Wróć do bloga

Kolejne zmiany w mobilnych wynikach wyszukiwania Google

Patrycja Tomczak

W połowie kwietnia 2015 Google ogłosiło na oficjalnym blogu, że treść aplikacji mobilnych będzie indeksowana i stanie się również jednym z czynników rankingowych branych pod uwagę przy ustalaniu mobilnych wyników wyszukiwania.

W wyniku tej zmiany w mobilnych wynikach wyszukiwania zaczną pojawiać się linki do powiązanych tematycznie aplikacji, które zachęcają do ich zainstalowania.  Użytkownicy, którzy mają już zainstalowaną konkretną aplikację, dostaną w wynikach wyszukiwania deep link do miejsca w aplikacji mobilnej, odpowiadającego ich zapytaniu.

Po wdrożeniu rekomendowanych przez Google zmian w obrębie kodu aplikacji, link do niej pojawi się w wynikach wyszukiwania Google, w miejscu prezentowanego wcześniej linku do mobilnej podstrony serwisu internetowego powiązanego z aplikacją.

Jak to wygląda w praktyce?
Wyszukując w Google poprzez urządzenie mobilne (smartfon / tablet), oprócz standardowych wyników dostaniemy również podpowiedzi dotyczące aplikacji powiązanych z zapytaniem i zachętę do ich zainstalowania:

Użytkownicy, którzy mają już na swoim urządzeniu zainstalowaną daną aplikację, w wynikach wyszukiwania otrzymają natomiast link prowadzący bezpośrednio do niej  – ten link zastąpi poprzedni odnośnik do mobilnej wersji serwisu powiązanego z aplikacją.
 
Źródło: https://developers.google.com/app-indexing/case-studies/AppIndexing-one-pager.pdf
 
Dodatkowo przy odpowiedniej konfiguracji, aplikacja może zyskać widoczność również w ramach Autouzupełniania Google – czyli w trakcie wpisywania zapytania w okno wyszukiwania, oprócz standardowych podpowiedzi tekstowych, na dole listy może pojawiać się również link do powiązanej z wpisywanym zapytaniem aplikacji:
Źródło: https://developers.google.com/app-indexing/webmasters/appindexingapi
 
Co możemy zyskać?
Dane dotyczące rynku mobile są bardzo optymistyczne. Według ostatnich badań, w 2014 udział wyszukań mobilnych w stosunku do wszystkich wyszukań w Google wyniósł 29%. Jak podaje Google,  są już też kraje, w których odsetek wyszukań na urządzeniach mobilnych przekroczył liczbę wyszukań na komputerach.
Z drugiej strony warto również pamiętać o tym, że użytkownicy mobilni chętnie korzystają z aplikacji – 86% czasu spędzonego w ramach użytkowania urządzenia mobilnego przypada na aplikację, a pozostałe 14% na surfowanie po sieci, w tym również na wyszukiwanie. Jeszcze inne statystyki pokazują, że 20% instalowanych aplikacji jest używane tylko raz (w momencie instalacji), a potem użytkownicy o nich zapominają. Warto zwiększyć zaangażowanie tych odbiorców i przypomnieć im o aplikacji mobilnej, również w ramach wyników wyszukiwania. Google będzie też dobrym źródłem pozyskiwania nowych, zaangażowanych użytkowników.
 
O czym warto pamiętać?
Po wdrożeniu indeksowania treści aplikacji oraz powiązaniu aplikacji z serwisem internetowym, pewien odsetek użytkowników mobilnych, którzy wcześniej odwiedzali  serwis, teraz  będą trafiali do aplikacji bezpośrednio z wyników wyszukiwania. To przesunięcie spowoduje zmiany w strukturze ruchu raportowanego w obrębie statystyk serwisu i aplikacji. Udział użytkowników mobilnych przychodzących z kanału organicznego zmniejszy się w serwisie, a wzrośnie w aplikacji mobilnej. Z uwagi na ten fakt, warto upewnić się, że ruch w ramach aplikacji mobilnej jest śledzony poprawnie (na przykład przy pomocy Google Analytics).
 
 
 
Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF