Wróć do bloga

Jak zaplanować dobry real-time marketing?

Julia Kałużyńska

Tytuł to oksymoron? Przecież real-time marketing to szybkie reagowanie na bieżące wydarzenia i nie da się go w żaden sposób zaplanować. Są jednak rzeczy związane z RTM, które możemy zaprojektować z wyprzedzeniem. To procesy wewnątrz organizacji, np. agencji, ułatwiające tworzenie skutecznych akcji RTMowych. Tak powstał RTM Alert w Bluerank.

Chcę być jak Ikea!

Brzmi znajomo? W swojej już ponad 10-letniej pracy agencyjnej usłyszałam to zdanie wiele razy od Partnerów. To w końcu Ikea jest podawana za wzór akcji RTMowych, mając na swoim koncie wiele majstersztyków, – świetnie łączących czas realizacji, kontekst i wplatając w nie swoje produkty. Jednak, czy każdy może być jak Ikea? Przecież nie wszyscy mają taki szeroki asortyment produktów lub grupę docelową. Czy marka produkująca sanitariaty może ze smakiem zareagować na ślub w brytyjskiej rodzinie królewskiej, wplatając swój produkt lub markę? Zawsze ważny jest odpowiedni kontekst i trzeba umieć dobrze go złapać.

Liczy się czas

“Co jest najważniejszym czynnikiem sukcesu nowego biznesu? Właściwy moment” – takie stwierdzenie usłyszałam jakiś czas temu. Pandemia je później potwierdziła. Mając świetny pomysł, super zespół, ale nie wpasowując się w odpowiedni moment, można odnieść porażkę. Podobnie jest z akcjami real-time marketingowymi, o których sukcesie stanowi właśnie jak najszybsza reakcja na bieżące wydarzenia. I tutaj zaczyna się wyzwanie dla specjalistów zajmujących się komunikacją w social mediach. Nawet korzystając z narzędzi do monitoringu, ciężko jest samemu zawsze być na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami z RTMowym potencjałem. Przegapienie odpowiedniego momentu sprawia, że content nie jest pierwszej świeżości i ginie w tłumie komunikatów innych marek.

RTM Alert, czyli siła w zespole

Chcąc ulepszyć naszą pracę, w pierwszej połowie tego roku wprowadziliśmy w Bluerank RTM Alert. W ramach tej inicjatywy jest skupionych ponad 40 Blueranków z różnych obszarów merytorycznych, w tym osoby korzystające na co dzień w swojej pracy z narzędzi do monitoringu w Internecie. Kiedy ktoś z nas dowiaduje się o wydarzeniu z potencjałem RTMowym, dzieli się informacją ze wszystkimi zainteresowanymi, wysyłając wiadomość na dedykowany alias mailowy. W dalszym kroku specjaliści z poszczególnych obszarów, np. zajmujący się komunikacją w mediach społecznościowych, szukają kontekstu ze swoimi projektami. Dzięki temu możemy dużo szybciej i efektywniej reagować. Jako przykład przedstawiam naszą RTMową akcję dla marki Porta, która stanowi podręcznikowy wzór udanego real-time marketingu:

Jej dokładny opis znajdziecie TUTAJ

Co ciekawe, istnienie RTM Alertu aktywizuje również osoby niezaangażowane bezpośrednio w tę inicjatywę. W ten sposób, jako zespół, stajemy się RTMowo czujniesi i bardziej świadomi, a przede wszystkim, wykorzystujemy wiele szans na efektywne akcje komunikacyjne dla naszych Partnerów.

 

Spodobał Ci się artykuł? Masz pytania? A może szukasz agencji, która poprowadzi komunikację Twojej marki w social mediach, skutecznie wykorzystując real-time marketing? Zapoznaj się z naszymi usługami Social Media i wypełnij brief!

Wróć do bloga

Tags: , , , , , , , , ,

Zobacz także:


Jak mierzyć skuteczność działań komunikacyjnych na Facebooku?

Chcąc efektywnie korzystać z prowadzenia komunikacji w social mediach, warto określić sobie tzw. KPI, czyli Key Performance Indicators (kluczowe wskaźniki efektywności). Przykładowo, dane statystyczne Facebooka umożliwią nam śledzenie postępu działań, kon…

Sekrety skutecznych postów na Facebooku

Każdy, kto miał do czynienia z prowadzeniem fanpage’a na Facebooku, na pewno kiedyś zadawał sobie pytanie „jakie posty pisać?”. Jak sprawić, aby nasze wpisy skutecznie angażowały i sprzedawały? Jak wygląda post idealny? Tak wiele pytań, a odpowiedź jest j…

Twarz Real Time Marketingu – prawdziwa czy zrobiona?

Internety kochają RTM-y! Dlaczego? Bo nas bawią, trafiają w sedno i zapewniają zasięgi. Kto nie zna klienta, który choć raz nie powiedział: „Chcemy być jak IKEA”, niech pierwszy rzuci klopsikiem! W końcu efektywny real time marketing w jednej chwili może …

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF