Wróć do bloga

Jak zostać milionerem w wynikach wyszukiwania? [Case study]

Katarzyna Szymańska

Chcesz wypromować portal tematyczny, ale dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w świecie Internetu? Zobacz, jak w dwa lata dzięki wytężonej pracy zyskać milion wizyt w serwisie z poziomu organicznych wyników wyszukiwania. 

Wylecz.to jest portalem z branży medycznej, który powstał w grudniu 2013 roku. W tym samym czasie Bluerank rozpoczął optymalizację serwisu. W wyniku podjętych działań, wylecz.to jest obecnie jednym z wiodących serwisów informacyjno-edukacyjnych w branży medycznej.

Nasz cel: znaleźć się w gronie liderów rynku edukacyjno-medycznego  
Serwis wylecz.to ma za zadanie pogłębić relację pomiędzy jego użytkownikami a lekarzami. Klientowi zależało, by w dotarciu do potencjalnie zainteresowanych użytkowników wykorzystać Internet. Naszą współpracę rozpoczęliśmy od audytu SEO. Przedstawiliśmy klientowi rozwiązania zarówno techniczne, jak  i treściowe, dopasowane do specyfiki jego biznesu. Naszym celem było zoptymalizowanie serwisu wylecz.to tak, by użytkownicy mogli łatwo do niego trafić z poziomu wyników wyszukiwania. Ważne było także, by serwis został pozytywnie oceniony przez roboty Google, a w efekcie znalazł się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na interesujące nas frazy kluczowe.

Kamienie milowe – content marketing
W ramach naszych stałych działań wspieramy redakcję serwisu w zakresie analizy słów kluczowych i optymalizacji treści. Obrana przez nas strategia content marketingowa polega na tworzeniu i publikowaniu także na serwisach zewnętrznych wartościowych i unikalnych artykułów o tematyce edukacyjnej.

Dzięki temu odnotowaliśmy znaczące  przyrosty ruchu organicznego m.in. dla frazy „kaszel palacza”. Działania prowadziliśmy  zarówno w obrębie serwisu, jak i w źródłach zewnętrznych. W efekcie artykuł na temat kaszlu palacza od kilkunastu miesięcy zajmuje niezachwianą 1 pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania Google dla zapytania „kaszel palacza”.

Podobna sytuacja ma miejsce dla innych kluczowych fraz, które dzięki realizowanej strategii content marketingowej generują duże ilości ruchu organicznego. Czołowe pozycje generują także frazy ,,kaszel po papierosach” oraz ,,cytyzyna”.

W ramach współpracy z serwisem przeprowadziliśmy także szkolenie dla redaktorów wylecz.to, by mogli samodzielnie przygotowywać treści atrakcyjne zarówno z punktu widzenia wyszukiwarki, jak i użytkowników.

Poszukiwanie trendów
Poza naciskiem na analizę słów kluczowych i przygotowywaniem unikalnych i ciekawych dla użytkowników treści, skoncentrowaliśmy się także na szybkim odpowiadaniu na trendy zapytań. Gdy w danym okresie pojawiało się wzmożone zainteresowanie jakimś tematem, tworzone były treści zgodne z oczekiwaniami użytkowników.

Przykładem takiego hasła jest halitoza, gdzie liczba wyszukań dynamicznie wzrosła w drugiej połowie 2015 roku. Na tą frazę serwis wylecz.to zajmuje aktualnie 4 pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Poniżej wykres z Google Trends:

 

 

Efekty działań SEO – wspólny sukces
Po dwóch latach od momentu startu nowego serwisu i rozpoczęcia naszych działań, miesięczna liczba wizyt organicznych w serwisie wylecz.to przekroczyła milion!
 
 
Porównując grudzień 2014 do grudnia 2015  ruch organiczny wzrósł o blisko 300%. Od momentu uruchomienia projektu, systematycznie wzrasta też widoczność SEO serwisu, poniżej wykres widoczności z narzędzia Searchmetrics:
Należy zauważyć, że serwis przeszedł też z sukcesem wszystkie aktualizacje algorytmu wyszukiwarki.  Świadczy to o tym, że wylecz.to jest postrzegany przez Google jako miejsce wartościowe, do którego warto kierować użytkowników. W rezultacie serwis jest coraz wyżej wyświetlany w wynikach wyszukiwania na coraz większą liczbę fraz. 
Pozycje 268 monitorowanych fraz, w okresie od grudnia 2015 do grudnia 2014 możemy odnotować następujące wzrosty pozycji Serwisu w wynikach wyszukiwania:
– wzrost o 211% dla fraz widocznych w top20
– wzrost o 163% dla fraz widocznych w top10
– wzrost o 186% dla fraz widocznych w top5
Ponieważ zakres prowadzonych prac skupionych na promowaniu Serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania i dalszej jego optymalizacji jest szeroki, a współpraca układa się bardzo dobrze, oczekujemy dalszego wzrostu pozycji promowanych frazy oraz przyrostu ruchu organicznego!
Trzeba przyznać, że osiągnięcie tak imponującego wyniku nie byłoby możliwe bez wzajemnego zaufania i partnerskiej relacji. Wszystkie rekomendacje i zalecenia wdrażane są przez klienta bardzo sprawnie, a pojawiające się wątpliwości są konsultowane i rozwiązywane na bieżąco. 
Współpraca przynosi świetne efekty, przyczynia się do wzrostu wartościowego ruchu w serwisie oraz pozyskania konkretnych korzyści biznesowych przez naszego klienta. Jako agencja doceniamy to, że klient rozumie nasze podejście do SEO i jest świadomy działań, które wspólnie realizujemy.
Wróć do bloga

Zobacz także:


Bluerank/Kazar. Jakie buty nosi sukces? [Case study]

Strategia marketingu w wyszukiwarkach internetowych stworzona przez Bluerank dla marki Kazar zdobyła uznanie Google i została nagrodzona nominacją w kategorii Mobile Performance Award w konkursie Google Premier Partner Award 2016. W połowie marca kampania…

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF