Wróć do bloga

Kampanię na LinkedIn czas zacząć!

Agata Marczewska

Dlaczego warto wykorzystać największą, biznesową sieć społecznościową? Kto powinien prowadzić działania reklamowe na LinkedIn? Jak rozpocząć kampanię i jak mierzyć wyniki?

LinkedIn to sieć społecznościowa skupiająca ponad 400 milionów profesjonalistów z różnych branż w 200 krajach. W Polsce korzysta z niego prawie 1 500 000 użytkowników. LinkedIn to przede wszystkim miejsce służące profesjonalnemu rozwojowi pracownika, dlatego skuteczne działania reklamowe to będą te, które skupią się wokół tematów około biznesowych. To doskonałe miejsce dla reklamodawców B2B ze względu na precyzyjne możliwości targetowania i dotarcia do wąskiej grupy specjalistów.

Co musimy zrobić aby rozpocząć kampanię?

1. Posiadać konto osobiste na LinkedIn;

2. Posiadać konto firmowe na LinkedIn;

3. Połączyć oba te konta – z poziomu konta firmowego nadać dostęp osobie, która będzie zarządzać reklamami. Po otrzymaniu dostępu w naszym profilu osobistym pojawi się dostęp do konta reklamowego.

screen1

4. Na koniec wystarczy już tylko dodać do konta firmowego kartę kredytową.

Po otwarciu konta reklamowego (Menedżer Kampanii) możemy ustawić swoją pierwszą reklamę.

screen2
Mamy dwa rodzaje form reklamowych:

1. Sponsorowane Aktualizacje – czyli reklama, która pojawi się w tzw. strumieniu wiadomości na stronie głównej kont, które określimy w targetowaniu. To forma reklamy, która może być artykułem, który będzie informować o korzyściach naszej firmy, planowanych przedsięwzięciach, czy oferowanych usługach.

2. Reklama tekstowa – czyli tradycyjna reklama tekstowa pojawiająca się po prawej stronie w widoku. Reklamy te mają znacznie krótszą formę. Wykorzystujemy w nich logo firmy, nagłówek do 25 znaków i tekst reklamy do 75 znaków.

screen3

LinkedIn oferuje dodatkowo cały wachlarz form reklamowych, począwszy od reklam graficznych po reklamy wyświetlane w skrzynkach odbiorczych. Reklamy te są dostępne dla reklamodawców dysponujących wyższymi budżetami, konieczne jest także nawiązanie kontaktu z partnerem sprzedaży LinkedIn. Samodzielnie, na początek możemy korzystać z reklam typu: Sponsorowane Aktualizacje i Reklamy Tekstowe.

SU

Przykład reklamy typu – Sponsorowane Aktualizacje

TA

Przykład reklamy typu – Reklamy Tekstowe 

 

Jak ustawić targetowanie?

Wchodzimy w zakładkę Odbiorcy w Menedżerze Kampanii.

screen4

Pojawia nam się cała lista możliwego targetowania:

– geolokalizacja

– nazwa firmy

– branża

– wielkość firmy

– stanowisko wraz zakresem wykonywanych obowiązków

– skończone uczelnie i kierunki studiów

– zdobyte umiejętności, stopnie naukowe i tytuły

– płeć i wiek

Każdorazowe dodanie nowego targetowania pokazuje nam po prawej stronie w panelu estymowaną liczbę osób, do której dotrzemy z reklamą.

screen5

 

Określanie stawek

Na koniec pozostaje nam określenie stawek, które w panelu pojawiają się automatycznie sugerując najbardziej optymalne ustawienia. Warto pamiętać, że dla reklam tekstowych minimalny budżet dzienny to 10 dolarów, a minimalna stawka za kliknięcie to 2 dolary, dla 1000 wyświetleń także minimalną stawką będą 2 dolary. Dla reklamy typu sponsorowane aktualizacje minimalny budżet dzienny to także 10 dolarów, minimalne CPC to 2 dolary. Jednak minimalny CPM wynosi już 7,25 dolarów.

screen6

 

Optymalizacja wyników

W panelu możemy obserwować statystyki kampanii pod względem osiągniętego zasięgu, wygenerowanych tzw. akcji społecznościowych (polecenia, obserwacje, komentarze) i wydanego budżetu.

screen7

Możemy analizować także zaangażowanie poszczególnych grup, do których docieramy z kampanią, dzięki czemu będziemy wstrzymywać te, które nie są zaangażowanie w kampanię, poszerzać odbiorców z grup, które generują kliknięcia czy akcje społecznościowe.

screen8

W sieci LinkedIn nie ma możliwości generowania jakichkolwiek tagów, dlatego nie będziemy mogli prowadzić działań remarketingowych. Jeśli chcemy mierzyć konwersje (a oczywiście będziemy to robić zawsze i przy jakichkolwiek działaniach), to jedynie za pomocą tagowania url na poziomie kampanii, i analizie wyników np. poprzez Google Analytics.

Reklamy na LinkedIn wymagają większego budżetu ze względu na wysokie stawki minimalne, które są rozliczane w euro lub dolarach, co jeszcze dodatkowo zwiększa nam ostateczny budżet ze względu na przewalutowanie. Warto natomiast rozważyć przetestowanie możliwości sieci. Dzięki niej możemy precyzyjne dotrzeć z ofertą reklamową do ściśle wybranej grupy docelowej. Ponadto LinkedIn daje ogromne możliwości wzmocnienia komunikacji marketingowej. Dzięki niemu docieramy z promocją konkretnego produktu lub usługi do sprecyzowanej grupy odbiorców. Poprzez posty sponsorowane umożliwiamy także klientom łatwiejsze znalezienie naszej firmy w Internecie. A Wy, jakie macie doświadczenia związane z prowadzeniem kampanii na LinkedIn? Dajcie znać w komentarzach!

 

Wróć do bloga

Zobacz także:


Jak stworzyć swoją pierwszą kampanię reklamową na Twitterze?

Podobnie jak większość platform społecznościowych, Twitter jest znakomitym miejscem do podejmowania działań reklamowych. To właśnie tam codziennie miliony użytkowników reagują na aktualne i popularne wydarzenia na świecie. Tym samym Twitter stanowi idealn…

Jak pozyskiwać leady na Facebooku?

Lead to zazwyczaj sygnał od klienta z prośbą o kontakt. Najczęściej jest to po prostu pozostawiony adres email lub numer telefonu. Lead mówi o tym, że dana osoba jest na tyle mocno zainteresowana produktem lub usługą, którą świadczysz, że jest gotowa prze…

Facebook Ads – zaawansowane metody kierowania reklam

Zdecydowana większość marek, z którymi współpracujemy na co dzień, prowadzi na Facebooku swój fan page. Daje on między innymi możliwość bezpośredniego komunikowania się z fanami poprzez publikowane posty, wspomaga budowanie lojalności konsumenta oraz sprz…

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF