Wróć do bloga

Jak stworzyć swoją pierwszą kampanię reklamową na Twitterze?

Justyna Burchard

Podobnie jak większość platform społecznościowych, Twitter jest znakomitym miejscem do podejmowania działań reklamowych. To właśnie tam codziennie miliony użytkowników reagują na aktualne i popularne wydarzenia na świecie. Tym samym Twitter stanowi idealną przestrzeń do budowania pozytywnej relacji z klientami i wzmocnienia świadomości marki, a co za tym idzie – zwiększenia sprzedaży produktów czy usług. Opcja reklamowania na Twitterze jest możliwa od niedawna, ale jak się dowiecie, nie jest skomplikowana, a daje duże możliwości.

Od czego zatem zacząć?

W ramach reklamy Twitter oferuje szereg rozwiązań, które pomagają osiągać wybrane cele biznesowe. Jednak, aby efektywniej reklamować się na Twitterze, na początku najlepiej zbudować mocną grupę odbiorców, do której w przyszłych działaniach będziemy kierować reklamy. Wiadomo przecież, że taniej i łatwiej jest dotrzeć z atrakcyjnym contentem do użytkowników, którzy już obserwują profil i zaangażować ich do działania. Przejdźmy zatem krok po kroku przez konfigurację kampanii, której celem będzie wzrost liczby obserwujących. 1. W górnym prawym rogu w panelu Twittera należy przejść do obszaru Twitter Ads.

art

 

*Panel reklamowy jest prosty i intuicyjny, natomiast większość opcji pokazuje się dopiero po konfiguracji płatności.

art1

 

 

 

2. Po kliknięciu w ‘Create new campaign’ pojawiają się cele, pod które kampania będzie optymalizowana. Naszym celem w tym przypadku będzie uzyskanie większej liczby obserwujących.

art23. Strona tworzenia kampanii składa się z 4 obszarów. W pierwszej kolejności należy nadać nazwę kampanii oraz ustawić daty startu oraz zakończenia. 

art3

 

4. W następnym kroku wybieramy odbiorców. Dobrze skierowane reklamy, czyli targetowane do użytkowników, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani marką/usługami/produktami, powodują większe zaangażowanie, co przekłada się na lepsze wyniki kampanii.

art4

 

Twitter daje możliwość kierowania reklam po lokalizacji, płci, językach, którymi posługują się odbiorcy oraz oddzielnie na systemy operacyjne smartfonów czy wyświetlanie na urządzeniach mobilnych/desktopie. Aby lepiej analizować wyniki lepiej jest prowadzić osobne kampanie kierowane na urządzenia mobilne oraz komputery.

art5

 

5. Teraz możemy wybrać zainteresowania i na tej podstawie kierować reklamy do odpowiednich odbiorców. 

art8

Po ich rozwinięciu możemy wybrać z listy te, które naszym zdaniem będą pasowały do profili użytkowników, którzy byliby potencjalnie zainteresowani obserwowaniem treści umieszczanych na naszym koncie. 

art10

 

W momencie, gdy wybieramy różne opcje targetowania po prawej stronie pojawia się estymacja, która przedstawia szacowaną wielkość grupy odbiorców, do której możemy kierować reklamę. Twitter pokazuje czy mieści się ona w rekomendowanym przedziale. Jeśli jest zbyt mała, reklamy mogą nie przynieść oczekiwanego efektu.

art13

6. Kiedy już wiemy, do kogo kierujemy kampanię, możemy zająć się budżetem. Ustalamy dzienną stawkę, którą chcemy przeznaczyć na reklamę. Opcjonalnie możemy ustawić budżet całkowity. W momencie, gdy zostanie wykorzystany, reklamy przestaną się wyświetlać, a my nie zapłacimy więcej niż zakładaliśmy.

art14

W kampanii, której celem jest pozyskanie większej ilości obserwujących działania rozliczane są w modelu CPA (cost per action), zatem płacimy tylko za użytkownika, który zacznie obserwować profil. Natomiast wszystkie inne akcje i zaangażowania w płatnego tweeta tj. polubienia, komentarze, retweety, są darmowe. Dla nowych reklamodawców zaleca się, aby wybierali opcję automatycznego bidowania, dzięki któremu system automatycznie dobiera stawkę CPA w taki sposób, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki w podanym przez reklamodawcę budżecie.

7. Na koniec została nam kreacja. Twitter daje nam możliwość wybrania już istniejących tweetów lub szkiców i tweetów tylko promowanych (czyli takich, które nie są umieszczone na profilu). Aby wyniki z kampanii były satysfakcjonujące zaleca się, aby w kampanii znajdowało się od 4 do 6 tweetów. Dobrą praktyką jest umieszczenie call to action – w tym przypadku ,,Obserwuj nas”. Jednak wcześniej warto przekonać użytkownika dlaczego właśnie nasz profil powinien obserwować. Dodatkowo nie należy używać w kreacji zbędnych linków i obrazów odciągających uwagę od głównego przycisku ‘obserwuj’. Z reguły w kampaniach pozyskujących użytkowników lepiej radzą sobie tweety bez przekazu graficznego. Reklamy, które mają na celu zwiększenie liczby followersów będą wyświetlały się użytkownikom na stronie głównej Timeline, w wynikach wyszukiwania oraz proponowanych do obserwowania kontach.

art18

 

Skoro wiecie już, jak stworzyć swoją pierwszą kampanię na Twitterze, pora przejść do działania. Po zbudowaniu odpowiedniej z Waszego punktu widzenia grupy odbiorców mamy już dobrą podstawę do prowadzenia dalszych działań marketingowych, oferowania specjalnych promocji i dostarczania przydatnych, wysokiej jakości treści. Dajcie znać, jak udała Wam się pierwsza kampania! 🙂

 

Wróć do bloga

Zobacz także:


Kampanię na LinkedIn czas zacząć!

Dlaczego warto wykorzystać największą, biznesową sieć społecznościową? Kto powinien prowadzić działania reklamowe na LinkedIn? Jak rozpocząć kampanię i jak mierzyć wyniki? LinkedIn to sieć społecznościowa skupiająca ponad 400 milionów profesjonalistów z r…

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF