produktem i repostować ich publikacje. Na ogół, na tym interakcja pomiędzy klientem a marką się nie kończy, bo osoby, które wyróżnimy w poście czy na social media, mają możliwość podzielenia się tym również u siebie. To wyraźny znak dla innych, że marka jest dobrym partnerem i warto ją obserwować.

followersi instagram

źródło: Adobe Stock

#influencerzy 

Jeśli jesteśmy przy partnerstwie, należy wspomnieć o bezpośredniej współpracy z influencerami, którzy mają już zbudowane społeczności, dzięki czemu w prosty sposób mogą rozreklamować nie tylko nasz produkt, ale też i sam profil. Podczas takiej współpracy, informacja o produkcie/usłudze trafia do sporej liczby osób z kręgu wybranego influencera, co skutkuje wejściami na naszą stronę oraz nowymi obserwującymi. Co ważne, dzięki takiemu działaniu zyskujemy już bezpośredni kontakt z zainteresowanymi marką osobami.

Ważne jest dobranie odpowiedniej osoby, która będzie promować nasze produkty/usługi. Nie kierujmy się jedynie ilością followersów, ale tym, czy nasza grupa docelowa pokrywa się ze społecznością skupioną wokół influencera. Prowadzący zdrowy tryb życia trener personalny nie będzie wiarygodny, zajadając się naszymi słodyczami, a promocji eleganckich butów nie powierzymy przecież sportowcowi, noszącemu na co dzień adidasy.

#promocja

Skoro jesteśmy już przy działaniach płatnych, omówmy sobie jedno z najbardziej skutecznych działań pozyskiwania nowych obserwatorów, jakim są płatne promocje. Instagram nie oferuje co prawda tworzenia kampanii na polubienie strony (taka możliwość jest np. na Facebooku), ale jest kilka możliwości, aby właśnie dzięki promocji pozyskać nowych followersów. Jednym z nich jest tradycyjna promocja aktualnych postów, które publikujemy. Im ciekawsze treści i lepiej zoptymalizowana kampania, tym większe szanse, że zaciekawi potencjalnego obserwatora. Ważne, aby kreacja była ciekawa i zachęcająca, a najlepiej żeby mówiła wprost o korzyściach z dołączenia do Instagramowej społeczności.
Równie efektywna będzie kampania odpalona w InstaStory, która również może skierować nowe osoby na nasz profil. Podobnie jak w powyższym przypadku, ważny jest jasny i atrakcyjny komunikat oraz kreacja. Należy pamiętać, że na Instagramie ludzie reagują szybko, dlatego jeśli nasza kreacja będzie zbyt długa i mało ciekawa, użytkownik będzie scrollował dalej, zostawiając naszą promocję niezauważoną.

#aktywność

Na koniec słowo o metodzie przynoszącej efekty najszybciej. Mowa o aktywności marki na wybranych profilach. Dzięki zaangażowaniu wchodzimy w bezpośrednią interakcję z osobami, które chcemy zaprosić do siebie. Jest to metoda czasochłonna, mozolna, ale może przynieść najbardziej zadowalające efekty. Zanim zaczniemy być aktywni, warto wyszukać takie profile oraz osoby, które są najbliższe naszej grupie docelowej. Najlepiej szukać po hasztagach.

instagram followersi 1

źródło: Instagram

Jakie aktywności możemy podjąć w ramach takich działań?

Komentowanie – doceńmy ciekawy post, zdjęcie, kontent i dajmy o tym znać autorowi w komentarzu. W tematach bardziej złożonych, warto włączyć się do dyskusji, w innym przypadku – jedynie pochwalić, pogratulować, pokazać zainteresowanie. Osoby, których posty komentujemy, często czują się zobowiązane do pozostawienia komentarza zwrotnego ale i bez tej dodatkowej korzyści, mamy duże szanse, aby ktoś dzięki naszemu widocznemu komentarzowi zareagował, dając upragniony follow. W komentarzach starajmy się unikać bezpośredniego zapraszania na profil, co może być zinterpretowane jako spam.

Lajkowanie postów – przeglądając Instagrama, reagujmy na interesujące nas posty, dając pod nimi serduszko. Taka forma docenienia treści może być dla jego autora sporym wyróżnieniem, co może przełożyć się na dodatkowych followersów

Obserwowanie – jest wiele marek, które w polu ‘Obserwowani’ mają cyferkę 0. Z jednej strony może to dodawać marce elitarności, ale może też działać w drugą stronę. Aby być postrzeganym jako marka ‘dostępna’, obserwuj interesujące Ciebie profile. Chociaż „obs za obs” kojarzone jest raczej z wymuszonymi ‘żebrolajkami’, które koniec końców nie są zbyt wartościowe, to już naturalne zdobywanie followersów jest jak najbardziej pożądane. Aby znaleźć odpowiednie osoby, które być może odwdzięczą się refollowem, warto przeglądać listy profili, z których został zalajkowany dany post.
W widoku tym, możemy w łatwy sposób dodać profil do obserwowanych. Pomaga to np. wtedy, kiedy szukamy związanych z danym zawodem osób. Jeśli ma ona wpisaną profesję pod nazwą profilu, możemy zaobserwować  ją w ciemno, licząc, że do nas zajrzy i zachwyci się naszym kontentem.

#podsumowanie

Dobrze prowadzony profil na Instagramie na pewno znajdzie swoich obserwatorów. Ważne, aby stosując powyższe metody oraz techniki pozyskiwania followersów, zadbać o ciekawy kontent, dostosowany do określonej przez markę grupy docelowej. O tym jakie produkty najchętniej się na Instagramie pojawiają i jakie treści zdobywają największą uwagę, możecie przeczytać w artykule Aleksandry Abramczyk, pt „Instagram – dla wszystkich czy tylko dla wybranych?” – TUTAJ.

Niezależnie od tematyki oraz obszaru działań, warto jednak zadbać o bezbłędną strategię komunikacji. Pomogą w tym doświadczone agencje, takie jak Bluerank, które dzięki praktyce oraz wieloletniej obecności i działaniom w social mediach, potrafią dotrzeć do wartościowych followersów.

 

Wróć do bloga

Tags: , , ,

Zobacz także:


Jak pozyskać followersów na Instagramie? Część I.

Jak pozyskać followersów? Na to pytanie, wcześniej czy później próbuje odpowiedzieć sobie każdy posiadacz konta na Instagramie. Dla marki – im więcej obserwatorów, tym większa skuteczność działań i szansa dotarcia z naszymi treściami oraz produktami. Dla …

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF